הוועדה לבחירת שופטים בחרה 28 שופטים ורשמים חדשים

16 שופטים נבחרו לבתי המשפט לענייני משפחה, תעבורה ולבתי משפט השלום, ו־12 רשמים בכירים מונו במרכז, בדרום ובצפון • בבימ"ש השלום ובביהמ"ש המחוזי בירושלים טרם מונו שופטים בשל מחלוקת על זהותם ובשל דרישתו של לוין שכל המינויים יהיו בהסכמת כל חברי הוועדה, על אף שהחוק לא מחייב זאת

שר המשפטים יריב לוין / צילום: אלכס קולומויסקי, "ידיעות אחרונות"
שר המשפטים יריב לוין / צילום: אלכס קולומויסקי, "ידיעות אחרונות"

הוועדה לבחירת שופטים מינתה היום (ה') 28 שופטים ורשמים לערכאות השיפוט הנמוכות. 16 שופטים נבחרו לבתי המשפט לענייני משפחה, תעבורה ולבתי משפט השלום בצפון ובדרום. 12 רשמים בכירים מונו במרכז, בדרום ובצפון. כל המינויים נעשו פה־אחד על־ידי כל הוועדה.

למרות התנגדות היועמ"שית: ועדת השרים אישרה לקדם את חוק הגיוס
שאלות ותשובות | הפסיקה שמטלטלת את מוסד "הידועים בציבור": מהן ההשלכות?

בין המינויים החדשים: עו"ד טל לויטס, מנהלת מחלקת המעצרים בסנגוריה הציבורית של מחוז תל אביב, שמונתה לשופטת נוער; עו"ד מורן יהב, ששימשה כעוזרת המשפטית של ממלא מקום נשיא בית המשפט העליון, עוזי פוגלמן, ונבחרה לרשמת בבית המשפט העליון; ועו"ד עמיחי חביביאן מהמחלקה להנחיית תובעים במשרד המשפטים, שמונה לשופט בית משפט השלום בבאר שבע.

בבית משפט השלום ובבית המשפט המחוזי בירושלים טרם מונו שופטים, בשל מחלוקת על זהות השופטים, לצד דרישתו של שר המשפטים יריב לוין שכל המינויים יהיו בהסכמת כל חברי הוועדה, למרות שהחוק לא מחייב זאת, אלא מחייב רוב רגיל.

בנוסף, חסרים שני שופטים לבית המשפט העליון, אך אלה לא צפויים להתמנות נכון לעת זו, לנוכח היעדר הסכמה. למינוי שופטים לבית המשפט העליון נדרשת הסכמה של שבעה מתוך תשעת החברים בוועדה.

בנוסף, לבית המשפט העליון אין נשיא קבוע מזה שבעה חודשים, אך גם למינוי זה דורש לוין הסכמה של כל הוועדה, על אף שנדרש רוב רגיל, של חמישה מתוך תשעה.

הרשימה המלאה:

לבית המשפט לענייני משפחה בתל אביב מונו הרשמת גלי רון, עו"ד ענבל וקנין-הרנשטיין ועו"ד תומר שלם.

לבית המשפט לענייני משפחה במרכז מונו עו"ד אורית צימבר יניב, עו"ד דניאל שרזף עו"ד שוש חן נחום ורשמת ההוצאה לפועל סמאח מנאסרה סבאח.

לבית המשפט לתעבורה בתל אביב מונה עו"ד ליאור קליין-מרק.

לבית המשפט לתעבורה מרכז מונה עו"ד עידן שניר.

לשופטת שלום שהיא רשמת בית המשפט העליון מונתה עו"ד מורן יהב.

לבתי המשפט השלום במחוז צפון מונה עו"ד עירן בר אור.

לבתי משפט השלום במחוז הדרום מונו עו"ד אסיף גיל, עו"ד ערן צברי ועו"ד עמיחי חביביאן.

לבית המשפט לענייני משפחה באילת מונה עו"ד סמי ישראל.

לבית המשפט לנוער מונו עו"ד טל לויטס ועו"ד דניאל לוין-בוטוביה.

לרשמים בכירים בבתי המשפט בתל אביב מונו עו"ד ניקולאי אמסיונוק, רשמת ההוצאה לפועל קרן בקשי, רשמת ההוצאה לפועל הדס קפלן, עו"ד רונן פוליאק ועו"ד הלנה בורוכוביץ-ליטוין.

לרשמים בכירים בבתי המשפט מרכז מונו רשם ההוצאה לפועל גיא סמולרצ'יק, רשמת ההוצאה לפועל יעל טימנס, עו"ד לימור לב ועו"ד איתי שרון.

לרשמים בכירים בבתי המשפט במחוז הדרום מונו עו"ד רוית כהן-חסון ועו"ד הילה שוורץ.

כשופטות שלום הוסמכו שופטות התעבורה מגי כהן והשופטת ג'ידא עספור שאהין.