בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה ירוקה בוול סטריט; נאסד"ק בשיא כל הזמנים

נאסד"ק עלה בכ-0.7% • פאוול: "היו סבלניים בקשר להורדת הריבית" • גולדמן סאקס: השווי של אנבידיה אטרקטיבי לקנייה • גיימסטופ ו-AMC זינקו שוב בעשרות אחוזים • מלחמתזנקת הסחר: ביידן מעלה מכסים על היבוא הסיני, מכוניות חשמליות, שבבים ועוד - טסלה זינקה ב-3.5% • מדד מחירי הייצור בארה"ב עלה מעל הצפי • שינויים פרסונליים באמזון: אדם סליפסקי, מנכ"ל שירותי הענן, פורש

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam
הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים  

 

 

23:02

המסחר בוול סטריט ננעל הלילה בעליות  - נאסד"ק עלה בכ-0.7% ונסגר ב-16,511, שיא כל הזמנים, השיא הקודם נשבר ב-11 לאפריל. דאו ג'ונס שנעצר אתמול לאחר תשעה ימים רצופים של עלייה, עלה ב- 0.3%, מדד S&P 500 ב-0.4%. 

מחר, ב-15:30 זמן ישראל, נתוני האינפלציה בארה"ב (CPI). במשך ארבע פעמים ברציפות, הנתונים הפתיעו והיו גבוהים מהתחזיות. המדד האחרון, של חודש אפריל, הצביע על קצב אינפלציה שנתי של 3.5%.

יו"ר הבנק המרכזי, ג'רום פאוול ובכירי הפדרל ריזרב קיוו כי הנתונים הינם מכה קלה בכנף ורמת המחירים תחזור להתמתן, אך עד כה ציפייתם נחלה אכזבה. פאוול הדגיש בכל הזדמנות כי בכדי להביא להקלה בריבית במשק אנשי הפד מעוניינים להיות בטוחים כי האינפלציה מתכנסת ליעדה, העומד על 2% בממוצע, דבר שנמנע מהם עד כה.

במדד הקרוב מייחלים בשווקים לחזור ולראות את המחירים בארה"ב שבים להתמתן, כשהצפי הוא לקצב שנתי של 3.4% במדד אפריל. אם זה אכן יקרה, האפשרות של הורדת ריבית בארה"ב בחודשים הקרובים תחזור להיות ריאלית.

אבל לפי מה שאמר היום יו"ר הפד, ג'רום פאוול, אפשר שהמשקיעים יתאכזבו - פאוול אמר היום שהוא מצפה שהאינפלציה תמשיך לרדת ב-2024 כפי שירדה בשנה שעברה, אבל הוא לא בטוח בכך כבעבר כי המחירים עלו מעל המצופה ברבעון הראשון. "אני מצפה שהאינפלציה תרד בחזרה...על בסיס חודשי לרמות נמוכות יותר מאלה שראינו בשנה שעברה". פאוול דיבר בארוע בנקאות באמסטרדם, "הייתי אומר שהבטחון שלי אינו כפי שהיה".

22:00

בגולדמן זאקס סבורים כי שוויה הנוכחי של מניית אנבידיה אטרקטיבי, והעניקו לה מחיר יעד של 1,100 דולר - המשקף אפסייד של יותר מ-20% על מחיר השוק (כ-900 דולר).

וזאת, לפי הסברי האנליסטים, בהשוואה למתחרות ונוכח קצב הצמיחה הגבוה שהחברה מציגה והצפי להמשך מגמת הצמיחה בביקושים למוצריה בשנים הקרובות, בעיקר בכל הקשור לתחום הבינה המלאכותית.

במבט על תעשיית השבבים העולמית בגולדמן זאקס שואבים עידוד משיחות המשקיעים שקיימו ענקיות ההיי-טק באחרונה, שם ניתנו הערכות להרחבה צפויה בהשקעה בתשתיות לפעילות הקשורה לתחום הבינה המלאכותית בשנה הבאה, לאחר העלאת הצפי להשקעות בתחום בשנה הנוכחית.

לפי גולדמן זאקס, השקעות אלה צפויות להמשיך לתמוך בתוצאות הכספיות של אנבידיה, כשברקע בין היתר השוק ממתין לשבב הבינה המלאכותית הבא שמתכננת אנבידיה לשחרר לשוק בהמשך השנה.

19:43

מניית אינטל עולה גם היום. אתמול זינקה המניה ב-3% לאחר שדיווחה על הקמת מפעל באירלנד. 

יצרנית הנעליים השוויצרית און הולדינג מזנקת ב-17% בעקבות דוחות טובים ולמרות שהחברה צופה לנסיגה בצמיחה של לפחות 30% במכירות נטו. החברה דיווחה על הכנסות של 508 מיליון דולר ועקפה את הצפי, 497 מיליון דולר. 

ענקית הקמעונאות האמריקאית וולמארט מתכננת לקצץ במשרות ולהעביר את רוב עובדיה שעובדים מרחוק חזרה למשרדים - החברה דורשת מעובדים במשרדים קטנים בדאלאס, אטלנטה וטורונטו לעבור למשרדים המרכזיים של החברה.

וולמארט היא המעסיקה הגדולה בארה"ב, 1.6 מיליון עובדים, רובם בחנויות ובמחסנים, עשרות אלפים במשרדי המטה. 

18:43

יו"ר הפדרל ריזרב ג'רום פאוול אמר היום שהוא מצפה שהאינפלציה תמשיך לרדת ב-2024 כפי שירדה בשנה שעברה, אבל הוא לא בטוח בכך כבעבר כי המחירים עלו מעל המצופה ברבעון הראשון. 

"אני מצפה שהאינפלציה תרד בחזרה...על בסיס חודשי לרמות נמוכות יותר מאלה שראינו בשנה שעברה". פאוול דיבר בארוע בנקאות באמסטרדם, "הייתי אומר שהבטחון שלי אינו כפי שהיה".

ועדיין, פאוול אמר שהוא מרגיש שלא סביר שהבנק יעלה את הריבית שוב, כפי שאמר לאחרונה, "אני חושב שסביר יותר שנשאיר את הריבית כפי שהיא", פאוול אף חזר ואמר "היו סבלניים ואפשרו למדיניות הפד להשפיע". "לא ציפינו לדרך חלקה", הוא אמר.

18:18

המסחר בוול סטריט מתנהל כעת בעליות קלות, זאת לאחר מדד מחירי הייצור שעלה ב-0.% באפריל ומעל המצופה, ולפני מדד המחירים לצרכן שיפורסם מחר אחר הצהריים. נאסד"ק עולה בכ-0.4%, דאו ג'ונס שנעצר אתמול לאחר תשעה ימים רצופים של עלייה, מוסיף 0.2%, כמו מדד S&P 500. 

שינויים פרסולנליים באמזון. אדם סליפסקי, מנכ"ל עסקי שירותי הענן של אמזון, יעזוב את משרתו בחודש הבא, כך לפי הודעת החברה. מי שיחליפו הוא מאט גרמן, סגן נשיא למכירות ושיווק של שירותי האינטרנט של אמזון. 

 במכתב שנשלח לעובדים, סליפסקי אמר שהוא עוזב את עסקי שירותי הענן של אמזון (AWS) לאחר עשרים שנה, כדי לשהות זמן רב יותר בחיק משפחתו. "בהנתן מצב העסקים ומצבת המנהיגות בחברה, זהו זמן טוב עבורי לעשות את המעבר ולנצל את ההזדמנות לבלות זמן רב יותר עם משפחתי לזמן מה, להיטען מעט, וליצור מרחב מנטלי כדי לשקף ולבחון את האפשרויות שלי". 

17:24

המסחר בוול סטריט מתנהל כעת בעליות קטנות, נאסד"ק דאו ג'ונס ו-S&P 500 נסחרים בעלייה של כ-0.1%. 

מניית פלאג פאוור מזנקת לאחר שפורסם שקיבלה הלוואה של 1.6 מיליארד דולר מהממשלה האמריקאית כדי לממן את פרוייקטי האנרגיה הירוקה שלה, זהו היום הטוב ביותר של החברה מזה שבע שנים. 

בשוק החוב מתנהל מסחר רגוע כשתשואות האג"ח הממשלתיות יורדות מעט. תשואת האיגרת ל-10 שנים נסחרת עתה ב-4.455%. 

משקיעים יהיו קשובים היום לדברי יו"ר הבנק המרכזי ג'רום פאוול שישא אחר הצהריים דברים בועידת הבנקים הזרים השנתית שנערכת באמסטרדם.

16:32

המסחר בוול סטריט נפתח אחר הצהריים ביציבות, נאסד"ק דאו ג'ונס ו-S&P 500 נסחרים ללא שינוי. 

כמו אתמול מניות המם מושכות תשומת לב -  גיימסטופ  ו-AMC  מזנקות גם היום. 

הדוח הרבעוני של  הום דיפו  איכזב כשהחברה דיווחה על מכירות מתחת לצפי, הסיבה לפי החברה היא הריביות הגבוהות. החברה גם סיפקה תחזית פושרת להמשך השנה.

במספרים ההכנסות צנחו ב-2.3% ל-36.4 מיליארד דולר בעוד שהצפי היה 36.6 מיליארד. הרווח ירד ב-5% ל-3.63 דולר למניה, מעל הצפי שהיה 3.6 דולר למניה.

16:02

השוק מגיב לרעה לנתוני מדד מחירי הייצור שפורסמו בארה"ב לפני שעה קלה. החוזים העתידיים מצביעים עתה על ירידות קלות של כ-0.1%. 

ממשל ביידן הכריז על היום על תעריפי יבוא חדשים בשווי של 18 מיליארד דולר על היבוא הסיני. הבית הלבן אמר שהמכסים הכרחיים כדי לשמור על התעשיות המקומיות מפני תחרות לא הוגנת.

לפי CNBC, מתחילת השנה המכסים על המכוניות החשמליות יעלו פי 4. המכס על יבוא פאנלים סולארים יוכפל והמכסים על סוחות כגון אלומיניום וברזל יושלשו. הנשיא עף הורה לנציגת הסחר של ארה"ב קטרין טאי לשלש את המכסים על מצברי ליטיום המשמשים למכוניות חשמליות. החל מהשנה הבאה המכס על השבבים מסין יוכפל.

יצרניות המכוניות החשמליות של סין פחות מושפעות מהמהלך של ביידן, שיש אומרים שמטרתו היא פוליטית בלבד, הללו מעדיפות לייצא רכבים לאירופה ודרום מזרח אסיה במקום לארה"ב. כך הוא לגבי ניאו , לי אוטו ואקספנג.

15:31

בשורה לא טובה לשוק: לפני דקות אחדות פורסם מדד מחירי הייצור לחודש אפריל (PPI) בארה"ב וזה עמד על עלייה בשיעור של 0.5% לעומת הצפי שהיה 3% ולעומת 0.2% שנרשם במרץ. מדד הליבה, ללא מחיר המזון והאנרגיה, עלה גם הוא ב-0.5%, לעומת צפי של עלייה בשיעור של 0.2% בלבד. ביחס לשנה שעברה זהו גידול בשיעור של 2.2%, הגבוה ביותר בשנה האחרונה. 

למרות הנתון הנ"ל, כל העיניים נשואות למדד המחירים לצרכן ולנתוני המכירות הקמעונאיות בארה"ב שיתפרסמו מחר אחר הצהריים. בבנק אוף אמריקה "צופים עלייה של 0.3% חודש אחר חודש. לפיכך, הקצב השנתי אמור לרדת ל-3.4%. במקביל, אנו מצפים שאינפלציית הליבה גם תרד 0.3% חודש אחר חודש, מה שיאפשר לקצב השנתי להגיע ל-3.6%, ירידה מ-3.8%. זוהי האטה ניכרת מהממוצע של 0.37% חודש אחר חודש ברבעון הראשון".

"עם זאת, לדעתנו, זה לא יספיק כדי לספק לפדרל ריזרב ביטחון רב להמשך. אנו צופים עלייה של 0.4% ו-0.3% במכירות הקמעונאיות ללא רכב". 

15:07

אתמול בוול סטריט התקיים מסחר ספקולטיבי במיוחד, כאשר נראה כי (שוב) משקיעי הריטייל התאגדו סביב מניות עם יתרות שורט גבוהות והזניקו את מחירן. הסיבה לספקולציה הייתה ציוץ "תמים" של קית' גיל תחת היוזר Roaring Kitty בטוויטר, שהזכירה לסוחרים את ימי 2021.

כך מצאה את עצמה גיים סטופ  (GME) מזנקת ביותר מ-100% במהלך יום המסחר אתמול, כמו גם איי.אם.סי. אנטרטיינמנט הולדינגס (AMC) ועוד מניות שהיו מזוהות עם פורום הסוחרים וול סטריט.על פי נתוני S3 פרטנרס, השורטיסטים הפסידו כמיליארד דולר במניית גיימסטופ לבדה אתמול. שתי המניות האלה מזנקות בטרום מסחר ביותר מ-130% לאחר שאתמול עלו ביותר מ-70%.

קית' גיל היה הרוח החיה מאחורי הסאגה שהובילה לקפיצה במניית גיימסטופ ובמניות מם (meme stocks - מניות שמושפעות מאוד ממה שקורה ברשתות החברתיות) נוספות לפני יותר משלוש שנים. ברגע שנפתחה חקירה סביב האירוע, הוא נעלם מהרשתות, בצעד שעורר לא מעט שאלות. אתמול הוא פרסם לראשונה תוכן, והגולשים בפורום של רדיט סוערים. 

14:45

המסחר באירופה ממשיך במגמה מעורבת - דויטשה בורס דאקס 30  נחלש ב-0.1%, פוטסי  מוסיף 0.2% וקאק  נותר ללא שינוי ממשי.

מניית קבוצת עליבאבא נחלשת בכ-4.4% במסחר המקדים.

במקביל, בשוק החוב האמריקאי נרשמות ירידות קלות בתשואות: התשואה על אג"ח לשנתיים יורדת בכ-2 נקודות ל-4.84%, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עומדת על 4.48%.

13:45

המסחר באירופה מתנהל ביציבות - דאקס  נחלש ב-0.2%, פוטסי  עולה ב-0.1% וקאק  יורד ב-0.1%.

עליבאבא גרופ  פירסמה את הדוח שלה לרבעון הרביעי (שהסתיים במרץ): הרווח הנקי של החברה הגיע ל-3.3 מיליארד יואן, ירידה של כ-85% בהשוואה לרבעון המקביל לפני שנה. עם זאת, החברה עלתה על ציפיות האנליסטים מבחינת ההכנסות - עליבאבא הודיעה על הכנסות של 221.9 מיליארד יואן, יותר מהתחזיות שעמדו על 219.66 מיליארד יואן. מניית החברה יורדת כעת ב-2.6% במסחר המקדים בארה"ב.

12:00

המסחר בבורסות אירופה מתנהל ביציבות - מדד דאקס  נחלש ב-0.2%, מדד פוטסי  מטפס ב-0.1% ומדד קאק  יורד ב-0.1%.

במסחר המקדים בארה"ב, מניות המם גיימסטופ ו-AMC מזנקות בכ-40%. זאת ברקע חזרתו של קית' גיל, הידוע גם בכינויו Roaring Kitty, לרשת X. גיל, הידוע בפורומים של רדיט בכינוי DeepFuckingValue, לקח חלק פעיל בהעלת הערך של גיימסטופ ב-2021, והפסיק להעלות תוכן לרשתות החברתיות לפני כשלוש שנים.

בהונג קונג, מדד האנג סנג ננעל בירידות של 0.2%.

10:30 

המסחר באירופה נפתח במגמה מעורבת: דאקס  מאבד 0.2%, פוטסי  מוסיף 0.1% וקאק  יורד ב-0.1%.

חברת הפארמה הגרמנית באייר  צפויה לקיים היום שיחת משקיעים בנוגע לרווחים ברבעון הראשון. מניית החברה קופצת ב-1.7% בבורסת פרנקפורט.

בורסות שנחאי ושנזן ננעלו בירידות של כ-0.1%, בורסת סיאול ננעלה בעלייה של 0.1% וההאנג סנג נסחר כעת בעליות של 0.1%.

09:10

מדד ניקיי ננעל בעליות של 0.4%. המסחר בסין מתנהל כעת בירידות קלות של עד 0.1%. הקוספי הדרום הקוריאני מטפס בכ-0.1%.

בגזרת הקריפטו, הביטקוין משלים עלייה של 1.4% ביממה האחרונה, וכעת ערכו הוא 61,934 דולר למטבע. האת'ריום טיפס ב-0.8% ביממה האחרונה וכעת ערכו הוא כ-2,906 דולר למטבע. מטבע סולנה קפץ ביותר מ-4% במהלך היממה האחרונה, וכעת שווי השוק שלו הוא כ-64.8 מיליארד דולר.

07:40

המסחר באסיה מתנהל הבוקר (ג') במגמה מעורבת - הניקיי  מוסיף 0.2%, בורסת שנחאי  יורדת ב-0.1%, ובמדדי שנזן, האנג סנג  וקוספי לא חל שינוי של ממש.
בבורסת ויאטנם נרשמות עליות של כ-0.5%.

80% בחצי שעה: האם המניה שהטריפה את וול סטריט תעשה זאת שוב? 
המחקר שמגלה: למה רוב האנשים לא נהנים מ"תשואה משוגעת״ 

מניית קבוצת עליבאבא מטפסת ב-1.9%. בהמשך היום צפויה החברה הסינית לקיים שיחת משקיעים בנוגע לרווחים.

החוזים העתידיים על מדדי ארה"ב נסחרים כעת בירידות של עד 0.2%.

המסחר אמש בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת. מדד הנאסד"ק הוסיף 0.3%, הדאו ג'ונס נחלש ב-0.2%, ומדד ה-S&P 500 ננעל ללא שינוי משמעותי. נרשמו עליות חדות במניות המם: גיימסטופ  זינקה במסחר ב-74% ו-AMC  קפצה ב-78%. שתיהן המשיכו לטפס גם אחרי הנעילה, עם עליות של יותר מ-20% במסחר המאוחר. 

מדד הדאו ג'ונס, שכאמור ננעל בירידות, שבר רצף של 9 תשעה ימי עליות, בין היתר בגלל חששות בשוק מנתוני האינפלציה בארה"ב, שיתפרסמו מחר. בהמשך היום, בשעה 17:00 שעון ישראל, יו"ר הפדרל ריזרב ג'רום פאוול יישא דברים.

בשוק החוב האמריקאי נרשמו אמש ירידות קלות בתשואות האג"ח. כעת התשואה על האגרות לשנתיים עומדת על 4.86%, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עומדת על 4.48%.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט עולים קלות הבוקר, כשחבית מסוג ברנט נסחרת סביב 83.5 דולר, ומחיר הנפט הגולמי עומד על 79.2 דולרים.