דוח חדש של חברת כרטיסי האשראי ויזה, תחת הכותרת "שפת ההונאה", מגלה כי ההונאות הפרסומיות ברשת הגיעו לרמת תחכום שמצליחה להפיל בפח אפילו צרכנים "נבונים".
● סמנכ"ל הכספים של אתר וואלה טוען בתביעה חריגה: זכויות עובדים נרמסות, ההנהלה לא אומרת אמת
● בנק אוף אמריקה: ענקית האופנה הסינית שיין היא האיום הגדול ביותר על המתחרות באונליין
מתברר כי גולשים בני כל הגילאים נופלים קורבן להונאות הללו, אך בעיקר בני דור ה־Z והמיליניאלז, שלכאורה חיים ברשת ומכירים אותה היטב. המלכודות הלשוניות הנפוצות ביותר הן אלה המתמקדות בהתרגשות הצרכנים ומציגות במרמה "זכייה", "עסקה בלעדית" או "מתנה בחינם".
הדוח, שנערך בשיתוף עם חברת המחקר Wakefield Research, סקר 6,000 מבוגרים ב־18 שווקים ברחבי העולם. מהממצאים עולה כי בעוד שקרוב למחצית מהמשיבים (48%) סבורים כי הם יודעים לזהות הונאה פרסומית, 73% צפויים לפספס את הדגלים האדומים.
בחברה סיווגו את הודעות ההונאה לפי ארבע קטגוריות בולטות: פתרון בעיות (לאמת חשבון בנק, למשל), חדשות חיוביות ("זכית בכרטיס מתנה"), יצירת דחיפות ("מבצע ל־48 שעות") וביטויים המניעים לפעולה ("הקלק כאן"). ההודעות הנפוצות ביותר הן אלה שעוסקות בבעיות או הצעות, והן מופיעות ב־87% מהמקרים.
באופן מפתיע, דווקא צרכנים המתארים עצמם כבעלי מסוגלות גבוהה לזהות הונאות רשת נוטים יותר (72%) להגיב להודעות פרסומיות כאלה, לעומת אלה המצהירים כי אין להם מספיק ידע (64%).
בסך־הכול חסמה ויזה בשנה החולפת באופן יזום 122 מיליון ניסיונות לעסקאות הונאה, שהסתכמו ב-7.2 מיליארד דולר. "הבנת שפת ההונאה חיונית יותר ויותר בעולם הדיגיטלי. הרמאים הגיעו לשיאים חדשים של תחכום הן בשפה והן במגוון, ואף אחד אינו חסין", מסכם גרי לסקי, מנכ"ל ויזה בישראל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.