אלונה בר און: "לתקשורת יש תפקיד בקישור בין מגזרים"

בפתח כנס פוטנציאל החברה הערבית של גלובס, התייחסה מו"לית העיתון לתפקידה של התקשורת בתקופה זו ועל השאיפה לסקר את כל חלקי החברה בעיתון • בר און: "מטרת העיתונות לספק גיוון, לא להבליט את מי שהכי קיצוני או רק את מי שדומה לי"

אלונה בר און, מו''לית גלובס / צילום: כדיה לוי
אלונה בר און, מו''לית גלובס / צילום: כדיה לוי

"הכנס הזה מתקיים בתקופה לא שגרתית, ולמרות שאנחנו מקיימים אותו בעת הזו, נראה לנו שזה הזמן הכי נכון לכך", אמרה מו"לית גלובס אלונה בר און בפתח כנס גלובס - "הפוטנציאל והתשואה של החברה הערבית בישראל". לדבריה, "קיום כנס זה דווקא בתקופה כזו, הגיע כי הרגשנו שיש אנשים שהנושא חשוב להם וזה לא מובן מאליו".

כנס הפוטנציאל של החברה הערבית | שגריר ארה"ב בישראל מדבר על הפוטנציאל של החברה הערבית והסיכוי לעסקה עם סעודיה
כנס הפוטנציאל של החברה הערבית | מנכ"ל פרטנר אבי גבאי: "המשק מפספס את החברה הערבית בענק"
כנס הפוטנציאל של החברה הערבית | דב קוטלר מדבר לראשונה על הפרישה, בריחת גופים מממנים זרים והפוטנציאל של החברה הערבית

בהמשך דבריה, התייחסה בר און לעשייה של העיתון ולתפקיד התקשורתי שלו: לפי סקר מקיף שבוצע בשנים האחרונות, הציבור סבור שמטרת העיתונות אינה לשמש כ"כלב השמירה של הדמוקרטיה", אלא "לספק לאזרחים מידע מהימן ומדויק לו הם זקוקים לצורך תפקודם בחברה חופשית. לתקשורת יש תפקיד חשוב בקישור בין מגזרים. יש דרך שהובילה אותנו לקיים את הכנס הזה, ואנו רואים איך הכול מתחבר יחד. יש כאן אנשים מהחברה הערבית והיהודית, גברים ונשים, זה משמעותי וזה לא מובן מאליו ולא קורה סתם.

"מטרת העיתונות לספק גיוון. על העיתונות לכלול את כל הקהילות המתקיימות בחברה, לא להבליט את מי שהכי קיצוני, או רק מי שדומה לי. מן הצד השני, גיוון זו מילה מאוד גדולה". לפי בר און, הניסיון לקדם גיוון בתקשורת הוא חלק מההשתדלות של גלובס לספק "מזון בריא לתודעה בריאה".

אולם, ההשתדלות להכיל את כל חלקי החברה בגלובס לא הייתה נהוגה מאז ומתמיד, היא ציינה, והוסיפה כי בעבר סקרים שבוצעו על ידי העיתון לא הכילו את החברה הערבית, והסיקור שלה לעתים נדחק לשוליים. "כיום, אנחנו מסקרים את החברה הערבית בשערים, במטרה להציף סוגיות שקשורות אליה, כמו הבחירות בג'ת או ניתוחים כלכליים מאחורי הפשיעה. היום אחוז הצעירים המבטיחים והנשים המשפיעות מהחברה הערבית גבוה יותר משהיה בעבר", סיכמה בר און.

*** גילוי מלא: הכנס בשיתוף בנק הפועלים קו אימפקט ואל-ביאדר