תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

9 טיפים שימושיים לחיסכון בביטוח רכב

גל ההתייקרויות במשק לא דילג על עולם ביטוח הרכב • על מנת שתוכלו להפחית עלויות מבלי להתפשר על איכות השירות - הנה כמה דרכים לחסוך בביטוח הרכב ולהרוויח עוד שנה של נסיעה בראש שקט

צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock

הכתבה מטעם ביטוח 9

כל בעלי הרכבים בישראל מחויבים לרכוש ביטוח חובה לרכב ולא מעט מהם רוכשים גם ביטוח מקיף או צד ג' - הוצאה לא מבוטלת שמסתכמת בכמה אלפי שקלים. בשנה האחרונה פקד אותנו גל התייקרויות בעולם ביטוחי הרכב והפך את ההוצאה על ביטוחים אלה למכבידה אפילו יותר. אז איך חוסכים בביטוח הרכב? בחברת ביטוח 9 ריכזו עבורכם מספר טיפים שימושיים לחיסכון בביטוח רכב:

1. בחרו את הביטוח המתאים עבורכם

מעבר לעובדה שאתם מחויבים מתוקף החוק בישראל לרכוש ביטוח חובה שמקנה פיצוי במקרה של נזקי גוף, אתם יכולים לבחור אם לרכוש ביטוח מקיף או צד ג' שיקנה לכם פיצוי במקרה של נזק לרכב שלכם או לרכב אחר בדרך. ביטוח מקיף מעניק את מעטפת הכיסויים האופטימלית ביותר, כך שתוכלו להיות בטוחים שאתם מכוסים מכל הכיוונים במקרה של אירוע ביטוחי. אולם לא כולם זקוקים בהכרח לביטוח מסוג זה - כך למשל בעלי רכבים ישנים עם שווי נמוך שכמעט אינם נוסעים על הכביש, יכולים להסתפק בביטוח צד ג' בלבד שהינו זול יותר מהחלופה המקיפה, ובכך לחסוך כסף.

2. התאימו את הכיסויים לצרכים שלכם

מלבד העובדה שכיסויים מותאמים אישית יענו על הצרכים המדויקים שלכם, הם גם יכולים לחסוך לכם כסף. לדוגמה, הורים שרוצים לאפשר לילדים שלהם לנהוג גם ברכב המשפחתי, יכולים לרכוש כיסוי זמני לנהג צעיר המאפשר כיסוי של מספר ימים מוגבל. וכך, במידה והבן או בת הם חיילים שמגיעים לחופשות בסופי שבוע למשל, אותם הורים יכולים לחסוך את הצורך להוסיף עוד נהג מורשה לכל תקופת הביטוח - עניין שמייקר משמעותית את העלות השנתית של הביטוח.

דוגמא נוספת היא שירותי דרך וגרירה, כיסוי מומלץ שמציע ניידת שירות שתגיע עד אליכם במקרה של תקלה ברכב, תנסה לטפל בבעיה במקום, או תגרור את הרכב למוסך קרוב. כך שתוכלו להמשיך בשגרת היום כמה שיותר מהר - במקום לבזבז זמן יקר על חיפוש גרר ולשלם עליו בנפרד וככל הנראה גם ביוקר.

3. שימו לב למאפייני הרכב והנהג

מחיר הביטוח מושפע ממאפייני הנהג כמו גיל, ותק על הכביש, והעבר הביטוחי שלו, וממאפייני הרכב כמו דגם, שנתון וכו'. למעשה חברת הביטוח מתמחרת את הסיכון לקיום אירוע ביטוחי במהלך תקופת הביטוח - כך שכמו שהסיכוי שנהג ותיק וזהיר ייתבע את חברת הביטוח נמוך יותר מאשר נהג עם היסטוריית תאונות עשירה, ככל שתוסיפו יותר נהגים שמורשים לנהוג על הרכב, כך הסיכון יעלה. לכן אם ידוע לכם מראש שרק נהג אחד או שניים עתידים להשתמש ברכב, סמנו זאת בתהליך הרכישה ואל תבחרו באופציית "כל נהג" שתעלה יותר כסף.

4. הבטיחות ברכב משתלמת לכם

מכוניות שמצוידות באמצעי בטיחות מתקדמים כמו מערכת התרעה על אי שמירת מרחק (FCW) או מערכת התרעה על סטיה מנתיב (LDW) ובעלות ציון גבוה במבחני ריסוק, מאפשרות לבעליהן לזכות בהנחה על מחיר הביטוח. זאת גם הסיבה שאם ברשותכם מכונית ישנה, יתכן שישתלם לכם להוסיף מערכת סיוע לנהג כמו זו של חברת מובילאיי, או כל ערכת חיישנים חיצונית. כך גם תשפרו את הבטיחות שלכם בזמן הנהיגה וגם תחסכו.

5. שתפו במידע ותרוויחו

כפי שכבר הבנו, המידע הבסיסי עליכם ועל הרכב יאפשר לחברת הביטוח לתמחר את עלות הביטוח לשנה, אבל יש חברות שמעריכות שיתוף מידע יותר מעמיק ואף מתגמלות על כך את המבוטחים שלהם. בביטוח 9 למשל, הגדילו לעשות ויצרו מסך הנחות ייעודי שבו ניתן לאסוף הנחות עבור מידע כמו: עבודה מהבית, ילדים עד גיל 12, או עבר ביטוחי נקי ב-6 השנים האחרונות. באופן הזה, החברה מקבלת אינדיקציה להיותכם נהגים זהירים שמבלים פחות זמן על הכביש - ומתגמלת אתכם בהנחות נוספות שמתורגמות למחיר סופי נוח.

6. בצעו סקר שוק

אחרי שהבנתם מהם הצרכים שלכם, הגיע הזמן לערוך סקר שוק. היכנסו לאתר "מחשבון תעריפי ביטוח רכב חובה" של רשות ההון, ביטוח וחיסכון והשוו בין התעריפים של חברות הביטוח השונות. כך תוכלו להשוות בין ההצעות של מספר חברות ולא לקפוץ על החברה הראשונה שהופיעה בתוצאות החיפוש ברשת. גם כשמדובר בביטוח מקיף או צד ג' כדאי להשוות מחירים, ולא פחות מכך, את התנאים שכל חברה מציעה עבור כל אחד מהביטוחים הללו.

7. בחנו את תנאי ואפשרויות התשלום

שוק הביטוח הוא שוק תחרותי וככזה, כדאי לבדוק מה כל חברה מציעה ללקוחותיה. חברות הביטוח נוטות להעדיף את פלח השוק של בעלי רכבים חדשים ולכן אם אתם מחזיקים רכב שכזה, כדאי שתבדקו במעמד הרכישה אילו הטבות מגיעות לכם - החל מחלפים מקוריים בעת תיקון הרכב לאחר אירוע ביטוחי, דרך כיסוי שמקנה לכם רכב חדש במידה ורכבכם הוגדר כ'טוטאל לוס' וכיסוי שבר שמשות עם התחייבות להחלפה לשמשות מקוריות. גם בעלי רכבים חשמליים נהנים כיום מתנאים מועדפים.

8. העדיפו רכישת ביטוח אונליין

מרבית חברות הביטוח מאפשרות כיום לקבל הצעה לביטוח רכב אונליין בקלות. בביטוח 9 למשל מציעים ביטוח רכב דיגיטלי במחיר נוח כבר באתר ללא צורך בסוכן או בבזבוז זמן על מיקוח עם נציג טלפוני. פשוט מזינים את כל הפרטים, אוספים הנחות מותאמות אישית ומקבלים הצעה סופית, כולל הנחה נוספת על השלמת הרכישה אונליין.

9. שימו לב לאיכות שירות

המחיר הוא חשוב, אבל כדאי מאד לשים לב שהחברה שבחרתם לבטח בה את הרכב תדע להעניק לכם שירות טוב בזמן אמת. בררו אודותיה עם הסביבה הקרובה, קראו ביקורות ברשת, והעניקו עדיפות לחברה שמספקת מספר דרכים ליצירת קשר. הבחירה בחברה הנכונה יכולה לעשות את ההבדל בין אירוע שמסתיים בחיוך או סחבת איטית שמלווה בעוגמת נפש. כך גם תוכלו לחסוך כסף בטווח הארוך ולהיות בטוחים שתקבלו את כל מה שמגיע לכם בזמן. באתר "מחשבון תעריפי ביטוח רכב חובה" ניתן גם לראות תחת "מידע נוסף" את ציוני מדד שירות ביטוח רכב חובה של חברות הביטוח השונות ולהשוות ביניהן.

בשורה התחתונה, אל מול עליית מחירי ביטוחי הרכב, חשוב שתזכרו כי עדיין מדובר בשוק תחרותי ושבמספר פעולות פשוטות שזמינות לכם אונליין - יש לכם כצרכנים לא מעט אפשרויות להשפיע על המחיר הסופי של הביטוח שלכם. אין ספק שהיום יותר מתמיד, צרכנות נבונה היא שם המשחק.

ככה עושים היום ביטוח: ביטוח רכב במחיר נוח עכשיו ברכישה אונליין באתר ביטוח 9>>

*פרסום זה נועד למטרות שיווקיות בלבד, ואין בו משום יעוץ ו/או הצעה ו/או הזמנה לבצע השקעה או רכישה כלשהי ו/או משום תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.

צרו איתנו קשר *5988