לא התרשמה מהרשימה השחורה: פרימיום, המייבאת ומשווקת מוצרי שוקולד וגלידות, הודיעה לקמעונאים על העלאת מחירים שתיכנס לתוקף לאחר פסח. ב-1 במאי, תייקר את מחירי מוצריה בשיעור של כ-6%. מדובר בשוקולדים שכולנו מכירים, ביניהם שוקולד נוטלה, קינדר, פררו רושה, רפאלו וסוכריות המנטה טיק טק.
● שאלות ותשובות | ברקת הגיע להסכמות עם חלק מחברות המזון. מה הרווח לצרכן?
● "הרשימה השחורה": החברות שלא נכנעו לאולטימטום של ניר ברקת
בחודשיים האחרונים, החל גל עליות מחירים של שורת חברות, ביניהן זוגלובק, ויליפוד, שסטוביץ, שטראוס ואסם. שר הכלכלה, ניר ברקת, הוציא מכתב לחברות שהעלו מחירים בו איים כי אם לא יבטלו את ההתייקרות, ייכנסו לרשימה שחורה שתפורסם לציבור הרחב, והוסיף כי "יעשה שימוש בכלים העומדים לרשותו" של מהלכי חקיקה מהירים לצורכי הרתעה, מבלי לפרט אילו.
העלאות המחירים לא בוטלו, אולם מספר חברות התחייבו כי לא יעלו מחירים לתקופה לא ידועה, וכי יעניקו מבצעים על מוצרים שמחירם כן עלה - זאת, גם לתקופה לא ידועה, ובשיעורים שלא פורסמו. רק אתמול (א'), הודיע ברקת כי יוניליוור, שהעלתה מחירי הגלידות וחטיפי השוקולד שלה בסוף ינואר, התחייבה בפניו שלא להעלות מחירים שוב עד אחרי חגי תשרי. למרות כל אלו, פרימיום הודיעה היום, כאמור, על העלאות מחירים.
"בשל העלייה המתמשכת בעלויות חומרי הגלם, אנו נאלצים לעדכן את מחירון המוצרים שלנו באופן מתון ובשיעור ממוצע של 6%", נמסר מחברת פרימיום - חברה לדברי מתיקה ומסחר בע"מ, הנציג הרשמי של מוצרי פררו בישראל. "אנו מבצעים את עדכון המחירים לאחר שנקטנו בכל אמצעי ההתייעלות האפשריים העומדים לרשותנו. נדגיש כי מדובר בעדכון המפצה באופן חלקי בלבד על העלייה בכלל עלויות חומרי הגלם, כאשר את רוב העלויות אנו ממשיכים לספוג. קיבלנו החלטה כי המחירון החדש יכנס לתוקף רק לאחר חג הפסח, החל מה-1 במאי 2024".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.