מצטרפת למגמה: חברת צים הודיעה היום (ג') ללקוחותיה כי לאור האיום הביטחוני המתמשך באזור הים האדום ומפרץ עדן בעקבות מתקפות החות'ים, הם יעלו כבר ממחר את מחירי ההובלה מאסיה לים התיכון.
● כך מתכננים האמריקאים להילחם באיום מתימן
● הטיל החות'י שפגע בספינה בדרך לישראל: מסוכן ועוקף מערכות רדאר
● החות'ים תקפו מכלית שהייתה בדרכה לנמל אשדוד עם טיל שיוט
● החות'ים מאיימים: נתקוף כל ספינה שתשוט לישראל
● אחרי ההודעה הזו לארה"ב יהיה קשה להימנע ממלחמה אזורית
"האיום החות'י הוא על נתיב סחר בינלאומי ומשפיע על כל חברות הספנות הפועלות באזור, שחלקן נקטו צעדים דומים", נמסר מהחברה. "האתגר אינו ייחודי לחברת צים, והתשובה לו צריכה להינתן על־ידי הקהילה הבינלאומית והגורמים האמונים על חופש השייט ואבטחת הסחר הבינלאומי".
כבר לפני כשבועיים, צים החליטה על שינוי נתיבי השייט מהמזרח לישראל בשל מתקפות החות'ים, כך שיעקפו את אפריקה, במקום לעבור בבאב אל־מנדב ומשם לתעלת סואץ. החברה לא פירטה מה יהיה משך העיכוב, אולם בהודעות שמסרו כמה חברות שילוח בינלאומיות גדולות ללקוחותיהם בישראל, נמסר כי המשמעות היא תוספת של עד 18 יום לזמן השינוע. מבחינת עלויות, היא הוסיפה ללקוחות תוספת של כ־100-20 דולר לכל מכולה.
צים לא לבד
הצעד של צים דומה לזה של חברות שגדולות ממנה בהרבה. ענקית המכולות הדנית מארסק, המהווה כ־14.8% מתוך כלל הסחר העולמי במכולות, הודיעה כי החל מ־8 בינואר יוטלו עלויות נוספות על משלוחים לישראל. כלומר, מארסק נתנה התרעה של כחודש - לעומת צים שהחלטתה מיידית. היקף ההתייקרות יעמוד על 50 דולר למכולות 20 רגל, ו־100 דולר עבור מכולות בגודל 40 ו־45 רגל.
"פרמיות הביטוח ממשיכות לעלות עבור כלי שייט ששטים לישראל, מה שהביא את הצורך של מארסק ליישם תוספת סכנת חירום (ERS)", נמסר ממארסק. "התוספת מיועדת עבור עלויות ביטוח נוספות, ומיועדת להבטיח את השירות ללקוחותינו לישראל".
במקביל, חברה גדולה אחרת, הפג לויד, העלתה את המחיר ב-80 דולר למכולה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.