אלה שני המועמדים הסופיים לתפקיד הממונה על רשות שוק ההון

ועדת האיתור לתפקיד הממונה על רשות שוק ההון סיימה את עבודתה והמליצה לשר האוצר על שני מועמדים: מ"מ יו"ר הרשות הנוכחי, עמית גל; והמשנה למנכ"ל חברת הביטוח ווישור, פרופ' זיו כהן

פרופ' זיו כהן ועמית גל, המועמדים הסופיים לתפקיד הממונה על רשות שוק ההון / צילום: רמי זרנגר, מארק ניימן - לע''מ
פרופ' זיו כהן ועמית גל, המועמדים הסופיים לתפקיד הממונה על רשות שוק ההון / צילום: רמי זרנגר, מארק ניימן - לע''מ

ועדת האיתור לבחירת הממונה על רשות שוק ההון, בראשות מנכ"ל משרד האוצר שלומי הייזלר, סיימה את עבודתה לאחר שראיינה 8 מועמדים, והחליטה פה-אחד להמליץ בפני שר האוצר בצלאל סמוטריץ' על שני מועמדים. 

משרד המשפטים בוחן ניגוד עניינים במועמדות דורון כהן ליו"ר רשות שוק ההון
● בהתאם לתחזיות: בנק ישראל הותיר את הריבית ללא שינוי

שני המועמדים הסופיים לתפקיד הם עמית גל, המשמש כיום כממונה בפועל על שוק ההון, ביטוח וחיסכון ושימש בעבר כסגן בכיר לממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון; ופרופ' זיו כהן, המשמש כיום כמשנה למנכ"ל, מנהל חטיבת הפיננסים ו-CFO ב-WeSure GlobalTech ושימש בעבר בתפקיד סמנכ"ל, מנהל תחומי הכספים והחשבות במנורה מבטחים ביטוח.

המועמדים ירואיינו על-ידי שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שיבחר מבין שניהם את הממונה על רשות שוק ההון הבא ויביא את מינויו לאישור הממשלה. 

נציין כי בוועדת האיתור חברים, פרט למנכ"ל האוצר שלומי הייזלר, גם המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, עו"ד כרמית יוליס; פרופ' עדית סולברג; רו"ח שמעון יצחקי; ומנהל מינהל הסגל הבכיר בנציבות שירות המדינה, אילן רם. 

רשות שוק ההון, שאמונה על 2.5 טריליון שקל של כספי ציבור, היא הרגולטור הפיננסי המפקח על גופים חוץ-בנקאיים, ובהם חברות ביטוח, קרנות פנסיה, גמל והשתלמות; וכן על מתן שירותים פיננסיים מוסדרים, כגון נותני אשראי חוץ-בנקאי, שירותי תשלום והעברת כספים, חברות פינטק ונותני שירותים פיננסים במטבעות וירטואליים. 

לאחרונה פורסם בגלובס כי דורון כהן, מנכ"ל האוצר לשעבר, הוא המועמד המועדף על שר האוצר סמוטריץ', וכי משרד המשפטים בוחן ניגוד עניינים במועמדותו - וזאת מזתי סיבות: הראשונה היא קרבת דם בין כהן לבין דירקטורית במגדל, אחד הגופים המפוקחים על-ידי רשות שוק ההון. כהן הוא אחיה של מעיין כהן-מועלם, המכהנת כדירקטורית בלתי תלויה במגדל חברה לביטוח. הסיבה השנייה נוגעת להיותו יו"ר של חברת האשראי החוץ-בנקאי קרדיטו, שמחזיקה ברישיון מטעם רשות שוק ההון. 

כעת מסתמן כי כהן לא ימונה לתפקיד, אלא כאמור אחד משני המועמדים הסופיים - עמית גל או פרופ' זיו כהן.