בורסות עולם | סיקור שוטף

עליות קלות בנעילה בוול סטריט; טסלה קפצה ב-7%, צים ירדה ב-5%

הנאסד"ק עלה ב-0.3% ושוב שבר שיא • מחירי הנפט נסחרו בירידות • ג'יימי דיימון, מנכ"ל ג'יי.פי. מורגן, רמז שפרישתו קרובה, "אבל עדיין יש לי את האנרגיה שתמיד היתה לי" • וגם, בגולדמן סאקס אומרים שהמושג "שבע המופלאות" צריך לצאת לגמלאות

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan
וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

יום המסחר בוול סטריט ננעל בעליות קלות. הנאסד"ק עלה ב-0.2% ושוב שבר את שיא כל הזמנים כשנסחר ברמה של 18,713 נקודות. הדאו ג'ונס עלה בשיעור דומה וה-S&P 500 הוסיף לערכו 0.3%.

21:43

המסחר בוול סטריט מתנהל לפי שעה בעליות קלות. הדאו ג'ונס, ה-S&P 500 והנאסד"ק מוסיפים לערכם כ-0.1%.

מניית דל  נסחרת בעליות לאחר שבסיטי העלו את יעד המחיר של המניה ל-170 דולר, מחיר המהווה אפסייד של כ-17% ממחיר הסגירה שלה ביום שני. בסיטי מסבירים כי הם שוריים לגבי המניה לאור ההזדמנויות של החברה בתחום הבינה המלאכותית. 

20:28

מניית אסטרה זנקה  מרכזת עניין ונסחרת במגמה חיובית לאחר שחברת התרופות הכריזה כי היא מתכננת להגדיל את סך ההכנסות שלה ל-80 מיליארד דולר עד 2030, עלייה של 75% מ-2023.

במקביל, מייסיס  דיווחה את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של השנה. החברה עקפה את תחזיות האנליסטים ברווח למניה שהסתכם בכ-27 סנט לעומת התחזית שעמדה על 15 סנט למניה. הכנסות החברה הסתכמו בכ-4.85 מיליארד דולר לעומת צפי של 4.86 מיליארד דולר.

במבט קדימה החברה צופה מכירות נטו בטווח של 22.3 מיליארד דולר ל-22.9 מיליארד דולר בהמשך שנת 2024, המהווים ירידה מ-23.09 מיליארד דולר בשנת 2023. לצד זאת במייסיס צופים רווח מתואם למניה של בין 2.55 ל-2.90 דולר, מה שמעלה את התחזית הקודמת שלה שעמדה על טווח של 2.45 ל-2.85 דולר. 

19:31

המדדים המרכזיים בוול סטריט נסחרים לפי שעה ביציבות.

בולטות לחיוב מניות טסלה , סופר מיקרו קומפיוטר  ומיקרוסופט . במקביל אנבידיה , נסחרת בעליות קלות לקראת פרסום דוחותיה הכספיים שצפויים להתפרסם מחר (ד') בסיום המסחר. מטא  ופאלו אלטו  נסחרות בירידות.

חברת זום  מרכזת עניין לאחר שדיווחה על רווחים והכנסות טובים מהצפוי ברבעון הראשון. זום הציגה רווחים של 1.35 דולר למניה והכנסותיה הסתכמו סביב 1.14 מיליארד דולר, בעוד שאנליסטים  ציפו לרווח של 1.20 דולר למניה והכנסות של 1.13 מיליארד דולר.

18:53

בורסות אירופה ננעלו בירידות שערים: הדאקס השיל מערכו 0.3%, הפוטסי הבריטי ירד ב-0.1% והקאק ירד ב-0.7%.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט יורדים בכ-1.5% בעקבות התפוגגות החששות ממלחמה רחבה יותר במזרח התיכון. מחירה של חבית מסוג ברנט עומד בשעה זו על 82 דולרים ומחירה של חבית מסוג WTI נסחר סביב 78 דולרים.

17:12

מניית אודיטי טק , העוסקת בתחום היופי, נופלת במסחר בנאסד"ק בעקבות דוח של ningi research, גוף המגדיר את עצמו כחברת מחקר ומתמקד בשורט על מניות. בדוח נטען כי אודיטי "הטעתה לגמרי את המשקיעים בכל אספקט קריטי של עסקיה" והסתירה את הפעילות הפיזית שלה בישראל - חנויות פיזיות של איל מקיאג', כשהציגה את עצמה כשחקנית דיגיטלית. לטענתם, החברות הבנות בישראל אף הפרו את החוק ויש נגדן תביעות. הם מזכירים גם את מכירות המניות על-ידי בעלי העניין - בהנפקה בקיץ שעבר ולאחר סיום תקופת החסימה וכותבים: "אם הם לא מאמינים בהייפ, למה המשקיעים צריכים להאמין בו?".

16:57

מניית חברת התובלה הימית צים  צוללת בכ-7.5% לאחר שדיווחה כי סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם הכנסות של כ-1.56 מיליארד דולר ורווח נקי של 92 מיליון דולר. התוצאות משופרות לעומת הרבעון המקביל בו היא הפסידה, אך האנליסטים ציפו ליותר.

החברה, שבעבר הייתה הרווחית ביותר בישראל אך עברה להפסד ב-2023, על רקע ירידת מחירי התובלה הימית, העלתה את התחזית השנתית שלה והיא צופה EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) של 1.15-1.55 מיליארד דולר, לעומת התחזית הקודמת ל-850 מיליון דולר עד 1.45 מיליארד דולר ב-2024. על רקע החזרה לרווח חוזרת החברה גם לחלק דיבידנד.

16:30

יום המסחר בוול סטריט נפתח בירידות קלות. הדאו ג'ונס יורד ב-0.1%, ה-S&P 500 יורד בשיעור דומה והנאסד"ק משיל מערכו 0.3%.

חברת הסייבר האמריקאית של ניר צוק פאלו אלטו נטוורקס  ממשיכה בתחזיות הצמיחה הנמוכות ביחס למה שהורגלו אליו המשקיעים בשנים האחרונות - והמניה צונחת במסחר בוול סטריט בכ-6%. בפברואר האחרון עדכנה פאלו אלטו נטוורקס כלפי מטה את התחזיות שלה וספגה ירידה של 28% במחיר המניה, שהתאוששה מעט לאחר מכן. 

בשעות הלילה (שעון ישראל) התרסקה המניה בכ-9% במסחר המאוחר בנאסד"ק, לאחר שכבר נשקה ל-10%, בשל תחזיות לקצב צמיחה שנתי בהכנסות ברבעון הבא שעשוי לנוע בטווח שבין 10%-11%

15:09

בוול סטריט החוזים העתידיים מצביעים כעת על יציבות לאחר שאתמול (יום ב) נאסד"ק ננעל בשיא כל הזמנים, בעוד שהדאו ג' ונס נסוג מעט מהשיא וירד בכ-0.5%, וזאת בעקבות הודעתו הדרמתית של מנכ"ל ג'יי.פי מורגן , ג'יימי דיימון על שיפרוש מהחברה מוקדם מהצפוי, ההפתעה הפילה את מניית החברה ב-4.5%. 

מטבעות קריפטו ובראשם מטבע האת'ריום (את'ר) זינקו אתמול בעקבות ציוץ של אנליסטים בבלומברג על סבירות גבוהה לאישור קרנות סל מבוססות את'ריום (ספוט) ע"י הרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC).

המשמעות היא שניתן יהיה להשקיע במטבע באמצעות כל פלטפורמת מסחר פשוטה, ממש כמו עוד מניה. מהלך דומה, שהכניס את הביטקוין לוול סטריט בדלת הראשית, התרחש לפני מספר חודשים עם הביטקוין. 

כתוצאה מכך, האת'ריום, המטבע השני בשווי השוק שלו, זינק בכ-20% ביממה האחרונה בעקבות השמועות ונסחר בשער של מעל 3,600 דולר למטבע אחד, שיא של כמעט שלושה חודשים. הביטקוין התחזק גם הוא וחזר להיסחר מעל לרף ה-70 אלף הדולרים. 

14:17

חברת התובלה הימית צים אינטגרייטד שיפינג סרויסס   סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם הכנסות של כ-1.56 מיליארד דולר ורווח נקי של 92 מיליון דולר. התוצאות משופרות לעומת הרבעון המקביל בו היא הפסידה, אך האנליסטים ציפו ליותר.

החברה, שבעבר הייתה הרווחית ביותר בישראל אך עברה להפסד ב-2023, על רקע ירידת מחירי התובלה הימית, העלתה את התחזית השנתית שלה והיא צופה EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) של 1.15-1.55 מיליארד דולר, לעומת התחזית הקודמת ל-850 מיליון דולר עד 1.45 מיליארד דולר ב-2024. על רקע החזרה לרווח חוזרת החברה גם לחלק דיבידנד.

11:42

ענקית התרופות  אסטרא זנקה העלתה הבוקר את תחזית ההכנסות שלה ל-80 מיליארד דולר בשנה עד שנת 2030. החברה מתכננת לפתח עוד כ-20 תרופות בתקופה הזאת כש"רבות מהן יכניסו כ-5 מיליארד דולר כל אחת", אמר מנהל הכספים של  החברה ל-CNBC. 

מעט במפתיע ובניגוד לציפיות מחירי הנפט יורדים היום. יש אומרים שהריביות הגדולות בארה"ב מקטינות את הביקוש הצרכני והתעשייתי. 

כעת יורדים מחירי הנפט בכ-0.8% ל-83.2 עבור חבית נפט מסוג ברנט ול-79.2 עבור חבית נפט אמריקאי. 

10:30

המסחר באירופה נפתח הבוקר בירידות שערים - המדדים דאקס, קאק ופוטסי יורד כעת בכ-0.5%. 

באסיה ננעל הבוקר במסחר בירידות שערים - המדדים ניקיי ושנגחאי ירדו ב-0.5%, הנג סנג ב-1.7% וקוספי ב-0.5%. 

08:44

המסחר באסיה מתנהל הבוקר ברובו  בירידות שערים - מדד שנגחאי יורד ב-0.4%, הנג סנג  ב-2% וקוספי הדרום קוריאני ב-0.5%, הניקיי עולה ב-0.2%. 

החוזים עתידיים בוול סטריט נסחרים ביציבות סביב מדד הבסיס. 

אתמול ננעל המסחר בארה"ב במגמה מעורבת: הנאסד"ק עלה ב-0.6% ולשיא כל הזמנים (שוב), ה-S&P 500 הוסיף לערכו 0.1% והדאו ג'ונס ירד ב-0.5%.

מנכ״ל ג'יי פי מורגן , ג'יימי דיימון, רמז שהוא צפוי לפרוש מתפקידו בתוך בפחות מ-5 שנים. דיימון מנהל את הבנק החל ב-2005 ומניית החברה עלתה בתקופתו ב-716%. "עדיין יש לי את האנרגיה שתמיד היתה לי", הוא אמר, "כשתיגמר לי, עליי לעזוב". דבריו הפילו את מניית החברה אתמול ב-4.5% וזו גרמה לירידה במדד הדאו ג'ונס. 

מיקרוסופט הכריזה  על השקת מחשבים חדשים בעלי שבבים מתקדמים שנועדו להפעיל תכונות בינה מלאכותית עבור Windows, מבלי לפגוע במהירות חיי הסוללה. במקביל, החברה הכריזה על דגם ה-Surface Laptop וטאבלט Surface Pro שמכיל שבב של חברת קוואלקום  שיכול להריץ מספר משימות AI ללא חיבור לאינטרנט.

צים  תפרסם היום לפני הפתיחה את דוחותיה הכספיים - צים זינקה כ-90% בחודש האחרון הודות לעלייה במחירי השילוח הימי. האנליסטים מצפים להכנסות של 1.57 מיליארד דולר  ורווח של 1.46 דולר למניה.

ישראלית נוספת, וויקס זינקה אתמול ב-25%, החברה היכתה את הצפי בשורה העליונה והתחתונה - רווח של 1.29 דולר למניה לעומת הצפי ל-1.03 דולר. צופה לעלייה של כ-14% בתזרים המזומנים השנתי. 

חברת הסייבר האמריקאית של ניר צוק פאלו אלטו נטוורקס  ממשיכה בתחזיות הצמיחה הנמוכות ביחס למה שהורגלו אליו המשקיעים בשנים האחרונות - והמנייה צנחה במסחר המאוחר. 

בבנק ההשקעות גולדמן זקס אומרים שצריך להיפטר מהמושג "שבע המופלאות" וממליצים לו (למושג) "לצאת לגמלאות".

הסיבה לטענתם היא הצמיחה שמציגות החברות, אשר מבדילות את בין אלו שצומחות לבין  אלו שמדשדשות. "במצטבר, הרווחים של שבע המופלאות צמחו בכ-48% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בהובלת גידול בהכנסות בכ-14% והגדלת מרווחי הרווח בכ-520 נקודות בסיס, אבל התוצאות המצרפיות מטעות".

במבט קרוב אכן נראה שיש שוני בקצב הגידול בהכנסות, כאשר מטא מציגה צמיחה של 27%, מיקרוסופט עם צמיחה של 17%, אלפאבית עם צמיחה של 15% ואמזון  12.5%, כולן מציגות תשואות חיוביות דו ספרתית מתחילת השנה.

אבל, אפל הציגה ירידה בהכנסות של 4% לעומת התקופה המקבילה וטסלה רשמה ירידה של 9% בהכנסות, שתיהן מציגות תשואה שלילית מתחילת השנה. טסלה אף ירדה למקום ה-12 בשווי השוק בחברות במדד ה-S&P 500.

שתי החברות האחרונות מתקשות בסין ברקע התחרות הגוברת מצד מותגים מקומיים. אתמול התפרסם כי אפל השיקה קמפיין עם הנחות משמעותיות על דגמי אייפון נבחרים בסין, ברקע התחרות שמערערת את מעמדה המותג הסמארטפונים היוקרתי המוביל.

השינויים בתחזיות הרווח למניה בקונצנזוס האנליסטים לשנה הקרובה היו חיוביים בזכות החברות הגדולות, כאשר בנטרול השביעייה התחזיות עודכנו כלפי מטה ל-493 החברות הנוספות במדד ה-S&P 500.

בגולדמן סאקס לא התייחסו לאנבידיה, מן הסתם כי זו תפרסם את דוחותיה מחר לאחר נעילת המסחר, בשוק מצפים ממנה להרבה: צמיחה של כ-240% לעומת התקופה המקבילה.

בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתיות טיפסו קלות. התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים עמדה על 4.44% והתשואה על אג"ח לשנתיים נסחרה סביב 4.84%

רפי גוזלן כלכלן ראשי, IBI בית השקעות טוען שנתוני הפעילות שפורסמו בשבועות האחרונים בארה"ב משקפים התמתנות מסוימת בקצב הצמיחה אך אינם חלשים מספיק בכדי להוביל להפחתת הריבית.

"סביבת הנתונים בעיקר מייצרת תנודתיות בשוק האג"ח, אך תומכת ביציבות בריבית. להערכתנו, סיכון האינפלציה גבוה יותר בשלב זה מאשר הסיכון להאטה משמעותית בפעילות ולכן בתמחור הנוכחי אנו מעריכים כי הפוטנציאל להמשך ירידת תשואות מוגבל, ושנמשכת העדיפות לאיגרות החוב הצמודות למדד ביחס לנומינאליות".

מותו נשיא איראן איבראהים ראיסי עלול להשפיע על שוק הנפט. איראן היא אחת מיצואניות הנפט הגדולות בעולם וכל התפתחות פוליטית או ביטחונית במדינה משפיעה במקרים רבים על תנודות מחיר הנפט. 

הכלכלן הראשי של בנק לאומי, ד"ר גיל מיכאל בפמן, "החשש מפני ההשפעה של דבר מותו של נשיא איראן, יכול לבוא לידי ביטוי בטווח הזמן הקרוב דרך עליות מחירים הנובעות מעליית פרמיית הסיכון". למרות זאת בינתיים, נסחרו אתמול מחירי הנפט ביציבות. נפט אמריקאי ב-כ-80 דולר לחבית ונפט מסוג ברנט ב-כ-84 דולר.

בארה"ב, ברביעי בערב יפרסם הפדרל ריזרב את פרוטוקול פגישת הריבית האחרונה (סוף אפריל). יו"ר הפד ג’רום פאוול אמר בפגישה ההיא שהוא מעריך שבגלל האנפלציה הדביקה, הריבית ישארו גבוהות למשך זמן ארוך.מאז, מדד האינפלציה שפורסם בשבוע שעבר הראה שהמחירים עלו פחות מהצפוי באפריל, והצביע על כך שמגמת ירידת האינפלציה חודשה ברבעון השני. 

היומן הכלכלי מכיל גם נתונים על מכירות הבתים הקיימים, הזמנות מוצרים ברי קיימא וסנטימנט הצרכנים.

בחברת הייעוץ האמריקאית ירדני צופים עתיד וורוד לשווקים בארה"ב: לפי החברה, מדד הדאו ג'ונס יגיע ל-60,000 (עלייה של 50%) ומדד S&P 500 ל-8,000 (60%) עד שנת 2030. בחברה מציינים שהדוחות הכספיים של הרבעון הראשון עלו מעל ומעבר לציפיות, "בממוצע הרווח של חברות ב-S&P 500 עלה ב-6.3% למניה לעומת צפי של 1.3% בלבד". 

בנוסף תחזיות רווח עלו ל-244 דולר למניה השנה, 278 דולר למניה ב-2025 ול-313 דולר ב-2026 (לכל המניות במדד). "המגמה הזאת מאשרת את הביטחון שלנו להגעה עד כדי רווח של 400 דולר למניה ב-2030".