ועדת הכספים ביטלה בדקה הה-90 את הדיון שאמור היה להתקיים מחר (ג') בנושא העלאת המיסוי על רכב חשמלי. הדיון נועד לנסות לעצור או לעכב את העלאת מס הקנייה על רכב חשמלי מ-10% ל-20%, שאמורה להיכנס ב-1 בינואר. לדיון כבר הוזמנו עשרות מנהלים בכירים מענף הרכב, מענף טעינת הרכב החשמלי ומענף הליסינג, לצד שורה של חברי כנסת ובכירים במשק. הוועדה לא סיפקה הסבר לביטול.
● מספר מותגי הרכב צפוי לזנק בחודשים הקרובים, אך המחירים לא בהכרח יירדו | ניתוח
● גם שדרוג התחבורה הציבורית עלול ליפול קורבן לפוליטיקה מגזרית
יצוין כי העלאת המס עתידה לייקר באלפי עד עשרות אלפי שקלים את המחיר של דגמים פופולריים רבים, כולל ללקוחות שכבר הזמינו את כלי הרכב לפני חודשים אך אמורים היו לקבל אותם ברבעון הראשון.
בנוסף, דגמים חשמליים ודגמי פלאג-אין רבים, שהושקו רק בשבועות האחרונים, עתידים לפרסם כבר בשבוע הבא מחירונים חדשים.
בענף הרכב אמרו כי העלאת מס הקנייה עתידה לפגוע בצמיחה של שוק הרכב החשמלי ולעכב את יעדי החדירה והמעבר מבנזין לחשמל שהממשלה עצמה הציבה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.