כמה הרוויח מי שהשקיע אלף דולר באפל ביום ההנפקה?

מניית אפל מתקרבת לשווי שיא של 3 טריליון דולר • כמה תשואה הניבה המניה למשקיעים לאורך השנים? בדקנו

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: Reuters, CLH/Reuters
טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: Reuters, CLH/Reuters

המשקיעים באפל  נהנו מתשואה רבה לאורך השנים. לפי בדיקת Bridgewise הישראלית, פלטפורמה בינה מלאכותית המנתחת את ביצועי מניות בעולם ומדרגת את ההסתברות של כל חברה לספק תשואה עודפת, השקעה של אלף דולר באפל בעת הנפקת החברה ב־1980, הפכה היום ל־258.5 אלף דולר. 

אפל בדרך לשווי שיא, וזו לא בהכרח בשורה טובה למשקיעים | ניתוח 
כתבת "וול סטריט ג'ורנל" ניסתה את המשקפיים החדשים של אפל. זה מה שהיא חשבה

לצורך העניין, על פי נתוני Bridgewise, השקעה דומה במדדים המרכזיים הייתה מניבה תשואה נמוכה יותר: השקעה של אלף דולר בנאסד"ק בתקופה המקבילה הייתה מניבה 68.5 אלף דולר, והשקעה ב־S&P 500 הייתה גדלה ל־65.2 אלף דולר.

ב־Bridgewise בחנו גם את התשואה שרשמה מניית אפל בעת כהונת סטיב ג'ובס וטים קוק כמנכ"לים. כך לדוגמה, מי שהשקיע אלף דולר מתחילת הכהונה השנייה של ג'ובס ב־1997 ועד היום, היה מרוויח כמעט 228 אלף דולר.

כך, בין 1997 ועד 2011 כשהתפטר מתפקיד המנכ"ל, תשואת מניית אפל עמדה על 11,232%, בעוד שבתקופת טים קוק התשואה במניה הייתה 1,545%.

וכמה הרוויחו אלו שהצטרפו בשלב מאוחר יותר, למשל מתחילת שנת 2023? מניתוח חברת Bridgewise עולה כי כעת בידיו 1,372 דולר. לשם השוואה, השקעה דומה ב־S&P500 מתחילת השנה הייתה צומחת ל־1,159 דולר, והשקעה במדד נאסד"ק 100 הייתה צומחת ל־1,316 דולר.

"אפל חשפה דוחות כספיים חזקים, תוך דגש על צמיחה משמעותית במזומנים, שווי מזומנים ושינוי נטו במזומן שכללו ביצועים טובים יותר ממקבילותיה", אומר גבי דיאמנט, מנכ"ל Bridgewise. עם זאת, מוסיף דיאמנט, "החברה פועלת בענף החומרה הטכנולוגיה, והזירה הזו טומנת בחובה סיכונים נוספים - כמו שיבושים בלוחות הזמנים ובשרשרת האספקה העולמית, מחסור ברכיבים אלקטרוניים חיוניים וירידה בביקוש עקב מיתון והאטה כלכלית".