בעוד התחרות מול OpenAI מתחממת, גוגל משיקה את מודל ה-AI הכי חזק שלה

ה-Gemini 1.5 Flash הוא המהדורה החדשה של סדרת המודלים Gemini • "שמענו מהמפתחים שלנו שהם רוצים משהו מהיר ויעיל יותר", אמרו בגוגל • המודל יכול לסכם מסמכים בני 1,500 דפים, או 100 אי-מיילים

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal
סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

במהלך ועידת המפתחים השנתית שלה, הציגה גוגל את מה שהחברה מכנה "מודלי הבינה המלאכותית הכי קלים והכי יעילים שלה". בועידת Google I/O שנערכת היום, החברה הכריזה על  Gemini 1.5 Flash, המהדורה החדשה לסדרת המודלים Gemini. "שמענו מהמפתחים שלנו שהם רוצים משהו מהיר ויעיל יותר", אמר דמיס האסאביס, מנכ"ל גוגל DeepMind במסיבת העיתונאים.

גוגל הכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר  
WSJ | המנכ"ל שהעסיק את אשתו, נתן לכלב שלו תואר והפיל בנק 

ההכרזה מגיעה בזמן שחברות טכנולוגיה מהדקות את הפוקוס אל פיתוח מוצרי בינה מלאכותית יוצרת והשקתם. להכרזה של גוגל יש חשיבות רבה כי הכלים החדשים נותנים למשתמשים כלים יצירתיים ומתקדמים יותר להנגשת מידע מקוון בהשוואה לחיפוש המסורתי.

OpenAI השיקה אתמול מודל AI חדש וגרסת מחשב שולחני לצ'אט GPT הכוללת ממשק משתמש מעודכן. המודל החדש, GPT-4o, מהיר פי שניים מה- GPT-4 Turbo ומחירו חצי, כך לפי החברה.

בנוסף הכריזה גוגל על שיפורים במודל ה-Gemini 1.5 Pro, מודל שיכול לחבר מספר רב של דפים לסיכום קוהרנטי אחד, מדובר ב-1,500 עמודים, או 100 אי מיילים, כך לפי גוגל.

35 שפות וחלון הקשר עם מיליון אסימונים

Gemini 1.5 Pro יוכל בקרוב לטפל בשעה של תוכן וידאו או במעל ל-30 אלף שורות קוד. "אתה יכול לקבל במהירות תובנות ותשובות מתוך שלל מסמכים כמו למשל מהו תקנון הטיפול בבעלי חיים בחוזה השכרת הדירה או להשוות בין נתונים רבים בדפי מחקר", אמר מנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ'אי. 

העדכון האחרון של OpenAI שהוכרז בסוף השבוע, כולל שיפור באיכות ובמהירות לצ"אט GPT עבור 50 שפות. העדכון זמין גם דרך ממשק המפתחים (API) ומאפשר להם להתחיל ולבנות אפליקציות המשתמשות במודל החדש באופן מיידי, אמרו מנהלים בחברה.

עם 35 שפות וחלון הקשר של מיליון אסימונים (tokens), הגדול ביותר שזמין לצרכנים בעולם, מבטיחים בגוגל, ה-Gemini 1.5 Pro יכול לדווח למשתמש על כמות האינפורמציה שהוא יכול לעבד בו זמנית. למודל החדש יש יכולת הסקה, תכנון והבנת תמונות משופרת. "הוא מציע את חלון התוכן הגדול ביותר של מודל כל כלשהו עד כה", אמרו מנהלים בגוגל. המודל יהיה זמין לנסיון במעבדות מרחב העבודה של גוגל (Workspace Labs), Gemini 1.5 Flash יהיה זמין בפלטפורמת למידת המכונה של החברה שמאפשרת למפתחים לבחון את האפליקציות שלהם.