תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

ריינג' רובר איווק פלאג אין במבחן אורבני

לקחתי למבחן את הריינג' רובר איווק, דגם הכניסה למשפחת ריינג׳ רובר שעבר מתיחת פנים וגם הפך ירוק יותר עם הנעת PHEV

צילום: Land Rover
צילום: Land Rover

הכתבה בשיתוף לנד רובר ישראל

דגם הכניסה למשפחת ריינג' רובר (ולנד רובר), מכונית הפנאי שטח ריינג' רובר איווק, הגיעה אליי למבחן דרכים אחרי כמעט 5 שנים שבמהלכן היא עברה מתיחת פנים, הכוללת עדכוני עיצוב ומערכות נוחות, וגם תוספת של יחידת הנעה ירוקה ונמרצת יותר.

ריינג' רובר איווק יצא בדור שני ב-2019, ונמכר יפה בישראל - 1,000 יחידות, מ-2020 עד יוני 2023. זהו מספר מכובד של מכירות לרכב ברמת המחיר שלו. כעת הדגם מקבל את מה שהכי היה חסר לו - יחידת הנעה היברידית נטענת (פלאג אין הייבריד, PHEV). יחידת הנעה כפולה ומחוזקת, שתיתן לו כוח עזר חשמלי, אפשרות נסיעה במצב חשמלי מלא, ובשורה התחתונה, צריכת דלק טובה יותר.

הגרסה ההיברידית הנטענת כוללת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ל' עם מנוע חשמלי, סוללת 15 קוט"ש, והספק מרבי של 309 כ"ס. טווח הנסיעה החשמלי המוצהר הוא 60 ק"מ, והטווח הריאלי לא רחוק ממנו כ-50 ק"מ, הודות למערכת רגנרטיבית שמטעינה את הסוללה במהלך הנהיגה. לדגם יש 3 מצבי נהיגה עיקריים: 1. מצב "בנזין מלא" (SAVE), שמשבית את המנוע ואת הסוללה החשמלית, ובכך שומר על הטווח החשמלי. 2. מצב היברידי, שמשלב את שני המנועים בנסיעה, ו-3. מצב חשמלי מלא - EV.

הופתעתי מאוד מיחידת ההנעה שפגשתי לאחרונה באחים הגדולים של האיווק: ריינג' רובר ולאר, ריינג' רובר ספורט, וגם בגרסת הפלאג אין של הדיפנדר. באיווק מערכת ההנעה המדוברת עבדה בצורה הטובה ביותר. באופן מפתיע, בנסיעה סטנדרטית בעיר נשמר הטווח החשמלי, וירד לאט. במצב היברידי ובנזין מלא, הסוללה נטענה באחוזים בודדים של אנרגייה חשמלית מהנסיעה עצמה תוך מספר דקות. המצב ההיברידי, משולב שני המנועים, היה הנכון ביותר לשימוש בנסיעה מחוץ לעיר. הוא סיפק את מלוא הכוח, כמובן, ו"סייע" למנוע הבנזין הקטן יחסית, לא להתאמץ מדי - וכך, גם תא הנהג ותא הנוסעים היו שקטים יותר בנסיעה.

Land Rover
 Land Rover

היצרן מצהיר שטעינה איטית של הרכב דרך שקע ביתי סטנדרטי, תארך כ-7 שעות, וטעינה מהירה DC תתבצע תוך 30 דקות לערך, מ-0 ל-80%. צריכת הדלק במבחן דרכים מאומץ מאוד, מחוץ לעיר, בנסיעה בין-עירונית במצב משולב היברידי ובנזין (מצב Save), היא 10 ק"מ לליטר. בנסיעה בין-עירונית שלווה יותר, הצריכה תעלה לכ-12 ק"מ לליטר.

הנסיעה באיווק הזכירה לי כמה אהבתי אותו במפגש הראשון (אי אז ב-2012, בדור הראשון), בנסיעה ברחובות צפופים בתל אביב. כשהמפגש השני היה ב-2019, הפעם בצפון הבורגני של העיר, עם ילד שמחובר לי למותן. האיווק הוא "לנד רובר" אבל הוא "עוטף" מאוד, אורבני ואופנתי משהו, ולכן, גם מועדף. הנסיעה איתו חזקה (בזכות המערכת ההיברידית), נוחה ומשככת. הוא סופג באמפים ומהמורות, הישיבה בו גבוהה ותומכת, ויש שדה ראייה טוב לפנים.

חזרה למתיחת פנים. האיווק "קיבל" ב-2019 עיצוב עדכני, כמו חזית הכוללת גריל בולט, תאורה ראשית מסוג Premium LED עם תאורת יום בחתימה ייחודית, "קו מותניים" גבוה יותר במושב האחורי, ומראה של "גג צף". פיצ'ר נוסף שהגיע אליו (או אבזור פרימיום, אם תרצו), הוא ידיות שטוחות בדלתות שנטמעות בגוף הרכב עם נעילת הדלתות או בתחילת נסיעה, ויוצאות החוצה בעת פתיחת הרכב.

צילום: Land Rover
 צילום: Land Rover

בתוך תא הנהג והנוסעים האלגנטי של האיווק תמצאו אבזור נוחות כמו: פתיחה והתנעה ללא מפתח, גג פנורמי, מושבים עם ריפודי עור, מושב נהג עם כוונון חשמלי, עד ל-12 מצבים, וזיכרון מושב נוסע קדמי עם כוונון חשמלי ל-10 מצבים. ההגה השתנה מעט, אינו כולל את שלל מתגי השליטה שהיו בצידיו, ונראה נקי וטוב יותר. במרכז, מערכת מולטימדיה במסך מגע בגודל 10 אינץ', ומסך מגע שניתן להטיה בגודל 10 אינץ' לשליטה על מערכות הרכב, קישוריות לנייד, עם כבל Android Auto + Apple CarPlay, פתיחת תא מטען חשמלית. לא מצאתי משטח טעינה לנייד, חימום ואוורור למושבים.

מידותיו: אורך של 4.37 מ', רוחב 2 מ', בסיס גלגלים מצומצם, ו... קומפקטי באורך 2.68 מ', וגובה של 1.65 מ'. לעומת זאת, תא המטען בנפח של כמעט 600 ליטרים. הוא גם שוקל פחות (רק שני טונות). ועכשיו יש גם בשורה - יחידת הנעה חדשה, פלאג אין הייבריד, שיושבת עליו ומתאימה.

הריינג' רובר איווק הוא רכב פנאי שנולד למשפחת רכבי שטח, אבל נועד לחיים עירוניים ורגועים יותר, על אף קיומם של שלל מצבי נהיגה בשטח. הוא קומפקטי יחסית בממדים שלו, ויתאים למשפחות קטנות, לזוגות או ליחידים. הריינג' רובר איווק עבר מבחני ריסוק רשמיים אירופאיים בציון מרבי של 5 כוכבים. הוא כולל גם מערכות בטיחות מתקדמות כמו בלימת חירום אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, זיהוי רכב ב"שטח מת", התרעה על תנועה חוצה מאחור ללא בלימה אוטונומית, ועוד.

ריינג' רובר איווק PHEV SE - ₪497,900

לפרטים על RANGE ROVER EVOQUE ותיאום נסיעת מבחן הקליקו כאן>> 

צרו איתנו קשר *5988