הבכיר שמאתר חברות להשקעה: "למדתי לחפש את מי שמדבר בשקט"

אבי ספיר, מנהל שותפויות ופיתוח עסקי, מספר איך מוצאים שותפים מוצלחים

אבי ספיר, מנהל שותפויות ופיתוח עסקי / צילום: כדיה לוי
אבי ספיר, מנהל שותפויות ופיתוח עסקי / צילום: כדיה לוי

"שיתופי הפעולה שאנחנו מייצרים הם המפתח להצלחה של החברה", כך פתח ואמר אבי ספיר, מנהל בכיר - שותפויות ופיתוח עסקי בנוברטיס, בהרצאה שנשא בכנס חדשנות בבריאות שערכה החברה. ספיר אחראי במסגרת תפקידו לחפש את החברות הבאות שבהן תשקיע חברת התרופות.

בדבריו, הוא התמקד בעיקר באופן שבו נוצרים שיתופי פעולה כאלה, והטיפים שלו חוצי תעשיות.

ראשית, הוא אומר, אין מנוס מקיום פגישות פנים מול פנים, ולעתים פגישות רשמיות לא מספיקות. "נניח שהמצגת נגמרת וזה לא בדיוק מתאים, אז גם המצגת נגמר וגם ההזדמנות, אבל בשיחה, במפגש, גם אם לכאורה עולה רעיון שלא מתאים למטרה אחת, אפשר לדבר על מטרות אחרות, השיחה מאפשרת עוד הזדמנויות".

לדברי ספיר, באירועים, במפגשים ובשיחות לא מתוכננות, הצליחה נוברטיס לאתר כמה חברות מובילות להשקעה. "עם השנים למדתי שלפעמים יש אנשים שמדברים ברעש גדול אבל בעצם לא אומרים כלום, ולעומתם יש אנשים שאומרים דברים מאוד חשובים אבל מאוד בשקט. המפתח הוא למצוא את האנשים האלה, כמו גם את האיזון. לאתר עם מי ועל מה לעבוד".

לדבריו, במקביל לחיפוש האקטיבי אחר חברות ואפיקי השקעה נוספים מטעם החברה, פעמים רבות סטארט-אפים ומיזמים פונים לנוברטיס עצמה, מה שיכול להוליד שיתופי פעולה פוריים. "אנחנו רוצים לשתף פעולה עם התעשייה המקומית ולתמוך בה, לייצר עוד תרופות ולהוביל חדשנות ביחד".

***גילוי מלא: סיקור הכנס נעשה בשיתוף בין נוברטיס לגלובס על פי שיקולי עריכה ועניין לקוראי גלובס. הכנס נערך בשיתוף קרן aMoon וסטארט-אפ ניישן סנטרל