משרד התחבורה הודיע הערב (ג') על הסכמות עם משרד האוצר בנושא תקציב התחבורה לשנים 2023 ו-2024.
● מכרז המוניות בנתב"ג חזר, והחברות כועסות על התנאים שלו
● המבחן הבא לכלכלת ישראל באופק: החלטת הדירוג של S&P | פרשנות
לפי ההודעה, תוכנית החומש שנחתמה בעלות 30 מיליארד שקל "מקצה משאבים לקידום חזון שרת התחבורה מירי רגב לחיבור מדינת ישראל. התוכנית תחבר את המדינה מקריית שמונה עד אילת באמצעות פרויקט 'המסילה המזרחית' ותקרב את הפריפריה למרכז. על המסילה החדישה ינועו רכבות מהירות במהירויות שטרם נראו בישראל, בדומה ל'רכבות קליע' הפועלות במדינות רבות בעולם. התוכנית מקודמת בשלבים, וחלקה הראשון של המסילה, מחדרה ועד לוד, ייפתח כבר בעוד כשנתיים".
אלא שהמסילה המזרחית כבר נמצאת בשלבי הקמה, ואין לה כל קשר לתוכנית. בנוסף, חזונה של רגב לרכבות לקריית שמונה ולאילת זכה לתקצוב של 200 מיליון שקל בלבד.
המשרדים סיכמו על שיתוף-פעולה ברפורמות שנותרו בחוק ההסדרים, לאחר שרגב ושרים נוספים הצליחו לנטרל את ההחלטה על מס נסועה לרכבים חשמליים, והתנגדותה להקמת רשויות תחבורה מטרופוליניות.
660 מיליון שקל: תוספות השירות בתחבורה הציבורית
תוספות השירות בתחבורה הציבורית יעמדו על 660 מיליון שקל כפי שכבר היה ידוע, וכוונתה של רגב לשפר את תנאי הנהגים תתוקצב מסעיף זה, על חשבון תוספות קווים ותדירויות. במסגרת הסיכום התקציבי בין המשרדים לא הוכרע נושא רפורמת התעריפים של רגב, והיא תידון בוועדת המחירים המשותפת למשרדים, בה למשרד האוצר זכות וטו.
כן הוסכם על-ידי המשרדים לקדם חקיקה שתאבק בתופעת אי-התשלום באוטובוסים, ולפעול כדי להכיר בנהגים כעובדי ציבור על-מנת להחמיר את הענישה על אלימות כלפיהם.
בנוסף, הוחלט כי שיטת הקצאת המשאבים, בסך מיליארדי שקלים, לרשויות מקומיות תשתנה. כיום מדובר בהסכמים שחותם המשרד מול הרשויות, אך נקבע כי צוות משותף יגבש המלצות על סמך שיתוף+הפעולה שלהן.
התוכנית הלאומית לבטיחות בדרכים תוקצבה רק ב-120 מיליון שקל לכל שנה. לשם השוואה, עלות הפיילוט להשקתה עמד על 80 מיליון שקל.
אם אגרת הגודש תבוטל, תקציבים קודמים שמשרד האוצר התחייב לתת לתשתיות תחבורה יידחו במסופים, נת"צים, שבילי אופניים וחניוני חנה וסע.
תוכנית חומש לכבישים בשקעה של 26 מיליארד שקל
תוכנית החומש לכבישים כוללת השקעה של 26 מיליארד שקל. מתוכם 15 מיליארד שקל יופנו לפרויקטי אספלט, 4.5 מיליארד לצורכי דיור, 3 מיליארד להארכת כביש 6 צפונה ומיליארד שקל ליישובי החברה הערבית.
לצד הוספת נתיבים לתחבורה ציבורית, הוחלט גם על לא מעט הרחבות כבישים והקמת מחלפים, לא מעט מהם ביהודה ושומרון. בין היתר ישודרג מחלף עתלית בכביש 2, יוקם נתיב פלוס בכביש 4 במקטע רעננה דרום-הדרים, ויורחב כביש 5 בין צומת אריאל לתפוח. בכבישים 40, 44 יוקמו נתיבים לתחבורה ציבורית, יוקם כביש חדש בין מגרון לקלנדיה, יורחב כביש 55, ותיסלל דרך חדשה לעוקף פונדוק, הרחבת כביש 60 והרחבת כבישים, הקמת נתיבים לתחבורה ציבורית ומחלפים נוספים.
בתחום מערכות להסעת המונים, לגבי הקו הכחול והחום שיופעלו בגוש דן במתכונת דומה למטרונית בחיפה, עודכן התקציב ל-4.9 מיליארד שקל ו-2.9 מיליארד שקל בהתאמה.
בנוסף הוקצה תקציב לתכנון מערכות הסעת המונים באזורים שונים בארץ: ראש העין ואלעד, ירושלים-בית שמש, אשדוד-אשקלון, חדרה-נתניה, קסם-אריאל, קריית ים וקריית אתא.
הרכבת שרגב הבטיחה בעבר בין באר שבע ללקיה תהפוך למטרונית ותתוקצב לתכנון בלבד. השאטל הימי שרגב התגאתה בו תוקצב בסכום זעום של 7.5 מיליון שקל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.