חלוקת מזכרות ממותגות היא כבר שנים חלק בלתי נפרד מכנסים - תיקים, מחזיקי מפתחות, דיסק און קי ולמעשה כמעט כל דבר שעשוי לתת לנוכחים תחושה טובה, גם אם הוא לא ממש שימושי. מדובר בתעשייה הנאמדת ביותר מ-23 מיליארד דולר לפי נתוני המכון לפרסום (Advertising Specialty Institute, נכון ל-2021), אך לייצור ולשינוע של הכמויות העצומות של מזכרות יש גם מחיר נוסף: המחיר הסביבתי.
זו הסיבה שבחברת מאנדיי, שפיתחה מערכת הפעלה לעבודה ומספקת כיום שירותים לכ-150 אלף לקוחות ברחבי העולם, החליטו לבטל את חלוקת המתנות בכנסים. בכנס הלקוחות השנתי האחרון של החברה, שנערך באונליין, קיבל כל משתתף עדכון על כך שיינטע בשמו עץ. מדובר בבכ-100 אלף משתתפים, ובהמשך התקיימו גם אירועים בסידני, בלונדון ובניו יורק - כך שמדובר בכמות משמעותית של עצים.
למעשה, שתילת העצים שתבוצע בהמשך לכנס היא חלק ממטרה רחבה יותר של מאנדיי: לטעת 265 אלף עצים תוך שנה וחצי. המהלך יתקיים בשיתוף חברת Ecologi, המנהלת תוכניות אקלים ארגוניות, והנטיעות יתקיימו בארבעה אתרים בדרום-מזרח אפריקה. בין היתר עובדת החברה עם BBC, וודפון, הסברו ובנק לוידס. חברות נוספות העוסקות בתחום הן One Tree Planted ו-ForestNation.
במאנדיי מתכננים לבטל בהדרגה את המתנות הפיזיות של החברה לחלוטין עד תחילת 2023, בין היתר בתקווה לגרום לחברות אחרות לשקול מהלך דומה. "אנחנו רוצים ומאמינים שאפשר לשנות את המצב הקיים", אומר סמנכ"ל הטכנולוגיות יובל אזולאי.
"אחד האתגרים יהיה באירועים בהשתתפות נציגים מחברות אחרות, שכן יגיעו עם מתנות ממותגות. במקום לחלק מוצרים, הנציגים שלנו יוכלו להעניק קודים של הנחות עבור המוצרים שלנו או כרטיסי QR קוד, המאפשרים למשתתפים לבחור יעד לתרומה על פי בחירתם".
אזור התעשייה
ניצחון הבוטים על הבלאק פריידייי
כמה מתנועת הקניות באתרי האינטרנט בבלאק פריידיי היא מזויפת? מבדיקה שעשתה חברת הסייבר CHEQ על בסיס הנתונים של 233 מיליון אתרי איקומרס מרחבי העולם, עולה כי 46 מיליון קונים הם משתמשים מזויפים. נתונים מעניינים נוספים הם שקליקים מזויפים על פרסומות הובילו להפסד של כ-368 מיליון דולר, וסך נטישת העגלות על ידי בוטים משתווה להפסד של 3.3 מיליארד דולר.
גם בישראל המצב לא טוב יותר: פעילות הבוטים והמשתמשים המזויפים ברשת הכפילה את עצמה במהלך השופינגIL . כך, אם כמות הבוטים ברשת בארץ עומדת בשגרה על כ-16.5%, במהלך 10-11 בנובמבר היא עמדה על כ-33%.
לגידול הזה יש מספר סיבות, כמו בוטים שמופעלים על ידי חברות מתחרות, ספסרים שמעוניינים למכור סחורה במכירה חוזרת ובעלות גבוהה יותר, ובוטים המופעלים על מנת לגרום לקונים להזדרז לרכוש מוצר מסוים, שנראה כאילו הוא עומד להיגמר מהמלאי.
לדברי גיא טיטונוביץ, מייסד שותף ומנכ"ל החברה, "ה-fake web היא תופעה גלובלית, המשפיעה על כל תחומי הפעילות ברשת בזמן אירועים משמעותיים ספציפיים, כמו למשל אירועי קניות, ישנה עליות משמעותיות בתנועת משתמשים מזויפים ובפעילות בוטים, ולכן חשוב להיות מודעים ולפעול ככל שניתן לחסימתם".
חברת CHEQ עוסקת בתחום ה-Go-to-Market Security, ומפתחת מערכות המגנות על מערכי שיווק ומכירות, אתרים, סחר מקוון ודאטה, מפני בוטים, משתמשים מזויפים והונאות. יש לה כ-15 אלף לקוחות פרטיים וארגוניים.
המסר של קיידנס לתעשייה
נשים צריכות להעז יותר בעולם העבודה, אבל גם לגברים יש במה להשתפר - זה המסר שעלה מכנס הנשים השנתי של קיידנס שנערך בירושלים, ושאליו הגיעו 180 מעובדות החברה באירופה - וגם הנשיא והמנכ"ל ד"ר אנירוד דווגאן.
מימין: דני וונש, אורית גרינגרס, פרופ' תמי תמיר, פרופ' אורנה קופרמן, ד''ר אנירוד דווגאן / צילום: שרון אליאסי
קיידנס עוסקת בתכנון מערכות אלקטרוניות, ולדברי דגוואן, 25% מעובדיה באירופה הם נשים בעוד שבישראל השיעור הוא 30%. "אנו נדרשים לשפר נתונים אלו, כי מחובתנו לשלב יותר נשים בתפקידי הנדסה בתעשייה", אמר הנשיא והמנכ"ל. "לא רק שיש להן יכולות מעולות, שילובן גם יסייע לצמצם את המחסור הגלובלי בכוח אדם".
משתתפות הכנס פגשו בין היתר האחיות התאומות פרופ' אורנה קופרמן מהפקולטה למדעי המחשב באוניברסיטה העברית, ופרופ' תמי תמיר דיקנית בית הספר למדעי המחשב באוניברסיטת רייכמן בהרצליה. לדברי פרופ' קופרמן, "נשים חוששות להצליח מכיוון שהן עלולות להיתפס לא חביבות. במקום ללמד נשים להיות יותר אגרסיביות, עלינו ללמד גברים להיות פחות אגרסיביים".
פרופ' תמיר שמה את הזרקור על הקול הנשי: "אני מוצאת שסטודנטיות שואלות פחות שאלות", סיפרה, "וגם כשהן עושות זאת, לפעמים הגברים מסבירים עבורן למה הן התכוונו".
קיידנס פועלת בארץ בשני מרכזי פיתוח, בחיפה ובפתח תקווה, ומעסיקה כ-300 עובדים. בראש המרכזים עומד פרופ' זיאד חנא, שמכהן גם כסגן נשיא בכיר בחברה.
חדשות טובות
פטריק ואנג'לינה דרהי העניקו תרומה של 30 מיליון שקל להקמת מרכז נתן דרהי למחקר וחדשנות, שנחנך כעת בקמפוס החדש של בצלאל במרכז ירושלים.
מימין: היזם והפילנתרופ, פטריק דרהי, בתו ויו''ר הקרן, אנג'לינה דרהי, בנו, נתן דרהי, נשיא בצלאל, פרופ' עדי שטרן / צילום: טל יפרח
כחלק מהאג'נדה הסביבתית של כתר, עובדי החברה יוצאים למבצעי ניקיון בסביבה הקרובה למקום עבודתם. השבוע עובדי ומנהלי מפעל כתר בכרמיאל יצאו לפעילות סביבתית שכללה ניקיון ביער קובי וחורשת מעלה קצב.
עובדי ומנהלי המפעלים בכרמיאל יחד עם ראש עיריית כרמיאל משה קונינסקי
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.