תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

קוסטה ריקה וישראל יוצרות הזדמנויות לעתיד משותף טוב יותר

בקרוב תגובש מפת דרכים לפתיחת מו"מ לכינון הסכם סחר חופשי בין המדינות • אנו שואפים להמשיך ולחזק את היחסים באמצעות הרחבת שיתוף הפעולה המסחרי כלכלי במגוון תחומים

צילום: Daniela Linares
צילום: Daniela Linares

הכתבה בשיתוף המשרד לסחר חוץ של קוסטה ריקה

ב-16 באוגוסט 2022, נשיא קוסטה ריקה, מר רודריגו צ'אבס רובלס, נשא נאום לאומה לרגל 100 הימים הראשונים לממשלתו. בנאומו זה הדגיש הנשיא צ'אבס את החשיבות שהוא וממשלתו רואים בחיזוק היחסים הבילטרליים עם מדינת ישראל, וכסוגיה שהממשלה שמה בראש סדר העדיפויות שלה.

הברית בין קוסטה ריקה לישראל החלה עוד לפני שדוד בן גוריון הכריז על הקמת מדינה. קוסטה ריקה הייתה בין המדינות שתמכו בתוכנית החלוקה של האו"ם בשנת 1947 ובין אלו שהכירו במדינת ישראל בשנת 1948 לאחר הכרזת העצמאות של בן גוריון. מאז היחסים בין שתי המדינות רק הלכו והתחזקו והיום אנו שואפים להמשיך ולחזק אותם, באמצעות הרחבת שיתוף הפעולה המסחרי והכלכלי.

אין לי ספק כי עומדות בפנינו הזדמנויות רבות לשיתופי פעולה הן במגזר הציבורי והן במגזר הפרטי. לקוסטה ריקה וישראל יש הרבה במשותף: לשתיהן כלכלות קטנות וחופשיות עם חזון גדול, ערכים משותפים, כישרון אנושי מבוסס, התשוקה והנחישות לפתח רעיונות וטכנולוגיות חדשות ליצירת עולם טוב יותר, ואותה המטרה במציאת פתרונות לסוגית הביטחון במזון לנוכח האקלים המשתנה. שתי המדינות חברות בארגון הסחר העולמי וב-OECD ושותפות אסטרטגיות לפיתוח בר-קיימא.

הברית החזקה בינינו באה לידי ביטוי בהסכמים הבילטראליים שחתמנו בשנים האחרונות בחקלאות ובסייבר. ההסכם לשת"פ חקלאי בא ליצור בסיס מוצק להסכמים מסחריים ותנאים מיטביים לחברות ישראליות שיבואו לעשות עסקים בקוסטה ריקה. יתרה מכך, קוסטה ריקה תוכל ללמוד מהטכנולוגיות המתקדמות של ישראל בתחום החקלאות, וליישם פתרונות החדשניים לענפי הגידול במדינה, בין היתר קפה, אננס וחקלאות ימית. בביקור שלי בישראל לפני כשנה הגיע גם משלוח האננס הראשון מקוסטה ריקה לישראל. החזון שלי הוא להביא לאזרחי ישראל עוד מוצרים איכותיים שמיוצרים אצלנו, שאני משוכנע כי יערבו לחיך הישראלי ויכבשו את השוק המקומי. האננס הצהוב, המתוק והעסיסי הוא דוגמה מצוינת לטעמים המיוחדים והייחודיים שיש רק בקוסטה ריקה ומשווקים בעולם כולו והצרכן הישראלי יוכל ליהנות ממנו.

מנואל טובאר ריברה, השר לסחר חוץ של קוסטה ריקה / צילום: Daniela Linares
 מנואל טובאר ריברה, השר לסחר חוץ של קוסטה ריקה / צילום: Daniela Linares

מזכר ההבנות השני בינינו התמקד באבטחת סייבר, וסלל את הדרך לחברות סייבר ישראליות להעסיק מומחי סייבר מוכשרים מקוסטה ריקה. בינואר 2023 סגנית השר לסחר חוץ, שהיום מכהנת כשרת המדע, החדשנות והטכנולוגיה של קוסטה ריקה, החלה לקחת חלק בהשקת המיזם לשיתוף פעולה בין שתי המדינות, בתחום הסייבר - אקו סיסטם בבאר שבע, כפלטפורמה למיזמים משותפים, חדשנות והשקעות.

לפרטים נוספים על פעילות הייצוא והסחר הבינלאומי של קוסטה ריקה הקליקו כאן>>

קוסטה ריקה היא מדינה בעלת חשיבות גיאופוליטית רבה. היא נחשבת לדמוקרטיה היציבה ביותר באמריקה הלטינית ומהווה מוקד לחדשנות ביבשת. העובדה שמדובר במדינה ללא צבא, מאפשרת להעביר יותר משאבים מהתקציב לבריאות ולחינוך. אנו ממוצבים במקום השלישי בחדשנות באמריקה הלטינית ובמקום הרביעי כיצואני ההייטק באזור, מה שמשך אלינו יותר מ-400 חברות בינלאומיות שפועלות בקוסטה ריקה, בין היתר מיקרוסופט, אינטל ואמזון.

ההשקעה הגדולה בתחום הבריאות משכה גם חברות רב לאומיות רבות למדינה, כולל בוסטון סיינטיפיק, בקסטר, אבוט ופייזר.

  • צילום: Daniela Linares

    צילום: Daniela Linares

  • צילום: Daniela Linares

    צילום: Daniela Linares

  • צילום: Daniela Linares

    צילום: Daniela Linares

  • צילום: Daniela Linares

    צילום: Daniela Linares

  • צילום: Daniela Linares

    צילום: Daniela Linares

  • צילום: Daniela Linares

    צילום: Daniela Linares

  • צילום: Daniela Linares

    צילום: Daniela Linares

  • צילום: Daniela Linares

    צילום: Daniela Linares

 

מצפים ליזמים, חוקרים ומשקיעים

אנו מציעים מגוון רחב של הזדמנויות בתחומי האגרו-פודטק, המכשור הרפואי, אודיו-ויזואל, אקלים-טק, חדשנות ותיירות. יזמים, משקיעים וחברות ישראליות יכולים להפיק תועלת רבה מעשיית עסקים בקוסטה ריקה. חברות אגרו-פודטק, יכולות לבצע פיילוטים ולהשתמש בקוסטה ריקה כמרכז לפיתוח ולהפצה (HUB). בתחום המכשור הרפואי, חברות OEM (יצרני ציוד מקורי), יכולות להפוך את קוסטה ריקה למקום אסטרטגי חשוב בשרשרת הערך, מבחינה לוגיסטית ויצרנית.

כמו כן, בעקבות שינוי תקנות שממשלת קוסטה ריקה העבירה במרץ האחרון, חברות הפקת טלוויזיה, סרטים וסדרות, יוכלו לקבל פטור מיוחד ממס הכנסה והחזר על מיסי יבוא של טובין לצורכי הפקה במקום.

קוסטה ריקה היא מובילה עולמית בתחום הקיימות, וחברות אקלים-טק ישראליות יכולות להיות שותפות בחיפוש שלנו אחר חדשנות משבשת בתחום זה. סטארט-אפים ישראלים יכולים ליהנות מחוק הנוודים הדיגיטליים (Digital nomad) המאפשר בחינה של תכונות מוצר חדשות, מודלים עסקיים חדשים או החלטות להתרחב בזמן שהם נהנים מהשילוב הטוב ביותר של סביבה וטבע מעודדי חדשנות. בנוסף לכל אלה, קוסטה ריקה, עם הנוף המגוון והאקזוטי שלה מושכת אליה אלפי תיירים ישראלים מדי שנה.

בהתחשב בכל אלה, במרץ האחרון חתמתי עם שר הכלכלה ניר ברקת על מזכר הבנות לחיזוק השת"פ בתחומי הסחר ההדדי, ובמסגרת זו תגובש מפת דרכים לפתיחת מו"מ לכינון הסכם סחר חופשי בין המדינות ברבעון האחרון של 2023. אני רואה בהסכם זה את עמוד התווך המרכזי של הברית האסטרטגית והחזקה בין ישראל לקוסטה ריקה.

לפרטים נוספים על השקעות והזדמנויות עסקיות בקוסטה ריקה הקליקו כאן>>

העתיד טומן בחובו הזדמנויות רבות לשיתופי פעולה כלכליים ומסחריים בין המדינות שגודלן מעולם לא הגביל את היקף מטרותיהן. קוסטה ריקה פתוחה ליזמים, אנשי עסקים, חוקרים ומשקיעים מישראל - ואני משוכנע שהרווח יהיה הדדי ונוכל להביא לעולם חדשנות פורצת דרך.

*הכותב הוא השר לסחר חוץ של קוסטה ריקה.

צרו איתנו קשר *5988