טסלה מבצעת ריקול למאות אלפי כלי רכב אוטונומיים שצוידו עם תוכנת נהיגה נסיונית מבית החברה. הריקול יבוצע ב-362,758 מכוניות, שיקבלו עדכון דחוף בתוכנת הרכב, בשל תקלה בתוכנת Full Self-Driving Beta (FSD Beta) שעשויה לגרום לרכב להתנהג בצורה שתסכן את הנוסעים ותגרום לתאונות דרכים. לפי הודעת הריקול, טסלה תשחרר עדכון באוויר (over-the-air) לתוכנה בכלי הרכב שלה כדי לטפל בתקלה.
מניית חברת הרכב יורדת קלות בשעה זו.
● טסלה נערכת להרחבת פעילותה בישראל: מינתה מנהל מקומי | בלעדי
● טיוטת חוק ההסדרים המעודכנת: סעיף להטלת "מס זיהום" על יבואני הרכב
● "כאוס וברדק במשרד התחבורה": הרפורמות הגדולות של רגב עלולות להישאר בלי כיסוי תקציבי
מערכת FSD Beta עשויה לקרוס ולגרום לכלי הרכב המושפעים מהתקלה "להתנהג באופן בלתי בטיחותי, כמו כניסה של הרכב לצומת עם שלט 'עצור' ללא עצירה מוחלט שלו", כך לפי אתר הבטיחות בדרכים הלאומי של ארה"ב. בנוסף, המערכת עשויה לעבור על מגבלות המהירות ולא להתייחס לרמזורים.
הרכבים שהושפעו מהתקלה ובהם יבוצע הריקול הם: מודלי S ו-X מהשנים 2016-2023, מודל 3 מהשנים 2017-2023 ומודל Y מהשנים 2020-2023.
טסלה מאפשרת לאלפי נהגים בארה"ב להשתמש בתוכנת הנהיגה הנסיונית והבלתי גמורה בדרכים ציבורית במדינה. הטכנולוגיה לא הופכת את כלי הרכב של טסלה לאוטונומיים או בטיחותיים יותר לנהיגה ללא אדם שישב מאחורי ההגה, מוכן להסיט את הרכב או לבלום בכל רגע נתון.
רק בעלי טסלה שהתקינו ברכבם את מערכת הנהיגה FSD פרימיום יכולים להצטרף לתוכנית הבטא. האפשרות הזאת בארה"ב עולה 15 אלף דולר בתשלום אחד או בתשלום חודשים של 199 דולר. המעוניינים צריכים להציג תוצאה גבוה במבחן בטיחות בנהיגה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.