נוודים דיגיטליים: זו העיר המועדפת בעולם לעבודה מרחוק

דוח בינלאומי הכולל 188 מדינות מציג כי אחוז העובדים המחפשים באופן פעיל עבודה בחו"ל הולך וגדל • ממצאי הדוח מעידים כי חברות עם מגוון עולמי גדול יותר הן חדשניות יותר ומייצרות רווחים גבוהים יותר

לונדון עדיין שומרת על ההובלה בצמרת / צילום: Shutterstock, Juanan Barros Moreno
לונדון עדיין שומרת על ההובלה בצמרת / צילום: Shutterstock, Juanan Barros Moreno

הפיתוי שמציעה עבודה מרחוק גובר משנה לשנה, כאשר יותר ויותר עובדים מבקשים לנצל את הגמישות שבכך על מנת לטייל בעולם, לגור במקומות חדשים, וליהנות מחוסר מגבלות גאוגרפיות. בעולם יותר ויותר גלובלי, החיים והעבודה בחו"ל הופכים מחלום מרתיע למציאות ברת-השגה עבור רבים. 

חשד: עורך דין העלים מיליונים באמצעות חברת קש באיי הבתולה
מתחרה בענקיות הטק: הכירו את הרוקסטאר החדש של שוק הבינה המלאכותית

אמש פורסם ב-CNBC ממצאיו של דוח 2024 Decoding Global Talent של Boston Consulting Group (BCG) בשיתוף The Network ו-The Stepstone Group. "באופן גלובלי, אחד מכל ארבעה אנשי מקצוע מחפש עבודה בחו"ל באופן פעיל", מצא הדוח, ופרש את 10 הערים הנחשקות ביותר לעבודה מרחוק. 

קריירה בינלאומיות

יש הרבה סיבות לעבוד בחו"ל. אולי אתם רוצים לפתח את הכישורים המקצועיים שלכם, לחוות צמיחה אישית או ללמוד על תרבויות אחרות. אולי תרצו להרוויח משכורת גבוהה יותר, ליהנות מההזדמנות לטייל, או אפילו להרחיב הזדמנויות קריירה עתידיות. לפי הנתונים, שלוש הסיבות הנפוצות ביותר למעבר לחו"ל בקרב המשיבים כוללות הזדמנויות כלכליות, קידום בקריירה ופוטנציאל לאיכות חיים טובה יותר, לפי אותו דוח. 

הנתונים העולים מהדוח העולמי והתפרסמו ב-24 באפריל, מבוססים על יותר מ-150 אלף משתתפים בסקר ב-188 מדינות, והראו כי למרות החששות הכלכליים והגיאופוליטיים הנרחבים לאחרונה, קיים נתח הולך וגדל של עובדים שמחפשים באופן פעיל עבודה בחו"ל. אלה שנמצאים בניידות פעילה גדלו ל-23% ב-2023 - מ-21% ב-2020. עוד נמצא כי "עד 800 מיליון אנשי מקצוע יכולים לחפש עבודה בחו"ל באופן פעיל". 

בנוסף, המחקר מצא כי: "92% מהמנהלים של עובדים גלובליים אומרים כי משיכת ושימור כישרונות היא בין שלושת העדיפויות העליונות שלהם". בנוסף, העסקת עובדים זרים לא רק ממלאת פערי יכולת: חברות עם מגוון עולמי גדול יותר הן חדשניות ומצליחות יותר. הן מייצרות רווחים גבוהים יותר ויש להם סיכוי גבוה יותר ב-75% להיות חדשניות ברמה עולמית, כך מצא דוח נפרד של BCG ב-2022. 

9% מהנשאלים היו מוכנים לעבור ללונדון

לונדון שמרה על מיקומה העליון מאז 2014, על פי דוח Decoding Global Talent לשנת 2024. הסקר הראה כי 9% מהנשאלים יהיו מוכנים לעבור ללונדון. עיר של מסורות מלכותיות וטכנולוגיה דיגיטלית מתקדמת, לונדון מציעה רקע ממריץ לנוודים דיגיטליים ועובדים מרוחקים המעוניינים לטבול בסביבה הדינמית שלה. 

הגורמים העיקריים המניעים את הדומיננטיות של העיר כוללים: אנגלית כשפה העיקרית, רשת גלובלית חזקה שבה חלק גדול מהכישרונות בעיר הם ממדינות אחרות, הזדמנויות פיננסיות בשפע, מוניטין מסביר פנים ורב-תרבותי, וגישה לאירופה וגם לארה"ב, כך לפי הדוח. 

במקום השני נרשמה הבירה ההולנדית, הידועה כמי שמושכת כישרונות מחו"ל, אך גם מארחת הרבה מטים של חברות טכנולוגיות. לענקיות טכנולוגיה כמו נטפליקס, בוקינג, גוגל ופיליפס יש משרדים בעיר. בנוסף, אמסטרדם היא מטרופול אך עדיין קטנה יחסית בגודלה. אתם יכולים לחצות אותה על האופניים שלכם תוך לא יותר מ-30 דקות. לפי הדוח, 8% מהנשאלים יהיו מוכנים לעבור לאמסטרדם. 

סינגפור הייתה היעד המוביל באסיה, ודורגה במקום ה-7. מדינת האי ראתה את הזרם הגדול ביותר של כישרונות ממקומות סמוכים כמו מלזיה (30%), תאילנד (22%), אינדונזיה (19%), הפיליפינים (14%) והונג קונג (13%). מבין אלה שמוכנים לעבור לסינגפור, 74% אמרו כי איכות הזדמנויות העבודה של המדינה מושכת אותם למדינת האי. הסקר מצא כי 57% מהנשאלים אהבו גם את איכות החיים של סינגפור כמו גם את ההכנסה, המס ויוקר המחיה. יותר ממחצית, או 55%, אמרו שגם בטיחות, יציבות וביטחון היו שיקול שהוביל אותם לבחור בסינגפור כיעד המוביל לעבודה. 

יש מה להרוויח מגיוס כישרונות בעולם

ממצא מעניין שהעלה הדוח הוא היתרון שמספקת הנדידה של כישרונות עבור מדינת המוצא שלהם. "התפיסה שמדינות מוצא יכולות להפיק תועלת מהעזיבה של כישרון עשויה להיראות מנוגדת לאינטואיציה, מכיוון שמנקודת מבט אחת הן חוות 'בריחת מוחות'", ציין הדוח. עם זאת, צוטט דוח נפרד של המרכז לפיתוח גלובלי שמצא שיש "רווח אינטלקטואלי" הקשור לעובדה ש"עזיבות יכולות לקדם את הפצת הידע והטכנולוגיות במדינות המוצא ויכולות לעזור לאותן מדינות להתחבר בצורה עקיפה למוח הגלובלי". בעולם של היום, יש הרבה מה להרוויח מגיוס כישרונות עולמיים, הן עבור המעסיק והן עבור העובד. 

להלן עשר הערים הכי נחשקות בקרב אנשי מקצוע ממדינות שונות:

1 לונדון (9%)

2 אמסטרדם (8%)

3 דובאי (7%)

4אבו דאבי (7%)

5 ניו יורק (6%)

6 ברלין (5%)

7 סינגפור (5%)

8 ברצלונה (5%)

9 טוקיו (5%)

10 סידני (4%)