אחרי שיצאה בינואר במהלך חיתוך מחירים שזעזע את שוק הרכב הישראלי, חברת טסלה שוב מעניקה "ניעור" לשוק ומשיקה גרסת בסיס של הקרוס-אובר טסלה Y עם הנעה אחורית במחיר של 224 אלף שקל - כמעט 50 אלף שקל פחות ממחיר גרסת הבסיס שלה עד כה.
הרכב מצויד במנוע בודד ומציע טווח של עד 455 ק"מ ב-WLTP. מועד האספקה המשוער הוא יולי-ספטמבר.
● יעדי קיצוץ העלויות של אילון מאסק בטסלה לוחצים את המתחרות בתחום המכוניות החשמליות לפינה
● טסלה פתחה ב"מלחמת מחירים" בסין ועלולה להוביל לטלטלה גם בישראל
● העלויות, הביטוח והסכמת השכנים: מה צריך לדעת מי שקונה רכב חשמלי
הדגם צפוי ליצור בעיה שיווקית קשה לשורה של דגמים חשמליים מתוצרת אירופה, סין ויפן, שרובם מציעים מפרט דומה במחיר גבוה יותר בעשרות אלפי שקלים. עם זאת, הוא עשוי להביא גם ל"קניבליזציה" בתוך המכירות של טסלה עצמה ולגל של ביטולים לגרסה המקבילה של טסלה 3, שעולה כיום 205 אלף שקל.
גורם מתחרה בענף אומר כי התמחור החדש "אינו הגיוני", בהתחשב בכך ששער האירו והדולר עלו בקצב דו-ספרתי מתחילת השנה. בענף מניחים כי ליבואנים רבים לא תהיה ברירה אלא לבצע חיתוך מחירים מקביל.
טסלה סיימה את הרבעון הראשון בישראל עם קצת פחות מ-1,400 מסירות למרות הורדת המחירים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.