היקף ההזמנות הכולל בחודש אוקטובר דומה לזה של ספטמבר, אולם הפעם בולטות במיוחד שתי מגמות. הראשונה נוגעת לגידול בהזמנת חופשות גם לקראת הכריסטמס והסילבסטר; והשנייה נוגעת לגידול בהזמנת פריטי לבוש לעונת המעבר ולעונת החורף, הן באתרים ישראליים והן באתרים מחו"ל.
● פחות קופונים, יותר מוצרים חדשים: כך תכינו את העסק שלכם לקניות נובמבר
מתארגנים לחופשות
בקרב אתרי האונליין ללא חנויות פיזיות נרשמת שליטה מוחלטת של עלי אקספרס הסיני. האתר הפופולרי ביותר בקרב הישראלים נמצא במקום הראשון גם החודש עם כ־62% מסך ההזמנות. הרכישות הבולטות בחודש החולף הן של פריטי לבוש והנעלה לסתיו ולחורף, מוצרים נלווים למחשב ולסלולר, בגדי תינוקות, ציוד משרדי, מוצרים לחיות מחמד, כלי עבודה ועוד.
כך נאספו הנתונים
חברת שופ אנליטיקס, בראשות נתי יעקובי, היא חברת מחקר טכנולוגי המפעילה ומתחזקת פאנל המונה 3,000 צרכנים בני 15 ומעלה הרוכשים בדיגיטל. הצרכנים נחלקים ביחס שווה בין נשים וגברים, ומייצגים שכבות גיל, קבוצות אוכלוסייה ופריסה גיאוגרפית על פי אזורי מגורים משתנים.
החברים במאגר מאפשרים לחברת שופ אנליטיקס גישה לתיבת המייל שלהם לטובת ניתוח הזמנות האונליין שהם מבצעים, כך שכאשר מתקבל אישור להזמנה או חשבונית קנייה, החברה מקבלת את המידע במקביל - לרבות תוכן ההזמנה וסכום הרכישה. צרכני המאגר מתוגמלים על כך. באופן הזה החברה מנטרת את הזמנות הישראלים באונליין, הן מאתרים מקומיים והן מאתרים בינלאומיים.
אתר אמזון האמריקאי ממוקם במקום השני עם כ־10% מסך ההזמנות בעשירייה המובילה. מדובר בגידול של כ־8% לעומת ספטמבר, שאותו ניתן לייחס למבצעי PRIME DAY של האתר, שהפעם התקיימו גם באוקטובר ולא רק ביולי. החודש הרכישות היו בעיקר של מוצרי אלקטרוניקה, צעצועים, מוצרי ארגון, תיקים, מוצרי טיפוח והיגיינה, חומרי ניקיון ומוצרים נלווים למחשב ולסלולר.
במקום השלישי נמצא אתר SHEIN הסיני עם כ־7% מסך ההזמנות - עלייה של כ־17% בהזמנות בהשוואה לספטמבר. הישראלים הזמינו החודש מהאתר בעיקר ביגוד והנעלה, צעצועים לילדים, אביזרים לסלולר, תכשיטים ואקססוריז וציוד משרדי.
במקום הרביעי נמצא אתר בוקינג עם גידול משמעותי של 31% בהשוואה לחודש הקודם. הישראלים הזמינו החודש בעיקר לינות בבתי מלון ביעדים שונים ברחבי אירופה (כולל טורקיה), בדרום־מזרח אסיה וביפן, שלראשונה מתחילת הקורונה נפתחה לכניסת תיירים מישראל ללא צורך בוויזה או בסיור מאורגן. הזמנות רבות נעשו לאוקטובר עצמו, אך גם לנובמבר־דצמבר ואף לאביב 2023.
החודש פרסמה בוקינג את דוח התחזיות השנתי שלה לתיירות ב־2023, ובין היתר עלה ממנו כי 51% מהישראלים מתכננים להוציא יותר כסף כדי לפצות על חוסר היכולת לנפוש בשנים האחרונות, ו־59% מעוניינים שחופשותיהם יהיו נטולות עבודה לחלוטין. נתון מעניין הוא שכמעט מחצית מהישראלים (47%) מצהירים כי יעשו שימוש במציאות מדומה על־מנת למצוא השראה לטיול הבא שלהם.
אתר ebay יורד החודש מהמקום החמישי למקום השביעי עם קיטון של כ־17% במספר ההזמנות. מי שמקדימים אותו החודש הם אתרי האופנה נקסט וטרמינל X, בזכות הגידול בהזמנות בגדים לעונת המעבר ולעונת החורף. במקום השמיני נמצא אתר iHerb (כ־2% מסך ההזמנות), שבו קונים הישראלים בעיקר תוספי תזונה, מוצרי חלבון, מוצרי טיפוח עור, אבקות משקה ואביזרים לתינוקות.
אתר שלא נכנס החודש לעשירייה אך התמקם במקום ה־12 הוא Airalo, שמציע לשוק הישראלי eSim למכשיר הסלולרי במחיר נמוך, המאפשר למשתמש להחליף בין חבילות נתונים במדינות שונות מבלי להחליף כרטיס SIM במכשיר.
זארה ודלתא מתחזקות
את דירוג אתרי האונליין של רשתות אופליין מובילה רשת שופרסל, שנמצאת במקום הראשון עם נתח הזמנות של 42%. החודש נכנסו לדירוג עוד שלוש רשתות מזון: רמי לוי במקום השני (נתח של 9%), טיב טעם במקום התשיעי (2%) ומחסני השוק במקום העשירי (2%). בדומה לחודש הקודם, גם הפעם יינות ביתן לא נכנסת לדירוג.
במקום השני ממוקמים סופר־פארם והמרקטפלייס שלה עם נתח של כ־21% מסך ההזמנות, בדומה לספטמבר.
במקום הרביעי נמצא אתר KSP עם כ־9% מסך ההזמנות, המהווה קיטון של כ־7% לעומת ספטמבר. בין המוצרים הבולטים ברכישות החודש נמנים טלוויזיות, מוצרי תינוקות וילדים, צעצועים ומשחקי קופסה, אביזרי תאורה ועוד.
אתר זארה עולה החודש אל המקום החמישי עם 4% מסך ההזמנות, המהווים גידול של כ־30% לעומת ספטמבר. השינויים במזג האוויר וירידת הטמפרטורות הובילו לעלייה ברכישת פריטי לבוש חורפי מהרשת הספרדית, וגם אתר דלתא נהנה מהמצב ומתברג במקום השישי עם 4% מסך ההזמנות (גידול של כ־84% לעומת ספטמבר).
שני אתרים לא נכנסו החודש לעשירייה, אך רשמו פעילות ראויה לציון. במקום ה־14 נמצא אתר IVORY, שמזוהה בעיקר עם מחשבים, מכשירי סלולר ומוצרים נלווים, אך בדומה ל־KSP הרחיב את ההיצע שלו למוצרי פארם ובלט החודש עם מכירות בשמים.
במקום ה־15 נמצא אתר FOXhome מבית קבוצת פוקס, המציע מוצרי לייף סטייל לבית.
"עונת המעבר נותנת את אותותיה בביצועים של אתרי האופנה, שמגדילים ווליום מכירות החודש", אומר נתי יעקובי, מנכ"ל שופ אנליטיקס. "הפריים דיי של אמזון מוכיח שהאיקומרס מגיב מיידית למבצעים, ובהקשר זה יהיה מעניין לנתח את הרכישות בנובמבר 2022 לעומת החודש המקביל אשתקד, שבו נרשמה האטה על רקע היציאה מהקורונה".
ג'פניקה חוזרת
מבין אתרי ההזמנות ממסעדות, חברת המשלוחים וולט מובילה את החמישייה ומרכזת 65% מסך ההזמנות (עלייה קטנה, לעומת 62% בחודש ספטמבר). נציין כי שיעור זה כולל את כל ההזמנות מהחברה, שמבצעת משלוחים מסוגים שונים (החודש נוספו אביזרי מין להיצע) - אולם המזון מהווה את עיקר ההזמנות.
מקדונלד'ס, תן ביס ודומינו'ס פיצה ממוקמות במקומות השני, השלישי והרביעי בהתאמה. לראשונה מאז חודש יוני חוזרת ג'פניקה לדירוג (על חשבון משלוחה) ומתמקמת במקום החמישי עם גידול של כ־15% לעומת ספטמבר. כצפוי, עיקר ההזמנות הן משעות הצהרים ועד שעות הערב המאוחרות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.