חברת התעופה אל על מסכמת רבעון שני עם תוצאות שיא: רווח תפעולי של 89.6 מיליון דולר, כמעט פי 10 לעומת 9.4 מיליון דולר ברבעון המקביל ב־2022. הכנסות החברה צמחו בתקופה זו ב־22% לכ־630 מיליון דולר. הרווח הנקי הסתכם ברבעון השני ב־58.2 מיליון דולר, וזאת בהשוואה לרווח של 100 מיליון דולר ברבעון המקביל, שנבע רובו ככולו מהטבת מס גדולה כתוצאה ממכירת פעילות מועדון הנוסע המתמיד (בלעדיו היה נרשם לה הפסד).
● יו"ר בזק: "ההשפעה של FreeTV על yes זניחה כיום, אני בספק אם המיזם יצליח"
● פחות משבוע: המועד לסגירת עסקת המכירה של טאואר מתקרב
הרווח התפעולי התזרימי (EBITDAR, רווח בנטרול ריבית, מס, פחת, הפחתות והוצאות שכירות שונות) הסתכם ב־163 מיליון דולר, עלייה מ־65 מיליון דולר ברבעון המקביל.
אל על מספקת גם השוואה של הנתונים הפיננסיים לרבעון השני של 2019, כמעין בנצ'מרק של טרום תקופת הקורונה. ברבעון השני של 2023 ההכנסות עלו ב־8%, וה־EBITDAR גדל ב־65% לעומת הרבעון השני של 2019. הרווח התפעולי עלה מ־20 מיליון דולר ברבעון השני של 2019, כאמור לכ־90 מיליון דולר ברבעון השני השנה.
במחצית הראשונה של 2023, אל על רשמה צמיחה של 41.5% בהכנסות, לכ־1.13 מיליארד דולר. החברה עברה מהפסד תפעולי לרווח תפעולי של 97.7 מיליון דולר, ובשורה התחתונה נרשם רווח נקי של 21.8 מיליון דולר . בסוף המחצית היו לאל על יתרות מזומנים, שווי מזומנים ופיקדונות בסך 398 מיליון דולר. ההון העצמי המיוחס לחברה עדיין שלילי בסכום של 281 מיליון דולר.
בכנס משקיעים שערכה החברה, אמרה מנכ"לית אל על דינה בן טל־גננסיה, כי "השגנו רווח שיא, והיד עוד נטויה, שכן יש לנו עוד קיבולת שעדיין לא ניצלנו במלואה". לדבריה, "אנשים אוהבים ובוחרים לטוס אל על, המטוסים שלנו מלאים". היא הוסיפה כי אל על עוד חווה "זנב" של השפעות שליליות מהקורונה, כך שיש מקום לשיפור.
סמנכ"ל הכספים יעקב שחר ציין את הביקוש הגבוה לטיסות, אך הדגיש שלא פחות חשובה - ההתייעלות של אל על בצד ההוצאות. כדוגמה הוא נתן את הפרמטר של הכנסות פר עובד שעלו ל־122 אלף דולר, לעומת 120 אלף ברבעון המקביל ו־91 אלף ברבעון השני של 2019. "ההוצאות התפעוליות שלנו הן 66% מהמחזור, לעומת 64% ב־2022 ו־74% בשנים שלפני כן", אמר שחר.
תזרים המזומנים מפעילות הסתכם ברבעון השני ב־119 מיליון דולר, ירידה לעומת 163 מיליון דולר ברבעון המקביל, ועלייה מ־110 מיליון דולר ברבעון השני של 2019. שחר הסביר כי "הרבעון השני של 2022 היה רגע אחרי היציאה מהקורונה. בקורונה אנשים לא הזמינו כרטיסים מראש, ואז הייתה התנפלות על כרטיסים, זה היה רבעון חריג ולכן הוא מוטה".
שיתופי פעולה ויעדים חדשים
בן טל־גננסיה הזכירה את התוכנית האסטרטגית שאל על הציגה לפני מספר חודשים וסיפרה על התקדמות בה, בין היתר במיזם תיירות עם איסתא ורכישת מטוסים. היא ציינה גם את שיתוף הפעולה האסטרטגי עם חברת התעופה האמריקאית דלתא ואמרה שזו "הצעת ערך מדהימה ללקוחות". בין היתר, לקוח יוכל לטוס באל על, לצבור נקודות ולממש אותן בדלתא, ולהפך. עוד היא הזכירה יעדים חדשים של אל על, ביניהם טוקיו, דבלין ונאפולי.
היעדים הפיננסיים של אל על ל-2028, כחלק מהתוכנית האסטרטגית שלה, הם הכנסות של 3.5 מיליארד דולר (לעומת 2 מיליארד דולר ב־2022 וצפי ל־2.4 מיליארד דולר השנה), ומספר נוסעים שנתי של 7.7 מיליון. היעדים הפיננסיים כוללים גם EBITDAR של 17%־21% מהמחזור, יחס חוב ל־EBITDA של 3־4 ויתרת מזומנים בסוף השנה שתהווה 10%־15% מהמחזור.
אל על, שנמצאת בשליטת משפחת רוזנברג, נסחרת בשווי של 1.2 מיליארד שקל. מניית החברה זינקה ב־73% מתחילת השנה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.