המילון העכשווי של ענף השיווק, הפרסום והמדיה

גלובס מציג את המושגים, האנשים, הרשתות והחברות שמסעירים בעת הנוכחית את אנשי השיווק, הפרסום והמדיה • מהאחים אמיר והשרים ניר ברקת ושלמה קרעי, דרך האיום הסיני משיין - ועד רשתות המזון שעשו עלייה והבינה המלאכותית שכולם מתאמצים לייצר איתה מציאות חדשה

צילומים: יריב כ''ץ (ידיעות אחרונות), יח''צ, shutterstock; עיבוד: טלי בוגדנובסקי
צילומים: יריב כ''ץ (ידיעות אחרונות), יח''צ, shutterstock; עיבוד: טלי בוגדנובסקי

א

אל־ג'זירה

אז בסוף הם עדיין משדרים מכאן או לא? הערוץ הפך לאחד הסמלים המרכזיים למאבק בתקשורת זרה אנטי־ישראלית בצל המלחמה, והניסיונות למנוע ממנה לפעול מהארץ. בכנסת יש כבר מי שקרא להתייחס לגופי התקשורת הישראלים באותה צורה

אמיר, אחים

בעלי השליטה החדשים בשופרסל מייצרים תחושה של בעל הבית השתגע

ב

ברקת ניר

שר הכלכלה שהמציא את הרשימה השחורה שלא מאיימת על אף אחד.

ג

גל שרון

אז איפה יותר כיף, בערוץ 13 או ב־14?

גלי צה"ל

דוח הוועדה המייעצת לבחינת עתיד גלי צה"ל קבע כי התחנה תישאר צבאית. לפחות עד הפעם הבאה שמישהו יתהה על זה או יחולל סערה סביב היותה שמאלנית מדי או ימנית מדי

גנרטור

כנראה המוצר הנחשק לרבעון הראשון של 2024

ד

דור האלפא

הדור שכל מנהלי השיווק מנסים לפצח את הרצונות שלו, אבל כנראה שעד שיצליחו, הם כבר יגדלו, ויתחלף להם הקול/הכול

ה

העלאות מחירים

ה"מכה" שלא נגמרת. היצרנים והיבואנים בוכים שקשה להם וחייבים להעלות מחירים, ואז מחלקים דיבידנדים שמנים

ו

ויקטוריה'ס סיקרט

הרשת שעשתה עלייה לישראל דווקא באמצע המלחמה. מה סיכויי ההצלחה?

וולט

אפליקציית המשלוחים שאפילו בזמן מתקפה איראנית עדיין עבדה, ומכרה המון במבה ומים מינרליים

ועדת הכלכלה

מנסה להילחם ביוקר המחיה, אבל רק אחרי הפגרה

ז

זארה

מלחמה או לא, בישראל אוהבים את הרשת הספרדית, עד כדי כך שמשתלם לה להשקיע עשרות מיליוני שקלים בהתרחבות בקניון רמת אביב ובקניון עופר פתח תקווה

זכורות ואהובות

מדד הפרסומות יצא להפסקה במלחמה, אך חזר תוך חודשיים וחצי כי רק "יחד ננצח"

ח

חדשות

יותר מחצי שנה ישראל נמצאת במהדורת חדשות ארוכה, בכל שעה ובכל ערוץ

חרם צרכנים

מה שעבד ב־2011 כנראה לא מצליח לעבוד ב־2024 האבלה והחבוטה

ט

טוויטר

אנחנו יודעים שכבר לא קוראים לזה ככה, אומרים X, אבל אם הצעצוע של אילון מאסק הפך לרשת חברתית שמשחקת בחוקים משל עצמה, לכולם מותר. בקרוב האפליקציה תהפוך יותר כללית, עם אפשרויות לחיפוש עבודה, העברת כספים, הזמנת אוכל ולמעשה - "אפליקציית כל". קדימה, לצייץ על זה

טיקטוק

הרשת החברתית ששינתה את כל תעשיית הרשתות החברתיות, עם הפיד האינטנסיבי שלה, התגלתה כבמה חזקה גם בתקופה המלחמה. האם היא מייצרת לנו נזק או שבזכותה שומעים יותר את הקול הישראלי? הדעות חלוקות

טונה

לפני שנה היא הייתה הסמל של העלאות המחירים. היום הכול התייקר, והיא חזרה להיות עוד דג בקופסה

י

יד מרדכי

המותג הוותיק עומד למכירה, לאחר שבשטראוס הוחלט שאינו רווחי מספיק. מי רוצה לקנות דבש ושמן?

כ

כרטיס מועדון

אין רשת שמכבדת את עצמה ולא משיקה אחד כזה. הנכס הכי גדול של כל גוף קמעונאי

כפר סבא

מ"השכנה של רעננה" הפכה לעיר ששטח הסופרמרקטים הגדולים בה גדול פי שניים מהממוצע. ד"ש מספאר ומקרפור

ל

לייק

תנו לנו עוד מזה!

מ

מרקטפלייס

איך אפשר להצליח בישראל במקום בו שופרסל, עזריאלי ומליסרון נכשלו? אולי כדאי להתייעץ עם סופר פארם ו־KSP

מטאוורס

חי או מת? יש אנליסטים שכבר מספידים את החלום הרטוב של מארק צוקרברג, מנכ"ל מטא (לשעבר פייסבוק), בדמות עולמות וירטואליים שאפשר לעשות בהם הכול. אבל חברות אחרות הראו שאפשר לעשות את זה טוב: אפל עם המשקפיים ואנבידיה עם תשתית אומני־וורס מבריקה

מקדונלד'ס ישראל

התעלומה של 2024: מי יחליף את עמרי פדן?

מותג פרטי

כל רשת שמכבדת את עצמה מחזיקה אחד כזה, אבל בעיני האחים אמיר (ע"ע) זה כנראה רעיון גרוע

נ

נבחרת משפיענים

אם לא גיבשת אחת כזו, כנראה שהמותג שלך בבעיה. הנתון המשמח: המשפיעניות בישראל מרוויחות פי 14 מגברים

ס

סטרימינג

ענקיות הסטרימינג ברחבי העולם נאבקות על המשתמשים והלקוחות, מציעות תכנים בלעדיים - ובעיקר עובדות קשה כדי לבלום את משתפי הסיסמאות. התוכנית ל־2024: יותר תכנים לינאריים, כדי למשוך צופים ולייצר אצלם מחויבות

ע

עדיקה

הרשת שהתחילה בקול תרועה רמה ועברה לשנים של הפסדים, מגיעה לשלב החיסול: שני הסניפים האחרונים ייסגרו אחרי פסח

פ

פוקס

הקבוצה שכל בעל חברת קניונים ומרכזי קניות רוצה אותה אצלו

צ

צ'ט GPT

הצ'אט־בוט ששינה תעשיות שלמות, וגרם לכולנו לעבוד בצורה יעילה יותר, הוא גם הכלי שהכי מטריד ומרתק את כל מנהלי השיווק והפרסומאים כיום

ק

קרעי שלמה

שר התקשורת תכנן רפורמה מלאת ביקורת, וזו נעצרה זמנית רק בגלל המלחמה - אך אל דאגה: קרעי מתכנן להתקדם אחרי פסח, למרות הכול

קרפור

שנה להשקה, הישראלים עדיין לא דוברים צרפתית שוטפת

ר

רייטינג

רשם קפיצה במלחמה, אבל אחרי חמישה חודשים חזר לעצמו, כלומר לימי שגרה - עד שהגיע ערב האיום האיראני

רלוונט

​השקה שקטה בזמן מלחמה, קמפיין פרסומי כדי שיכירו יותר את המוצר, ועדיין לא ברור מה נתוני הצפייה של המיזם החדש. בעצם, מה קורה באמת עם המיזם של ניר צוק?

ש

שופרסל

אחרי 3 שנים של טלטלות, האם קמעונאית המזון הגדולה בישראל הגיעה למנוחה ולנחלה?

שיין

ההוכחה הסינית שגם דגל פלסטין וביטול משלוחים חינם לא ימנעו מצרכני ישראל לרכוש אופנה מהירה בזול

ת

תאגיד השידור הציבורי

הדיבור על סגירה אומנם כבר לא עולה בכל הזדמנות, אבל האיום לא באמת הוסר. לכך מצטרפות תהיות כמו איך תיראה ההופעה של עדן גולן באירוויזיון, והאם בחטיבת החדשות של התאגיד מתקרבים לפיצוץ. בכל מקרה, אפשר לברך על המעבר לפארק נעימי, שחסך כספי ציבור וכינס את כולם לקומה אחת