תשבור שיאים? מה צפוי בדוחות החברה הלוהטת בעולם

ביום רביעי הקרוב, ענקית השבבים אנבידיה צפויה לפרסם את תוצאותיה הכספיות לרבעון • עפ"י ההערכות, החברה צפויה להציג דוחות חזקים שידחפו את מחיר המניה שלה לשיא חדש

ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה / צילום: Shutterstock
ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה / צילום: Shutterstock

המשקיעים בוול סטריט מחכים בכיליון עיניים לדוחותיה הכספיים של חברת השבבים הכי מדוברת בעולם - אנבידיה . החברה צפויה לפרסם את תוצאותיה הכספיות ביום רביעי הקרוב בסיום המסחר בוול סטריט, ובדומה לדוחות הקודמים, המשקיעים מחכים בקוצר רוח לתוצאות הכספיות כדי לבחון כיצד היא נהנית מהביקוש הגואה למוצרים ושירותים הקשורים לבינה מלאכותית. 

ההערכות: אנבידיה תמשיך לשבור שיאים

על פי התחזיות, הכנסות אנבידיה צפויות להסתכם בכ-24.5 מיליארד דולר ברבעון הפיסקלי הראשון של שנת 2025, עלייה משמעותית מ-7.19 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי של החברה צפוי לזנק ל-12.87 מיליארד דולר, לעומת 2.04 מיליארד דולר לפני שנה, בעוד שהרווח למניה (EPS) צפוי לעמוד על 5.17 דולר, עלייה חדה מ-0.82 דולר בתקופה המקבילה אשתקד. במקביל, על פי ההערכות, לאחר פרסום הדוחות מחיר המניה של אנבידיה צפוי לשבור שיא חדש.

בארבעת הרבעונית האחרונים, אנבידיה, המחזיקה בכ-80% מנתח השוק העולמי בתעשיית השבבים, הצליחה להפתיע את התחזיות המוקדמות ולהציג דוחות מעולים. ברבעון הנוכחי עניין המשקיעים צפוי להתרכז סביב נתוני הכנסות ממרכזי הנתונים של יצרנית השבבים ומול התוצאות הכספיות מפלטפורמת ה-Blackwell, סדרה חדשה ויקרה יותר של יחידות עיבוד גרפיות ממוקדות בינה מלאכותית שנחשפה על ידי החברה בסוף חודש מרץ, אז הדגישו בחברה כי ענקיות טכנולוגיה כמו מיקרוסופט וגוגל כבר עומדות בתור לשבב כשהן בונות על שאיפות הבינה המלאכותית שלהן.

הרש קומאר, אנליסט בפייפר סנדלר, מעריך כי אנבידיה תציג דוחות חזקים גם הרבעון:  "אנחנו ממשיכים לראות ביקוש חזק למוצרי מרכז הנתונים של אנבידיה ומעריכים שהחברה ערוכה לרבעון נוסף של קצב והעלאה", עוד הוא מוסיף: "הביקוש ל-Hopper GPUs נותר חזק, וההיצע עדיין מצליח להדביק את הביקוש מכיוון שהמוצר עדיין בהקצאה. הבדיקות שלנו מצביעות על כך שהביקוש לסדרת ה-Blackwell GPU צפוי להיות חזק גם בכל בסיס הלקוחות של מרכז הנתונים של NVDA."

אנבידיה, הפכה ליצרנית השבבים הראשונה שהגיעה לשווי שוק של 2 טריליון דולר בפברואר האחרון, והפכה לחברה השלישית בעלות הערך בעולם במרץ - הכל הודות לשבב H100 שלה, שעומד מאחורי מספר דגמי הבינה המלאכותית החזקים בעולם. מניית Nvidia עלתה בכ-192% ב-12 החודשים האחרונים ומתחילת השנה טיפסה בכ-92%.