פאלו אלטו נטוורקס בעוד תחזית נמוכה - המניה צנחה במסחר המאוחר

החברה פרסמה תחזיות לקצב צמיחה שנתי בהכנסות ברבעון הבא שעשוי לנוע בטווח שבין 10%-11% - נמוך מהקצב אליו הורגלו המשקיעים בשנים האחרונות • עבור הרבעון השני של השנה הציגה פאלו אלטו תוצאות לא רעות: ההכנסות ברבעון עמדו על 2 מיליארד דולר, צמיחה של 15% משנה לשנה

ניר צוק, מייסד פאלו אלטו / צילום: טל גבעוני
ניר צוק, מייסד פאלו אלטו / צילום: טל גבעוני

חברת הסייבר האמריקאית של ניר צוק פאלו אלטו נטוורקס  ממשיכה בתחזיות הצמיחה הנמוכות ביחס למה שהורגלו אליו המשקיעים בשנים האחרונות - והמנייה צונחת במסחר המאוחר. בפברואר האחרון עדכנה פאלו אלטו נטוורקס כלפי מטה את התחזיות שלה וספגה ירידה של 28% במחיר המניה, שהתאוששה מעט לאחר מכן.

המנכ"ל עזב והמניה נפלה: האם זה הזמן להשקיע בנייס?
תמורת 1.54 מיליארד דולר: סייברארק הישראלית רוכשת את חברת Venafi

בשעות הלילה (שעון ישראל) התרסקה המניה בכ-9% במסחר המאוחר בנאסד"ק, לאחר שכבר נשקה ל-10%, בשל תחזיות לקצב צמיחה שנתי בהכנסות ברבעון הבא שעשוי לנוע בטווח שבין 10%-11%. אם הירידה תבוא לידי ביטוי בפתיחת יום המסחר אחר הצהריים, היא תאבד בבת אחת כ- 9 מיליארד דולר משוויה.

עבור כלל שנת הכספים של החברה, היא צופה קצב צמיחת הכנסות של 16%, נמוך בהשוואה לשיעור צמיחה בהכנסות של 25% שהציגה פאלו אלטו בשנה הקודמת. תחזית הצמיחה לרבעון הרביעי מבשרת בפועל כי החברה צועדת לקראת ירידה מדאיגה בשיעור הצמיחה, בדומה לחברות סייבר אחרות.

מצד חברות סייבר אחרות שכבר דיווחו על תוצאותיהן ניתן לציין את טנאבל שדיווחה על 14% צמיחה ברבעון ו-ורוניס , חברה בעלת שורשים ישראליים, שדיווחה על צמיחה של 6% בלבד משנה לשנה ברבעון השנה.

עבור הרבעון השני של השנה הציגה פאלו אלטו תוצאות לא רעות: ההכנסות ברבעון עמדו על 2 מיליארד דולר, צמיחה של 15% משנה לשנה, ואילו הרווח למניה עמד על 1.32 דולר, גבוה בהשוואה לתחזית: 1.25 דולר.

לרבעון הבא, צופה החברה מחיר מניה גבוה אף יותר שצפוי לעמוד על בין 1.40 ל-1.42 דולר, ועל הכנסות רבעוניות שיעמדו בין 2.15 ל-2.17 מיליארד דולר, בהתאם לתחזית האנליסטים שצופה הכנסות של 2.16 מיליארד.

אמנם התחזית לסך ההכנסות בשנה זו עלתה ל-7.99-8.01 מיליארד דולר, ביחס לתחזית הקודמת שדיברה על 7.95-8 מיליארד דולר, אך הדבר לא סייע למחיקת הסנטימנט השלילי של המשקיעים.