בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

הפרסומת של בנק הפועלים, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר השבוע עם כ-1.6 מיליון שקל • מדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' • הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע

אדם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך
אדם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

מאז פרוץ המלחמה "מתחרים" ביניהם שני הבנקים הגדולים, הפועלים ולאומי, על הצגת תוכניות ייחודיות של תרומה לקהילה - בין היתר, לחיילי מילואים, לפצועי המלחמה, לסטודנטים, לתיכוניסטים ולעצמאים. בהיותם כוח כלכלי חזק, יש להם יכולת להשקיע סכומים גבוהים במהלכים הללו - ובתקשור שלהם.

דוגמה לכך ניתן לראות השבוע, כאשר לפי נתוני יפעת בקרת פרסום ההשקעה הגבוהה ביותר שייכת לבנק הפועלים - עם כ־1.6 מיליון שקל. בזמן שמפרסמים רבים זנחו את "שפת המלחמה", וחזרו לשגרה הפרסומית, הבנק מקדם מהלך תמיכה בפצועי צה"ל.

הפרסומת נפתחת עם מונולוג של אדם אברמוב, חייל יחידת אגוז במילואים שנפצע קשה בעזה, ממשיכה בתמונות מהשיקום שלו, ומסתיימת בהבטחה של הפרזנטור עמוס תמם לתוכנית סיוע בשם בשביל ההצלחה. אפשר לתהות האם זה מה שהצופה זקוק לו בהפסקת הפרסומות - או שעדיף "להשתמש" בה כדי לייצר אסקפיזם, ולהניע את גלגלי המשק - אבל עם תוצאות קשה להתווכח: זו הפרסומת הזכורה ביותר השבוע.

במקום השני מבחינת השקעה נמצאת פלטפורמת הסטרימינג freeTV, שחזרה להפסקת הפרסומות בהשקעה של כ־1.1 מיליון שקל, מבלי להתברג בדירוג. במקום השלישי נמצאת חברת הביטוח מנורה מבטחים, עם כ-900 אלף שקל בקמפיין צ'ק אפ זוגי, שמובילה סוזנה פפיאן (כוכבת "הצבי", שמשודרת בימים אלה בתאגיד). לאחר תקופה ארוכה מאוד שבה החברה לא התברגה כלל במדד, הפרסומת מתברגת במקום השמיני בזכירות.

סוזנה פפיאן בקמפיין מנורה מבטחים / צילום: צילום מסך
 סוזנה פפיאן בקמפיין מנורה מבטחים / צילום: צילום מסך

פרסומת חדשה נוספת במדד שייכת לחברת מוצרי הניקיון טאצ', שלאחרונה בחרה במירן בוזגלו כפרזנטורית אחרי שלוש שנים וחצי עם אילנית לוי. בוזגלו התפרסמה בסדרת הריאליטי המשפחתית "הבוזגלוס", והפכה לאחת מהמשפיעניות הבולטות ביותר בישראל, עם כחצי מיליון עוקבים באינסטגרם, וכעת מגיע תור הקמפיין הראשון שלה לבד, בזכות עצמה.

הפרסומת מתחילה עם "טאצ' פה, טאצ' שם", אך ההברקה מגיעה אחרי המשפט "מחפשת ריגושים במקומות אפלים", כשבוזגלו עוצמת עיניים ומדמיינת את התססס תססס של השפריץ על המדפים בארון. במידה מסוימת, יש כאן התכתבות עם דמותה של בוזגלו בסדרה. אמנם שם היא לא התגלתה כמכורה לניקיון דווקא, אבל כן כחובבת יוגה וכמי שמכירה את עולם הכדורגל מקרוב. כל זה ביחד, למרות הסיום הלא מפתיע (מכורה לניקיון ועפה על זה), משגר את הפרסומת מיד עם עלייתה למקום השני באהדה.

מירן בוזגלו בקמפיין טאצ' / צילום: צילום מסך
 מירן בוזגלו בקמפיין טאצ' / צילום: צילום מסך

הפרסומת האהובה ביותר זה השבוע השלישי שייכת לביטוח 9 ואודי כגן, והשבוע עם שיעור אהדה גבוה יותר מהשבועיים הקודמים (27.5% לעומת 22%) - מה שמעיד ככל הנראה שבדיחות טובות יכולות להצחיק יותר מפעם אחת או פעמיים.

ירידה בהשקעה

ההשקעה בפרסום יורדת משמעותית מ־29 מיליון שקל בשבוע שעבר ל־24 מיליון שקל בלבד השבוע

המשרד האהוב

המשרדים שאחראים לשלוש הפרסומות האהובות ביותר הם גליקמן שמיר סמסונוב (ביטוח 9), ענבר מרחב G (טאצ') ואדלר חומסקי & ורשבסקי (yes)

לא באוויר

לפחות ארבע פרסומות במדד כלל לא שודרו השבוע, מה שמלמד על כוחם של המותגים בנק לאומי, בנק מזרח טפחות, בזק (עם גידי גוב) וביטוח ישיר


המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאיטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל לרבות החברה הערבית.