חברות ספנות הגיעו להסכמים עם המורדים החות'ים בתימן במטרה למנוע תקיפות. כך מדווח היום (ב') אתר ShippingWatch, שיושב בקופנהאגן מפי כמה מקורות במזרח התיכון. הדיווח הזה מתפרסם כיממה לאחר חשיפת גלובס אודות החלטת ענקית הספנות הסינית קוסקו להימנע מהגעה לנמלי ישראל. ייתכן כי היא אחת מבין אותן חברות.
● ענקית הספנות MSC מעלה מחירים לישראל
● דעה | המסר מאחורי החלטת ענקית הספנות קוסקו להפסיק לשוט לישראל: סין בחרה באיראן
עם זאת, ענקית הספנות מארסק כבר הבהירה היום רשמית כי אין בכוונתה להיכנס להסכם "מעבר בטוח" בים האדום. גם הענקית הגרמנית הפג לויד מכחישה מעורבות בהסכם עם החות'ים. בה בעת, בהמשך לחשיפת גלובס, פנו ShippingWatch לתגובות מקוסקו, וכן מ־CMA CGM ולא קיבלה תגובה.
קוסקו מפסיקה לשוט לישראל, MSC מעלה מחירים
אתמול נחשף בגלובס כי ענקית הספנות הסינית קוסקו החליטה להפסיק לשוט לישראל. החברה הרביעית בגודלה בשוק המכולות העולמי, עם כ־11% מכלל הסחר העולמי, החליטה על הצעד הזה על אף שהיא נחשבת לפחות מאוימת בים האדום, מעצם היותה סינית ממשלתית ובעקבות קשרי בייג'ין עם איראן - הפטרון של המורדים החות'ים.
היום הודיעה ענקית הספנות MSC, שמדורגת עם מארסק הדנית בין שתי החברות הגדולות ביותר בעולם, ללקוחותיה על העלאת מחירים לישראל: מכ־3,500 דולר למכולת 20 רגל וכ־6,000 דולר למכולת 40 רגל לכ־5,000 ולכ־7,000 דולר בהתאמה.
"בשבועות האחרונים, תעלת סואץ הפכה לסכנה למעבר בגלל שהים האדום אינו בטוח", כתבו MSC ללקוחותיהם. "האירועים הללו של תקיפות ספינות אילצו אותנו לקחת צעד דרסטי - ולהסיט את הספינות לכף התקווה הטובה". מהחברה הוסיפו כי "כתוצאה מכך, כל לוחות הזמנים השתבשו". בעקבות התארכות משך השיט, לוחות הזמנים החדשים יכללו הרבה פחות קווים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.