בשורה ישראלית בפסטיבל אריות קאן, שמתקיים השבוע בצרפת: חברת המלצות התוכן הישראלית אאוטבריין משיקה מוצר חדש, שאמור להגדיל את השוק שאליו היא פונה פי שלושה. מדובר בפלטפורמת פרסום חדשה, Onyx, שנבנתה למיקסום מעורבות של גולשים, ותשתמש ביכולות חיזוי ה־AI (בינה מלאכותית) של החברה לפרסום וידאו מותאם אישית ביעילות גבוהה.
לדברי דיוויד קוסטמן, מנכ"ל משותף באאוטבריין, מדובר בהרחבה אסטרטגית של פעילות החברה לתחומים נוספים - פנייה גם למותגים ולמפרסמים, ולא רק לאתרי תוכן. "לכל מפרסם יש יעדים שונים, למשל להביא לקוחות (performance) או לשפר מודעות (awareness) למותג", אומר קוסטמן.
"אם ניקח לדוגמה את דיסני, שהוא מפרסם די גדול דרכנו, היום אנחנו עוזרים להם להביא מנויים לשירות הסטרימינג דיסני פלוס. המוצר החדש נותן לנו נגישות לתקציבים שלהם כשהם משיקים סרט חדש או פארק חדש. המוצר התקבל בהתלהבות מאוד גדולה, גם בגלל הנוכחות הגדולה שלנו בקאן עם אתרי התוכן הגדולים בעולם, וזה מה שמפרסמים מחפשים".
פלטפורמת Onyx אמורה לסייע למפרסמים להבין את תשומת הלב שמקבלת המודעה שלהם - האם המשתמש הסתכל עליה, האם היו סביבה מודעות נוספות, כמה שניות המשתמש 'ישב' עליה וכדומה. "בזכות היכולות הטכנולוגיות שלנו ב־AI, בעתיד נוכל למכור למפרסמים חבילות שמבטיחות תשומת לב מסוימת - המודעה לא תוצג אם זה לא יהיה רלוונטי", מסביר קוסטמן.
כאמור, מדובר במוצר מבוסס AI - הבאזז וורד של השנה החולפת, כאשר כל חברה טכנולוגית מבקשת להראות שהיא חלק מהטרנד. "אאוטבריין משתמשת ב־AI מהיום הראשון שלה, כל המודלים שלנו מבוססים על למידת מכונה", מציין קוסטמן.
"על ההשקה הזו אנחנו עובדים שנה וחצי, ואפילו רכשנו חברה שוויצרית כחלק מהמהלך. זה לא משחק". עם זאת, הוא מוסיף בצחוק "בסוף, מדובר ב־Attenion ו־Impact - שזה גם AI, ולאאוטבריין יש בשם AI".
באופן כללי, לדברי קוסטמן יש התייצבות מסוימת בשוק האדטק, גם על רקע הציפיות החיוביות יותר לכלכלת ארה"ב. "באירוע בקאן יש המון מפרסמים, והמון התלהבות מטכנולוגיות חדשות בפרסום", הוא מסכם.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.