תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

ויזה לארצות הברית ESTA זמינה לרכישה כעת עבור ישראלים

עכשיו זה רשמי - ישראל נכנסה למערכות ה-ESTA המאפשרות פטור מוויזה לארצות הברית • מי זכאי, מה העלויות וכיצד אפשר להגיש את הבקשה? כל הפרטים עבור ישראלים שרוצים לטוס לארה״ב ללא ויזה

צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock

הכתבה מטעם ויזה.נט 

החל מה-19 באוקטובר 2023, ישראל נכנסה לרשימת המדינות במערכת ה-ESTA האמריקאית - המאפשרת כניסה לארצות הברית ללא צורך בהנפקת ויזה. תוכנית זאת מאפשרת לישראלים בעלי דרכון ביומטרי להגיש טופס אינטרנטי ולקבל אשרת כניסה אלקטרונית, ללא צורך לבקר בשגרירות האמריקאית.

ישראל הייתה אמורה לזכות בכניסה למערכת בשבועות הקרובים, אך האמריקאים הקדימו את כניסתה וכעת הנפקת ויזה לארצות הברית זמינה לכל ישראלי בעל דרכון ביומטרי, בתהליך מהיר וזול באינטרנט - כבר אין צורך לבקר בשגרירות או בקונסוליה, התהליך מתבצע בצורה דיגיטלית אונליין.

ישראל היא המדינה ה-41 הנכנסת לתוכנית הפטור מוויזה לארה״ב. בהודעה רשמית שפרסמה שגרירות ישראל בוושינגטון, נכתב כי ״החל מהיום (19.10.2023) תתאפשר כניסתם של ישראלים בעלי דרכון ביומטרי לארצות הברית באשרה אלקטרונית מוזלת. ישראלים המבקשים לטוס לארה״ב יוכלו לטוס אל המדינה ברישום של 72 שעות מראש״.

אתר ויזה.נט, מציע שירות הוצאת ESTA תוך 1-3 ימים, וישנה אפשרות להזמנה דחופה אשר מוכנה תוך מספר שעות בלבד.

איך עובד תהליך הוצאת ה-ESTA?

תהליך הוצאת ויזה לארצות הברית בדרך כלל כרוך בעלויות גבוהות והתייצבות פיזית בשגרירות. כעת, אזרחים ישראלים יכולים להוציא אשרת כניסה אלקטרונית בעלות נמוכה, ללא צורך לצאת מהבית. ה-Electronic System for Travel Authorization, או ESTA בקצרה - הוא מסמך רשמי מטעם רשויות ההגירה של ארה״ב המאפשר כניסה לגבולותיה של המדינה, בדומה לוויזה אלקטרונית.

אשרת הכניסה האלקטרונית תקפה לשנתיים ומאפשרת שהייה של עד כ-90 ימים בארצות הברית. כל אזרח ישראלי בעל דרכון ביומטרי, בגיר או קטין, יכול להגיש את הבקשה בהתאם לקריטריונים. אישור האשרה צפוי לקחת עד 72 שעות אך יכול להיות מהיר יותר - באתר ויזהנט Visanet האישור מתקבל תוך 1-3 ימים, ולפעמים גם תוך מספר שעות בלבד.

ללא צורך בוויזה לארצות הברית, אשרת הכניסה האלקטרונית היא מסמך רשמי המאשר את כניסתכם לגבולות המדינה. משמעות הדברים היא שהכניסה לארה״ב היא פשוטה בהרבה ממה שהייתה בעבר. מתהליך פיזי שלוקח שבועות ארוכים, התהליך מתקצר למילוי טופס אינטרנטי מהיר בעלות נמוכה משמעותית מהעלויות לוויזה רגילה.

שימו לב שהפטור אינו מיועד לכל פעילות הקשורה לעבודה או לחינוך בארצות הברית. הוא מיועד אך ורק לביקורי תיירות ועסקים, אשר לא יעלו על תקופה של 90 יום (שלושה חודשים).

עושים סדר

בתגובה להכרזה האחרונה על הכללת ישראל בתוכנית ויתור ויזה לארצות הברית, חשוב שאזרחי ישראל יבינו את המרכיבים המרכזיים של התוכנית. הטבלה שלהלן מרכזת את ההיבטים המכריעים של התוכנית בהתבסס על ההבנה הנוכחית של משרד החוץ הישראלי. הוא מציע סקירה כללית של הכללים לרבות זכאות, מטרות ספציפיות לוויזה, עלויות נלוות והשלכות אפשריות של הפרת מגבלת השהות של 90 יום בארה״ב.

מקור הנתונים: https://esta.cbp.dhs.gov/ / צילום: באדיבות ויזה.נט
 מקור הנתונים: https://esta.cbp.dhs.gov/ / צילום: באדיבות ויזה.נט

כיצד אפשר להגיש את הבקשה?

האפשרות הראשונה היא דרך האתר הרשמי של ה-ESTA. הטופס הוא באנגלית ואינו כולל תמיכה או עזרה. דרך נוספת היא להשתמש בשירות הנפקת ויזה המקצר לכם את התהליך.

כך למשל, אתר ויזה.נט, Visanet.co.il, אשר מסייע לכם להנפיק את אשרת ה-ESTA לכניסה לארצות הברית במהירות ובמקצועיות, תמורת תשלום. השירות הוא בעברית וכולל תמיכה מלאה. לאחר מילוי טופס אונליין קצר, האשרה מאושרת תוך 1-3 ימים ונשלחת לכתובת האימייל שלכם. המסמך מהווה אישור רשמי וחתום של ממשלת ארה״ב, וכל מה שעליכם לעשות זה להדפיסו לפני הטיסה.

אנשי אתר ויזה.נט מסבירים כי "הוא הוקם כדי לתת מענה מקצועי, בטוח וזול להנפקת ויזה למדינה זרה. שירות הנפקת אשרת ה-ESTA לארצות הברית באתר הוא קל להבנה ולא ייקח יותר מכמה דקות.

שאלות ותשובות - אישור כניסה ESTA לארה״ב

מהו זמן השהייה המותר באמצעות ה-ESTA?
לאחר שנכנסתם לארצות הברית באמצעות ה-ESTA, מותר לשהות, כאמור, עד 90 ימים לכל היותר.

לכמה זמן האשרה לארצות הברית תקפה?
תוקף אישור האשרה לארצות הברית (ESTA) הוא לשנתיים או עד פקיעת תוקף הדרכון שלכם, המוקדם מביניהם.

האם אני חייב דרכון ביומטרי כדי להוציא אשרת כניסה ESTA?
כן. אחד מתנאי החובה לקבלת אישור הכניסה (ESTA) לארה״ב הוא דרכון ביומטרי.

האם עליי לרכוש כרטיס טיסה בטרם שליחת הטופס?
בשונה מהתהליך הרגיל להוצאת ויזה לארצות הברית, בתהליך ה-ESTA לא נדרש להציג כרטיסי טיסה. כך שניתן להגיש את הבקשה גם אם טרם קניתם כרטיסים.

כבר יש לי ויזה רגילה לארה״ב, מותר להשתמש בה?
כן. תוכנית הפטור מוויזה עבור ישראלים אינה פוסלת אשרות קיימות, לדוגמה ויזה פיזית ל-10 שנים, אלא פועלת לצידן.

אני אזרח ישראלי עם דרכון זר. האם אוכל לקבל פטור מוויזה?
כן, אבל רק אם הדרכון הזר הוא ממדינה שכבר יש לה הסכם פטור מוויזה עם ארצות הברית.

מה ההבדל בין ויזה אלקטרונית לבין ויזה רגילה?
גם הוויזה המסורתית וגם הוויזה האלקטרונית הן מסמכים שמטרתם לאשר את כניסתכם ושהותכם בארצות הברית. אשרת הכניסה האלקטרונית, ה-ESTA, הומצאה על מנת לעשות לכם חיים קלים יותר - אין צורך בשליחה פיזית בדואר של מסמכים, הגעה לשגרירות והמתנה לתשובה וקבלת הדרכון בחזרה - כעת אפשר לבצע את כל התהליך אונליין ללא צורך לצאת מהבית.

בשורה התחתונה, כניסתה של ישראל למערכות ה-ESTA היא בשורה משמחת אשר מקצרת לנו את התהליך לקבלת אישור כניסה לארצות הברית - כל ישראלי בעל דרכון ישראלי ביומטרי רשאי כעת לטוס ולבקר בארה״ב בעזרת תהליך פשוט וקצר המתבצע כולו בצורה דיגיטלית אונליין ובתוך 3 ימים אתם יכולים לקבל אישור כניסה לארצות הברית.

הוספת ישראל לתוכנית ה-ESTA צפויה להשפיע על מאות אלפי נוסעים, והיא תקל על המעבר של ישראלים ואמריקאים בין שתי המדינות. את הנפקת אישור הכניסה לארה״ב ניתן לבצע גם באתר ויזה.נט Visanet ישראל, במחיר הוגן והבטחה להצלחה או החזר כספי מלא. מאחלים טיסה נעימה!

*אין באמור משום המלצה או יעוץ. השירות ניתן תמורת תשלום עבור שירות החברה.

צרו איתנו קשר *5988