אודות "ישראל מתגייסת"
בתוך המציאות הכאוטית נולדו עשרות מיזמים של אזרחים ועסקים פרטיים, הנרתמים למען יושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון והמורל הלאומי בכללותו. גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il
לא מעט משרתי ומשרתות מילואים שסיימו שירות ממושך ותכננו לחזור לעבודתם, נתקלו בקשיים - חלקם בעקבות מגמת הפיטורים והצמצומים בהייטק, וחלקם מתוך הבנה שמה שהתאים להם טרום המלחמה, כיום מתאים פחות.
● ישראל מתגייסת | חצי שנה למלחמה: אילו חברות במשק הקדישו לתאריך פעילות מיוחדת?
● ישראל מתגייסת | החברות הגדולות במשק תרמו חצי מיליארד שקל מאז פרוץ המלחמה
● ישראל מתגייסת | משלחת ההייטק מניו יורק שהגיעה להתנדב בקיבוץ רעים
גם תומר ביטון, 26, הוא אחד מהם, ולכן יחד עם שי גואל, 25, ואריק כהן, 30, מקרן שרונה יזמו השלושה יריד תעסוקה שיפגיש בין חברות הייטק המחפשות כוח אדם איכותי לבין כאלף אנשי מילואים המחפשים עבודה.
באירוע עצמו יוכלו המילואימניקים לקבל, ללא תשלום, משוב והצעות לשיפור קורות החיים מצוות הגיוס של Wix, עזרה בתהליכים קיימים ותובנות גיוס מאנשי מקצוע, וצילומים מקצועיים עבור פרופיל הלינקדאין - על מנת להעניק להם כלים אפקטיביים לחיפוש עבודה.
800 כבר נרשמו
אירוע הגיוס יתקיים ביום חמישי, 18 באפריל, בבורסה לניירות ערך בתל אביב, בשני סבבים של בוקר וצהרים. יקחו בו חלק חברות גלובליות וישראליות, גדולות וציבוריות לצד סטארט־אפים. בין המשתתפים: ג'נרל מוטורס, וויקס, אנבידיה, נייאקס, פאפאיה גלובל, מטריקס ועוד.
כהן מספר כי "המיזם צמח מתוך כאב אישי והזדהות גדולה. תומר בעצמו חזר ממילואים ממש לאחרונה, למציאות שבה הבין שהוא צריך למצוא מקום עבודה חדש, ועוד חברים רבים פנו לשי ואליי בבקשה לעזרה במציאת עבודה.
"המגמה הייתה ברורה, ולכן החלטנו להרים את הכפפה ולצאת עם המיזם. תוך פחות מ־12 שעות, מרגע הפרסום בכמה קבוצות וואסטאפ, נרשמו יותר מ־800 מילואימניקים".
מהפרטים שמילאו הנרשמים עולה כי 58% בעלי ניסיון של 2-5 שנים, 50% מגיעים עם רקע טכנולוגי או מוצרי ו־25% מהם עם רקע בעולמות של שיווק־מכירות, אופרציה ופיתוח עסקי. "זה המעט שיכולנו לעשות עבור אותם אנשים איכותיים שבזכותם אנחנו כאן", מסכם גואל. "מדובר באמת במלח הארץ, אנשים טובים שצריכים להיות בעמדות מפתח".
להצטרפות: lu.ma/MiluimTech_JobFair
מתגייסים לעזרה
גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il
מפעל הפיס וסיעור מוחות
ביוזמת מפעל הפיס נפתחה התערוכה תחת הכותרת "כולנו רקמה אנושית אחת", בשיתוף בית הספר החרדי הגבוה ללימודי עיצוב ותקשורת "סיעור מוחות". במסגרת התערוכה, תלמידות ובוגרות מגמות עיצוב, מדיה ותקשורת חזותית, כולן יוצרות ואמניות מהחברה החרדית, מציגות ב-12 חדרים שעוצבו בסימן 12 שבטי ישראל.
התערוכה, שנועדה להמחיש את האופטימיות והתקווה לעתיד של עם מאוחד, הוצגה לראשונה בטרמינל העיצוב בבית ים, ובימים הקרובים תיפתח לקהל הרחב במתחם התחנה בירושלים.
לדברי מנכ"לית "סיעור מוחות" ואוצרת התערוכה, מרים שרביט, "לאחר האירועים הקשים שעברנו כולנו, החלטנו לצמוח מתוך הקושי ולהראות את היופי ואת החיבור שיש בין כל חלקי העם. התערוכה מהווה עוד נקודת חיבור המראה כי אף אחד לא יצליח לשבור אותנו".
העוגן למשפחות המילואים, סנו ו"חוזרים לבית נקי"
שלושת הארגונים שיתפו פעולה לטובת כ-500 משפחות מילואימניקים בכל הארץ, הזקוקות לעזרה בהכנת הבית לפני פסח. היוזמה החברתית יצאה לדרך בתחילת מרץ עם מאות מתנדבים, שמגיעים למשפחות שבהן בני הזוג מגויסים, ועוזרים לנקות את הבית לקראת חג הפסח.
מתנדבי מיזם הניקיון של סנו, במרכז: יעל לביא, יוזמת פרויקט ''חוזרים לבית נקי'' / צילום: נועה אוני
"כשפנו אליי וסיפרו לי על היוזמה, כמעט בכיתי מרב התרגשות, סוף סוף הרגשתי שמישהו רואה אותי", מספרת שני גוטליב מהוד השרון. "הגיע אליי צוות מתנדבים מלאכים, שבאו עם אנרגיות שיא ותקתקו לי את הבית ברמה שלא תיאמן. זה ממש אוויר לנשימה. הם הורידו לי משקל עצום מהנפש שכבר קרסה מכל הבלגן שהיה כאן".
לדברי רחל עזריה, מנכ"לית העוגן למשפחות המילואים, "אנחנו מלווים 12 אלף משפחות מילואים, שמתוכן ב-600 האישה בהריון או ילדה בזמן המלחמה, כשבן זוגה מגויס. היוזמה של סנו לעזור ולהקל עליהן מסמלת את הערבות ההדדית בחברה הישראלית."
יאמי
אתר הבשלנים יאמי וארגון נפגעי פעולות האיבה מגייסים תרומות עבור ארוחות חג לנפגעי פעולות איבה. בשבועיים הקרובים צוות המתנדבות יפנה למשפחות, שחלקן הצטרפו למעגל הכואב ב-7 באוקטובר ולאחריו, ויבדוק את צרכיהן לחג והעדפות המזון שלהן. לאחר מכן המנות יוכנו עבורן במיוחד על ידי בשלני האתר.
ביאמי פעילים כ-100 בשלנים במגוון סגנונות, המבשלים אלפי מנות בחודש לעשרות אלפי לקוחות רשומים. שיתוף הפעולה עם הארגון החל עם פרוץ המלחמה, ומאז נתרמו אלפי מנות למשפחות מכל רחבי הארץ.
לתרומות: www.yummi.co.il/orders/donation_form
בנק מזרחי טפחות
הבנק מעודד את 6,500 עובדיו לרכוש מתנות חג מאתר ייעודי שהקים במיוחד לרכישת מתנות מעסקים חברתיים, עמותות ועסקים מהדרום. בין העסקים המשתתפים: אנד ג'וי, שכולו טוב, העמותה לילדים בסיכוי, תזמורת הרגשות, מזוזה, פוזיטיב דנדי ועוד.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.