נתוני למ"ס מגלים: שיעור התעסוקה של גברים חרדים ממשיך לרדת

שיעור תעסוקת הגברים החרדים על פי נתוני הלמ"ס ירד ב-2.4% ברבעון האחרון • תעסוקת יהודים שאינם חרדים נשארה יציבה יחסית, כאשר שיעור התעסוקה של גברים עלה ב-0.5%

ירידה בשיעור החרדים המועסקים / צילום: יוסי זמיר
ירידה בשיעור החרדים המועסקים / צילום: יוסי זמיר

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס), ברבעון הראשון של 2024, שיעור התעסוקה של גברים חרדים ירד ל-54.3%, לעומת 56.7% ברבעון האחרון של 2023, ואף נמוך יותר באחוז מהרבעון המקביל ב-2023. בראייה רחבה, שיעור תעסוקת החרדים נשאר יציב בעשור האחרון והוא סביב ה-50%, אך החל לעלות החל מתחילת 2022, עד שהגיע לשיא ברבעון האחרון. כעת כאמור נרשמת ירידה משמעותית. 

הביקוש לעובדים ממשיך לעלות, אך רק למשרות במיומנות נמוכה
מבקר המדינה: הממשלה לא מצליחה לפקח על הרכש של מערכת הביטחון 

"כמו שלא היה מה להתרגש ברבעון הקודם, אז אין מה להתרגש היום", אומרים גורמים באוצר, "תעסוקת גברים חרדים נמצאת קצת מעל 50% - וזה ממש נמוך". לעומת זאת, ד"ר איתן רגב מהמכון החרדי למחקרי מדיניות מעט יותר אופטימי: "קודם כל, הירידה לא מובהקת סטטיסטית, אז מוקדם להסיק מסקנות. זה לא אומר שלא הייתה ירידה ברבעון הזה, שעשויה להיות קשורה למלחמה. בדרך כלל בתקופות משבר העובדים החלשים נפגעים יותר. כך קרה גם בתקופת הקורונה. זה לא מפתיע שירידה דומה נצפתה גם בקרב גברים ערבים, ונשים חרדיות, כפי שקרה בתקופת הקורונה. אני מעריך שזו כנראה, ירידה זמנית קטנה, שקשורה למלחמה".

ואכן, ברבעון האחרון גם תעסוקת הנשים החרדיות ירדה (ב-1.5% ל-80.1%) ובקרב גברים ערבים (ב-0.7%, ל-75%). בניגוד לכך, תעסוקת נשים ערביות דווקא עלתה משמעותית ב-2.1%, אך רמתה האבסולוטית נמוכה עוד יותר (46.1%). תעסוקת יהודים שאינם חרדים נשארה יציבה יחסית, כאשר שיעור התעסוקה של גברים עלה ב-0.5% ל-86.8% (הגבוה ביותר מכל המגזרים) ושל נשים יהודיות לא חרדיות ירד ב-0.2% ל-82.2%.