בשנת 2022 נמסרו בישראל 268,145 כלי רכב חדשים, ירידה של 7.8% לעומת שנת 2021 - כך עולה מנתוני הרישוי שפורסמו היום (ב'). הירידה במסירות לא נובעת מירידה בביקוש אלא בגלל המשך שיבושי האספקה בתעשיית הרכב הבינלאומית.
בחודש דצמבר לבדו נמסרו 11,442 כלי רכב, מתוכם כ-3,500 כלי רכב חשמליים, כמעט 35% מכלל המסירות. הזינוק בדצמבר נובע בעיקר מהקדמת מסירות של כלי רכב חשמליים ורכבי פלאג-אין, בעיקר לחברות ליסינג, לקראת עליית מס הקניה על הקטגוריות הללו ב-1 בינואר.
בסה"כ נמסרו מתחילת השנה 27,671 כלי רכב חשמליים לגמרי, כ-11% מכללי מסירות הרכב החדש בישראל. מסירות רכבי הפלאג-אין הסתכמו ב-13,390 כלי רכב, כ-5% מכלל המסירות. מסירות כלי הרכב ההיברידיים הסתכמו ב-49,963 כלי רכב, כ-18.6% מהמסירות. המשמעות היא, שמסירות כלי הרכב "הירוקים" הסתכמו השנה בכ-34.6% מכלל המסירות, יותר מאחת מכל שלוש מכירות.
המותג המוביל במסירות היה יונדאי עם 48,285 מסירות, ירידה של 1% לעומת אשתקד. במקום השני נמצאת קיה עם 37,634 מסירות, ירידה של 5%. במקום השלישי טויוטה עם 32,932 מסירות, ירידה של 11%. במקום הרביעי מאזדה עם 18,761 מסירות, עליה של 24%. במקום החמישי סקודה עם 12,783 מסירות, ירידה של 30%.
בחלוקה לארצות ייצור השינוי הבולט ביותר היה הזינוק בנתח השוק של סין למקום השלישי מכלל מדינות הייצור של כלי הרכב, נמכרו בישראל ב-2022, עם נתח של כמעט 9% מכלל המסירות השנתיות לעומת נתח של פחות מ-3% בשנה שעברה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.