נוקד הפכה לבעלת עניין בשופרסל: שווי החזקותיה - 362 מיליון שקל

המניות נרכשו במחיר נמוך ב-3% מהמחיר שבו נסחרה שופרסל הבוקר • בנוסף, הדיווח מגלה את היקף ההחזקות של רועי ורמוס ורעייתו טל בקרן הגידור

רועי ורמוס, קרן נוקד קפיטל / צילום: שלומי יוסף
רועי ורמוס, קרן נוקד קפיטל / צילום: שלומי יוסף

אחת מקרנות הגידור הגדולות במשק - קרן נוקד קפיטל של רועי ורמוס ושלומי ברכה - מביעה אמון באחים יוסי ושלומי אמיר, בעלי הבית החדשים של שופרסל. הקרן רכשה מניות של שופרסל בשווי של כ-23 מיליון שקל, והגדילה את החזקותיה כך שהפכה לבעלת עניין בחברה (5.3%). שווי הפוזיציה של נוקד עומד כיום על 362 מיליון שקל.

עזיבה נוספת בשופרסל: מנכ"ל זרוע הנדל"ן פורש מתפקידו 
אחרי 25 שנה: שופרסל ורני רהב נפרדים

המחיר שבו נרכשו המניות עמד כ-24.5 שקל למניה, נמוך ב-3% מהמחיר שבו פתחה מניית שופרסל את המסחר. נראה כי מדובר במחיר אטרקטיבי המהווה הנחה שניתנה על-ידי המוכרים לקרן הגידור.

לאחר הדיווח של העסקה יורדת מניית שופרסל  במהלך המסחר ב-2.2%, כששווי השוק הנוכחי של הרשת עומד על 6.6 מיליארד שקל.

הדיווח של שופרסל על הפיכתה של נוקד קפיטל לבעלת עניין חשף גם פרט מידע נוסף שנוגע לקרן הגידור. מהדיווח עולה כי 40.4% מההחזקה בקרן הגידור הם בידי רועי ורמוס ורעייתו טל. רועי ורמוס שימש כמנכ"ל בית ההשקעות פסגות עד שנת 2010. 29% מנוקד קפיטל מוחזקים על-ידי שלומי ברכה, לשעבר מנכ"ל פסגות גמל ופנסיה (עד 2012).

חלק מקרנות גידור עושות מאמצים אקטיביים להימנע מלהפוך לבעלות עניין בחברות ציבוריות (כלומר החזקה בנתח של מעל ל-5% מחברה מסוימת), משום שצעד זה לא אחת חושף את הפוזיציה שלהן, צעד שעלול להוביל ללחצים ספקולטיביים בניירות הערך.

במקרה הזה, נראה כי מדובר בהבעת אמון גלויה של נוקד קפיטל בשופרסל, ככל הנראה על בסיס ההערכה של בכירי הקרן לביצועי האחים אמיר ברשת פרשמרקט שהקימו והנפיקו בהצלחה.