בשבת בה פרצה מלחמת חרבות ברזל, משרד התחבורה החל בהפעלת הרכבת רק בשעות אחר הצהריים המאוחרות, שעות לאחר תחילת גיוס אנשי מילואים, ורק לאחר מחאה ציבורית נוקבת.
שבוע לאחר מכן, עיריית תל אביב הודיעה על הפעלת אוטובוסים בינעירוניים לחיפה ולירושלים ולפי גורמים הבקיאים בעבודת המשרד, בהנהלה לא רצו להשאר מאחור ולהצטייר כמי שמפגרים אחרי השלטון המקומי והחליטו להפעיל רכבות ואוטובוסים.
מאז אלו החלו לפעול בצנעה כשמשרד התחבורה לא מסר לנוסעים פרטים ביחס לשירות הניתן בשבתות. ברשתות החברתיות החלו קריאות להשתמש בתחבורה הציבורית בשבת כתגובת נגד להסתרה של משרד התחבורה.
היום צצו דיווחים על הנחיה של משרד הביטחון ולפיה על משרד התחבורה להפסיק ולהפעיל את התחבורה הציבורית בשבת.
אולם, במשרד הביטחון הבהירו מוקדם יותר היום כי "משרד הביטחון לא ביקש בשום שלב ממשרד התחבורה להפעיל או להפסיק להפעיל תחבורה ציבורית בשבת. ההחלטות בנושא הן אך ורק של משרד התחבורה".
לאחר מכן במשרד התחבורה אמרו כי "בהערכת מצב שהתקיימה היום ובעקבות הודעת ראש מערך ההיסעים במשרד הבטחון למשרד התחבורה ובה הבהיר כי אין צורך בהפעלת תחבורה ציבורית בסופי השבוע, וכי משרד הבטחון הוא האחראי להיסעים לחיילים, הוחלט כי התחבורה הציבורית לא תופעל בסופי שבוע עד להחלטה אחרת בהתאם להערכות מצב ולצרכי הבטחון".
גורמים ממשלתיים הצרו בפני גלובס על הצורך לעסוק בריב גרסאות בשעת מלחמה. ובכל אופן, משעה שמשרד הביטחון מודיע כי הדבר לא נוגע אליו, לא ברור מה ההצדקה המקצועית והביטחונית שמונעת את הפעלת התחבורה הציבורית בשבת בתקופת המלחמה, והאם לא עומדת סיבה אחרת, פוליטית, מאחורי החלטות המשרד.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.