עסקת רכישת אפליקציית המוניות גט על ידי חברת פנגו מתקדמת, אבל לגלובס נודע כי לא כולם אוהבים את המחיר שמשקפת העסקה לגט - 160 מיליון דולר. כך, בחברת הביטוח הראל המהווה בעלת מניות משמעותית בפנגו, מעריכים כי המחיר ככל הנראה גבוה מדי ביחס לתשואה שהחברה תוכל להציג בשנים הבאות.
למרות ההסתייגות של הראל, בפנגו ממשיכים לקדם את העסקה ואף הצליחו להשיג מימון להשלמתה משני בנקים גדולים. בנק הפועלים ומזרחי טפחות יתחלקו ביניהם באופן שווה במימון בסך של כ-560 מיליון שקל.
הראל רכשה בשנת 2020 יחד עם קרן תש"י וחברת קיסריה של צבי ברק 44% מחברת פנגו בתמורה ל-244 מיליון שקל, סכום ששיקף אז לחברה שווי של 550 מיליון שקל. 51% מהחברה נשארו בידי מילגם, והשאר אצל העובדים.
ב-2020, תש"י הייתה אחראית לכמחצית מהעסקה, כלומר מחזיקה לאחריה ב-22% מפנגו; הראל אחראית ל-40% מהעסקה ומחזיקה ב-17.6% מהחברה; וברק מחזיק 4.4% ממניות פנגו. אולם למעשה ההשפעה של הראל יותר גדולה מאשר ההחזקה הישירה, כיוון שקרן ההשקעות בתשתיות תש"י הינה בבעלות קבוצת הראל. יחד עם הראל מחזיקים בבעלות בקרן המנכ"ל ירון קסטנבאום ועו"ד יהודה רווה.
נציין כי השווי המסתמן של העסקה הנוכחית דומה לשווי ההוגן אותו מייחסת בעלת המניות הגדולה בחברה, VNV, לגט, כ-160 מיליון דולר כאמור. לפיכך, המחיר שמוכנה פנגו לשלם עבור גט אינו מספק פרמיה למשקיעים מעבר לשווי ההוגן של החברה בספרים - זאת למרות שלטענת בעלי המניות, לרשות החברה עומדת קופת מזומנים איתנה והיא צפויה להישאר רווחית בטווח הנראה לעין.
לפי VNV, שווי החברה ירד ב-24% במהלך 2023 בין היתר בשל המלחמה, ואחזקתה ב-43.4% מניות גט נאמדת בשווי של 96.3 מיליון דולר. עוד טענו ב-VNV שגט מציגה רווחיות מאז הרבעון השלישי של 2022 ולמרות פרוץ המלחמה באוקטובר 2023 הצליחה לעמוד ביעדי התקציב שלה, בין השאר בזכות כך שהצליחה לחזור לרמות פעילות של כ-80% ביחס למצב שלפני המלחמה. בנוסף זכתה גט גם במכרז של משרד התחבורה ונמל התעופה בן גוריון למתן שירות עבור הנוסעים, לאחר נסיגתה של אובר ויציאתה מהארץ.
מהראל נמסר כי הדברים אינם נכונים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.