הישג לשרת התחבורה מירי רגב: משרד האוצר נעתר להוסיף תקציב לרפורמת התעריפים שרגב ביקשה לקדם, כדי למתן את ההתייקרות בתחבורה הציבורית. אלא שמשרד התחבורה לא קיבל את כל התקציב הנדרש על מנת למנוע את ההתייקרות ולכן בחלק מהיישובים המחיר ירד ובחלק הוא יישאר כפי שהיה. כך לדוגמה תעריפי הנסיעה בתל אביב יישארו ללא שינוי אך בבני ברק הם יוזלו.
● בכירים באוצר: לא התקיים במשרד אפילו דיון אחד בעקבות הדוח החריג של מודי'ס
● הרכבת המהירה לירושלים אמורה להשתדרג, אך מיזם שאפתני אחר עלול לשבש את התוכנית | ניתוח
לפי הודעה משותפת של שרת התחבורה ושר האוצר "מתוך רצון למנוע את עליית התעריפים לציבור הנוסעים בתחבורה הציבורית ב-12%, גובשה בין משרד התחבורה ומשרד האוצר תוכנית כוללת לביטול ההתייקרות באוטובוסים וברכבות ולעידוד המעבר לשימוש קבוע בתחבורה הציבורית".
למעשה מדובר בהקדמת כניסתה לתוקף של רפורמת התעריפים של רגב עם שינויים. עלות הרפורמה עמדה בעת הצגתה על ידי רגב, וללא תיאום עם האוצר, על 740 מיליון שקל ובסיכום התקציבי צומצמה ל-360 מיליון.
כדי למתן את ההתייקרות בתעריפי התחבורה במשרד האוצר הציעו לרגב בעבר לוותר על הרפורמה ולסבסד באמצעות תקציב זה את עליית המחירים. רגב סירבה והתעקשה גם לסבסד את עליית המחירים וגם להחיל את הרפורמה.
בחטף וללא ידע מקצועי
בסופו של דבר, היא השיגה רפורמה מצומצמת, אבל האוצר נעתר והוסיף 100 מיליון שקל לתקציב כדי למתן את התייקרות תעריפי התחבורה הציבורית. מדובר בהישג לרגב שכן העמדה המקצועית באוצר היא לא לסבסד את העלייה במחירי התחבורה הציבורית ולא לממן רפורמה שהוצגה בחטף ושלא מבוססת על נתונים, ידע מצטבר, או מחקר שבוצע במשרד התחבורה - כשרק לפני כשנה נכנסה לתוקף הרפורמה הקודמת.
הרפורמה תכלול הנחות של 50% לכל היישובים בפריפריה הגאוגרפית (1-5) ובדירוג סוציו אקונומי 1-5. כך בתל אביב המחיר יישאר כשהיה, ואילו בבני ברק המחיר יחתך.
הרפורמה שקידמה רגב מספקת מענה גם להתחייבויות של הליכוד בהסכמים הקואליציוניים: כעת צעירים מגיל 18-26, וכך גם אברכים, יזכו להנחות שזכאים להם סטודנטים.
בנוסף, הוחלט לתת שנה שלמה של נסיעות חינם בתחבורה הציבורית לחיילים משוחררים. זאת על מנת לעודד חיילים להמשיך ולנסוע בתחבורה הציבורית כמה שיותר.
אולם גם רגב ויתרה במשא ומתן מול האוצר ולא קיבלה הנחות גם על נסיעות בודדות - וכך למעשה נסגר הפער התקציבי המשמעותי שמאפשר גם את הרפורמה בתוספת 100 מיליון השקל.
הרפורמה בתעריפים שעברה בממשלה הקודמת ושנגדה רגב יצאה, נולדה בדרג המקצועי של משרדי האוצר והתחבורה ונועדה להשוות את התעריפים שכן בכל עיר בישראל היו תעריפים שונים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.