חברת טסלה , יצרנית הרכב החשמלי הגדולה בעולם, פרסמה בתום המסחר היום (ד') את דוחותיה הפיננסים לרבעון האחרון של 2022. טסלה רשמה הכנסות של 24.3 מיליארד דולר ברבעון, מעל תחזיות האנליסטים להכנסות שעמדו על 24.1 מיליארד דולר. הרווח המתואם למניה של טסלה ברבעון השלישי עמד על 1.19 דולר, גבוה מהתחזיות (1.13 דולר למניה) בשוק.
את המסחר בוול סטריט סיימה טסלה בעלייה קלה, וכעת המניה במסחר תנודתי עד מאוד בשלב המסחר המאוחר, בעוד המשקיעים מתקשים לעכל את הדוח. המניה נעה בין ירידה מתונה של כ-0.5% לעלייה של 1%. לפרק זמן קצר אף קפצה ביותר מ-3.5%.
● האנליסטים לא נרתעים: טסלה עודנה חברת הרכב החביבה על וול סטריט
● טסלה חתכה מחירים, למה היא לא סוחפת אחריה את המתחרות? | פרשנות
● טסלה לא לבד: עוד 20 מניות גדולות שרשמו את השנה הגרועה ביותר שלהן
הרווחיות הגולמית של חטיבת הרכב הגיעה ל-25.9%, הנתון הנמוך ביותר בחמשת הרבעונים האחרונים, בין השאר לאחר שהחברה הורידה את המחירים בחודשים האחרונים ברחבי העולם, וציינה כי "מחירי המכירה הממוצעים נמצאים במסלול מטה במשך 'שנים'".
ברבעון המקביל בשנה שעברה דיווחה טסלה על הכנסות של 17.72 מיליארד דולר ורווח מתואם של 2.52 דולר למניה.
טסלה מפרסמת באופן קבוע נתונים על היקף ייצור ומסירות הרכבים שלה לרבעון עוד לפני פרסום הדוחות הכספיים המלאים. על פי הנתונים לרבעון הרביעי, טסלה עקפה את שיא מסירות הרכב שהציגה ברבעון הקודם, והגיעה הפעם ל-405,278 רכבים שנמסרו, עלייה של 17.9% ביחס ל-343 אלף הרכבים שנמסרו ברבעון הקודם. יחד עם זאת המספר היה נמוך מתחזיות השוק והמניה הגיבה בירידה חדה.
טסלה איבדה בשנה החולפת 53.2% מערך המניה שלה ונקלעה למספר סערות - כשהאחרונה שבהן, הייתה ההנחה בהפתעה שהחילה על דגמיה הפופולריים בארצות הברית ובאירופה. ההנחה במחירי הרכבים הגיעה גם לישראל בשבוע האחרון.
הירידות במניית טסלה התגברו בחודשים האחרונים, לאחר שמנכ"ל החברה, אילון מאסק רכש את הרשת החברתית טוויטר בחודש אוקטובר האחרון ב־44 מיליארד דולר. המהלך עורר חשש אצל המשקיעים שחשו שעיסוקיו האחרים של מאסק פוגעים בביצועי טסלה. גם ההחלטה שלו למכור לאורך השנה את המניות שלו בטסלה בשווי 22 מיליארד לא תרמו לאמון. החשש בקרב משקיעי שוק ההון הוא שמאסק יאלץ למכור מניות נוספות שלו בחברה על מנת לממן את הרשת החברתית שרכש.
במהלך החודשים האחרונים טסלה סבלה גם משיבושים בעבודת מפעל הייצור הגדול שלה בשנגחאי. מדיניות הקורונה של הסינים, במקביל להתפרצות של הנגיף בקרב העובדים, הובילה את החברה להשבית את המפעל במהלך חג המולד, ומספר ימים לאחר מכן.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.