חברת רמי לוי מאשרת היום (ג') בדיווח לבורסה כי בדומה ליינות ביתן שהביאה לישראל את ענקית הקמעונאות הצרפתית קרפור, ובדומה לשופרסל שחתמה על הסכם עם עמית זאב להבאת ספאר ההולנדית לארץ, היא מקיימת משא-ומתן עם חברות בינלאומיות, ביניהן הרשתות אושן, קזינו ונוספות.
● רמי לוי תוקף: "קרפור נכנסת לארץ? היא בסך-הכול נתנה זיכיון"
● המיזוג בין דלתא לגולף בוטל. אלה הסיבות
אם החברה אכן תחתום על הסכם עם אושן במסגרתו תביא אותה לפעול בארץ, סביר שהיא לא תעשה זאת בזכיינות אלא באמצעות חברה בבעלות משותפת שתנוהל על-ידי רמי לוי עצמו, או לחילופין רשת השיווק תכניס את המוצרים ל-56 סניפיה הפרוסים ברחבי הארץ.
בראיון שהעניק לאחרונה לגלובס, אמר לוי כי "כשרשת בינלאומית באה, היא נכנסת בעצמה. היא מוכרת לזכיין סחורה, ומרוויחה כסף עליו. יש הבדל ממצב שבאה רשת ומשקיעה כסף ונכנסת לארץ. בכל מקום בעולם הם נכנסים בעצמם".
היתרון של רמי לוי
קלף חזק של לוי הוא סוגיית הכשרות. לחברת ענק כמו אושן, שפרושה בלמעלה מ-2,000 נקודות מכירה בכ-12 מדינות, ייתכן שיהיה כדאי לחתום על הסכם לשיתוף-פעולה עם לוי לא רק במטרה למכור בישראל את המותג הפרטי שלה, אלא על-מנת לייבא את מוצרי המותג הפרטי הכשרים של לוי, במקום לייצר אותם בעצמם, מה שיגרור עלויות גבוהות.
אם ייחתם הסכם כזה, לוי צפוי ליהנות מההקלות שמשרד הכלכלה כבר העניק לאלקטרה צריכה שהביאה את קרפור, ושהבטיח להקל על רשתות בינלאומיות שיבואו לישראל בעקבותיה.
אושן היא ענקית קמעונאות שבסיסה בצרפת. היא נוסדה ב-1960 ופועלת בין היתר בצרפת, ספרד, פורטוגל, לוקסמבורג, פולין, רומניה, הונגריה, אוקראינה, רוסיה, טייוואן וסנגל. ההכנסות שלה עומדות על כ-33 מיליארד אירו בשנה, והיא מעסיקה מעל 160 אלף עובדים.
השם של ספאר שורבב בטעות
כחלק מהדיווח על המגעים עם אושן, בחברת רמי לוי שרבבו בטעות גם את שמה של חברת ספאר ההולנדית, וציינו כי מתקימים מגיעים מולה. עם זאת, מטעם ספאר, שכבר חתמה על הסכם עם שופרסל, מיהרו להבהיר: "ספאר אינה מנהלת מגעים עם רמי לוי, והדיווח אינו נכון". יש לציין כי לפני כשנה פורסם כי רמי לוי ניהל מגעים עם רשת ספאר, אך אלה לא הבשילו.
בסופו של דבר בספאר חתמו כאמור על הסכם עם עמית זאב ושופרסל באמצעות חברה משותפת, כאשר זאב יכהן כמנכ"ל החברה. העסקה עדיין כפופה לאישור הממונה על התחרות. לפי אותו הסכם, החברה המשותפת תוחזק על-ידי שופרסל (19.9%) וזאב (80.1%), אך בהמשך עשויים להצטרף שותפים נוספים. לחברה יוענק זיכיון להפעלת חנויות תחת המותג SPAR וכן ליבוא ושיווק בלעדיים של מוצרי SPAR בישראל שיימכרו בסניפים. ל-SPAR יש למעלה מ-10,000 מוצרים, המשווקים ב-48 מדינות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.