בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה אדומה בוול סטריט; תשואות איגרות החוב הממשלתיות עלו

דאו ג'ונס ירד ב-1% • הפרס שמציעה טסלה לאלה שיצביעו בעד חבילת השכר של אילון מאסק, וגם, טרמפ שוקל למנות את מאסק ליועצו • המניות שאנבידיה רכשה, אחת מהן עם תשואה גבוהה אפילו משלה עצמה • שיא בחשיפת קרנות הגידור לשבע המופלאות • תעודת הסל על הביטקוין של בלאקרוק הפכה לגדולה ביותר • למה תשואות האג"ח האמריקאיות ממשיכות לעלות? • עסקת ענק: קונוקו פיליפס רוכשת את מרתון אויל • אמריקן איירליינס פירסמה אזהרת רווח, ירדה ב-13%

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior
וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

וול סטריט נצבעה היום באדום, S&P 500 ירד ב-0.6%, דאו ג'ונס ב-1% ונאסד"ק ב-0.6%.

במקביל, תשואות איגרות החוב הממשלתיות עלו. נתוני המאקרו האחרונים אינם מעודדים ועיני המשקיעים נשואות לנתון החשוב השבוע שיתפרסם בעוד יומיים, מדד ה-PCE, מדד הוצאות הצריכה הפרטיות, זהו מדד האינפלציה המועדף על הפד. 

בעקבות כשלון הנפקת האג"ח לפני יומיים, תשואת האג"ח לעשר שנים עלתה גם היום ל-4.62%. בבלומברג מציינים כי סוחרי האג"ח נראים פחות בטוחים לגבי התחזית ל-6 החודשים הקרובים, כאשר ישנה גם אי וודאות מסוימת סביב הבחירות בארה"ב.

22:10

נטפליקס  עולה היום במסחר לאחר שבמורגן סטנלי עידכנו את המלצתם על מניית החברה ל"משקל יתר". לפי בית ההשקעות, נטפליקס עשויה להציג צמיחת הכנסות בת שתי ספרות. שווי השוק של נטפליקס עומד על 285 מיליארד דולר, מניית החברה זינקה ב-74% ב-12 החודשים האחרונים. מכפיל הרווח החזוי של החברה הוא 45. 

רובין הוד מרקטס  עולה אף היא בעקבות הודעתה על כך שמועצת המנהלים שלה אישרה רכישה עצמית של מניות בסך של מיליארד דולר. מניית פלטפורמת המסחר המקוון זינקה ב-60% מתחילת השנה והיא נסחרת בשווי שוק של 18 מיליארד דולר ובמכפיל רווח חזוי של 145. 

21:23

לאחר שפתחה בירידה של כ-2%, מניית אנבידיה  עוברת לעלייה. בשנתיים האחרונות נראה שאין שיא שאנבידיה לא יודעת לשבור. פעם אחר פעם, דוח אחר דוח, היא מהממת את השוק ובשבוע האחרון היא עשתה זאת שוב - פעמיים.

אחרי פרסום הדוחות הכספיים של ענקית השבבים בשבוע שעבר, מניית החברה עקפה את רף ה־1,000 דולר למניה ומאז היא רק ממשיכה לעלות. בשבוע האחרון מניית אנבידיה זינקה בכ־20% לשווי שוק של 2.8 טריליון דולר. בינתיים המספר הזה מציב את אנבידיה בתור החברה השלישית בשוויה בארה"ב, והיא נושפת בעורפן של מיקרוסופט (3.2 טריליון דולר) ואפל (2.9) טריליון דולר. נזכיר כי את רף 2 טריליון הדולר עקפה אנבידיה לפני שלושה חודשים בלבד. 

21:10

בעלי המניות של טסלה  יקחו חלק בהצבעה שתקבע אם מאסק יקבל את חבילת השכר הענקית שביהמ"ש בדלוואר ביטל בינואר. 

כזכור, בשנה שעברה אישרה מועצת המנהלים של טסלה חבילת שכר בשווי של כ-56 מיליארד דולר עבור אילון מאסק, אולם הוטל עליה וטו על ידי השופטת מבית המשפט בדלאוור מוקדם יותר השנה. כעת, יצרנית הרכב מעמידה את חבילת השכר למשאל בין בעלי המניות. 

בתקווה לשפר את סיכויי אישור חבילת השכר של מאסק, טסלה מציעה לאלה שיצביעו בעדה, הצעה שאי אפשר לסרב לה, כך לפחות מקווים בטסלה: סיור בחברת המיליארדר בג'יגה פקטורי של החברה באוסטין.

בעלי המניות שמעוניינים בסיור הנחשק, נדרשים להציג אישור רשמי על הצבעתם עד ה-7 ליוני, מתוך אלה שיגישו, יבחרו 15 המאושרים. 

בנוסף, לפי פרסום בוול סטריט ג'ורנל, דונלד טרמפ שוקל למנות את מאסק ל"יועץ מיוחד" אם הראשון יבחר. טראמפ אגב התבטא לא פעם נגד האנרגיה הירוקה ואף רמז על כוונתו להגביל או אפילו להפסיק את מכירת המכוניות החשמליות, אם יבחר. 

כיועץ לטרמפ, יתאפשר למאסק לשכנע אותו אחרת, או "לרענן את מחשבותיו", כפי שניסחו זאת בוול סטריט ג'ורנל. 

הסיבה שטרמפ מעדיף את האנרגיה הפוסילית קשורה בוודאי לעובדה שהלא ביקש תרומה מבכירים בחברות הנפט הגדולות כדי לממן את המרוץ שלו לנשיאות. לפי הוול סטריט ג'ורנל הוא ביקש לא פחות ממיליארד דולר בתמורה לקידום אנרגיות מזהמות, אם יבחר.  

20:21

מניית אברקרומבי אנד פיץ'  מזנקת במסחר. מכירות קמעונאית ההלבשה עלו ב-22% ברבעון הראשון לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח של החברה הוכפל בכמעט פי 7 מזה של הרבעון המקביל והרבה מעל הציפיות של האנליסטים. 

ענקית ההלבשה נסחרת בשווי שוק של כ-10 מיליארד דולר ובמכפיל רווח עתידי של 31. מניית החברה זינקה ב-122% מתחילת השנה, מעט פחות מאנבידיה, 130%. 

20:02

בעוד נאסד"ק מתאושש מעט ונסחר בירידה של 0.2%, הדאו ג'ונס יורד ב-0.9% ו-S&P 500 ב-0.5%. 

למעט אנבידיה  שנסחרת ביציבות, שאר מניות השבבים יורדות, ובעיקר AMD , Arm  וסופר מיקרו 

קרנות גידור: בעוד המדדים המובילים שוברים שיאים, קרנות הגידור ממשיכות להתרכז בשבע המופלאות. לפי דוח של גולדמן סאקס שפורסם אתמול, החשיפה של קרנות הגידור לענקיות הטכנולוגיה הגיע לשיא, והן מהוות לפי גולדמן סאקס כבר 20% מסך החשיפה שלהן למניות בארה"ב, וזו יותר מהוכפלה ב-18 החודשים האחרונים.

שיא החשיפה נובע הן מעליית מחירי המניות המדוברות והן מעלייה ברכישות שלהן, ובעיקר זו של אנבידיה. חמשת החברות הגדולות ביותר במדד S&P 500 הן חברות בשבע המופלאות ומהוות כ-27% משווי השוק המצטבר שלו.

"כדי לקבל פרספקיטיבה, הקבוצה היוותה 9.3% ו-17.3% מסך החשיפה בתחילת 2023 ובתחילת 2024 בהתאמה", נמסר בגלדמן סאקס.

18:49

המסחר בוול סטריט מנהל כעת בירידות - לאחר השיא שקבע אתמול מדד נאסד"ק משיל כ-0.5%, כך גם דאו ג'ונס יורד ב-1% , S&P 500 ב-0.7%. 

המסחר באירופה ננעל הערב בירידות חדות למדי - דאקס השיל 1%, קאק 1.5% ופוטסי הבריטי 0.9%. 

בלאקרוק , מנהלת הנכסים הגדולה ביותר בעולם, עם מעל ל-10 טריליון דולר בנכסים מנוהלים, הפכה רשמית לחברה שמחזיקה הכי הרבה ביטקוין דרך תעודת הסל שלה IBIT.

את התואר היא לקחה מגרייסקייל עם תעודת הסל GBTC, שלאור התחרות ודמי הניהול הגבוהים (1.5% לעומת 0.25% של המתחרות) איבדה מעל למחצית הביטקיון המוחזק תחת התעודה בשל משיכות כספים מצד המשקיעים.

ביום המסחר האחרון נרשם תזרים שלילי של כ-105 מיליון דולר מ-GBTC, זאת לעומת תזרים חיובי של כ-102 מיליון דולר לתעודת IBIT, וכעת סך הנכסים המנוהלים בה עומד על 19.58 מיליארד דולר, שווה ערך לכ-288,670 ביטקוין.

17:40

תשואת האג"ח הממשלתי לעשר שנים ממשיכה ועולה, כעת ב-4.592%, לאחר שחצתה אתמול את רמת 4.5%. 

שני מכרזי אג"ח ארה"ב שהתקיימו אתמול היו חלשים וראו ביקושים נמוכים מצד משקיעים זרים, מה שהקפיץ את התשואות ואילץ משקיעים וסוחרים להשתתף ולהוציא נזילות מהשווקים. המכרזים שהתקיימו אתמול היו לשנתיים ו-5 שנים. 

בבלומברג מציינים כי סוחרי האג"ח נראים פחות בטוחים לגבי התחזית ל-6 החודשים הקרובים, כאשר ישנה אי וודאות מסוימת סביב הבחירות בארה"ב.

16:51

בפעם הראשונה מאז שפירסמה את דוחותיה הרבעוניים לפני כשבוע, מניית אנבידיה  יורדת. בשלושת הימים הראשונים מיום הפרסום זינקה המניה ב-20%. ענקיות טכנולוגיה נוספות שיורדות היום הן אלפאבית (גוגל) , מיקרוסופט  ומטא 

אנבידיה אמנם כבר שווה 2.6 טריליון דולר ומתקרבת אל השנייה בשוויה בוול סטריט, אפל. אבל שווה להציץ באיזה מניות אנבידיה עצמה משקיעה - בטח שם יודעים מה שהם עושים. לחברה מניות בארבע חברות שנסחרות בוול סטריט - ארם הולדינגס , Recursion Pharmaceuticals, סאונדהונד AI וסרב רובוטיקס.

אחת מהם אפילו עם תשואה עודפת על אנבידיה עצמה - סאונדהונד AI, מפתחת מערכות צ'אט מבוססות AI עלתה ב-131% מתחילת השנה, במעט יותר מאנבידיה, 130%. אנבידיה השקיעה עד כה בכ-40 חברות, וזה לא כולל כ-90 חברות בת ועוד 13 חברות סטראטפ שחלקן בוודאי ירכשו.

16:31

המסחר בוול סטריט התחיל אחר הצהריים במימושים - לאחר השיא שקבע אתמול מדד נאסד"ק, בפתיחה היום הוא משיל כ-0.8%, כך גם דאו ג'ונס יורד ב-0.6% , S&P 500 ב-0.7%. 

אמריקן איירליינס גרופ  יורדת בחדות לאחר שאתמול בלילה דווח של על עזיבתו של סמנכ"ל בכיר ומנהל מסחרי ראשי, בנוסף, חתכה החברה את תחזית הרווח המתואם למניה לרבעון השני ל-1 דולר לעומת הצפי שעמד על 1.15 דולר.

החברה גם צופה לירידה בשולי הרווח בגלל הירידה במחירי הטיסות.

15:57

החוזים העתידיים בוול סטריט מצביעים כעת על ירידות של כ-0.6% בכל המדדים. 

עסקת ענק בשוק האנרגיה בארה"ב. ענקית האנרגיה קונוקו-פיליפס  רוכשת את מרתון אויל  בעסקת מניות בשווי של 22 מיליארד דולר. "הרכישה תעמיק את הפורטפוליו ומתאימה למסגרת הפיננסית שלנו, היא מוסיפה איכות במחיר נמוך להיצע שלנו", אמר מנכ"ל קונוקו פיליפס רייאן לאנס.

העסקה שתעשה בפועל ברבעון הרביעי, תגדיל באופן מיידי את הרווח של הרוכשת, את תזרים המזומנים שלה והתשואה לבעלי המניות, אמר לאנס.

כמו שלרוב קורה בעסקות מיזוגים ורכישות שנעשות בפרמייה, הרוכשת קונוקו פיליפס יורדת ב-3% בטרום מסחר, מרתון אויל מזנקת ב-7%.

15:15

הירידות באירופה מתחזקות. מדד הפוטסי הבריטי יורד ב-0.4%, הדאקס הגרמני משיל מערכו 0.8% והקאק הצרפתי יורד ב-1.2%.

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים בירידות.

בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתיות עולות בשעה זו. התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים עולה קלות ונסחרת סביב 4.57%. במקביל, התשואה על אג"ח לשנתיים נסחרת סביב 4.96%.

13:55

הירידות באירופה נמשכות: הפוטסי יורד ב-0.3%, הדאקס יורד ב-0.6%, והקאק הצרפתי משיל מערכו 0.9%. גם החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים בירידות.

חברת התעופה השוודית סאאב  נסחרת בירידות לאחר ששר ההגנה של שבדיה הודיע כי המדינה תפסיק את התוכניות לשלוח מטוסי קרב מתוצרת סאאב לאוקראינה. על פי הדיווח, הגורמים הצבאיים של אוקראינה ישתמשו במקום במטוסי F-16 מתוצרת ארה"ב.

11:27

יחידת המחקר של מנהלת ההשקעות בלקרוק התייחסה בסקירתה למניות שווקים מפותחים ומתפתחים. בבלקרוק מעריכים כי מניות שווקים מתפתחים נחשבות אטרקטיביות בשל הערכות השווי הנמוכות יחסית שלהן בהשוואה למניות שווקים מפותחים, כאשר הזדמנויות מרכזיות זוהו במדינות כמו מקסיקו, הודו וסעודיה. במקביל, להערכתם אגרות חוב ממשלתיות של שווקים מפותחים, במיוחד אג"ח קצרות וארוכות טווח מחוץ לארצות הברית, מציגות הזדמנויות לראשונה מזה שנים רבות.

בבלקרוק מסבירים: "אסטרטגיות השקעה סלקטיביות מופעלות בתוך קבוצות המניות האלה, כאשר קיימת העדפה למניות יפניות המונעות על ידי גורמים כמו התעוררות אפשרית של האינפלציה ויכולת של חברות להעלות מחיר, לצד רפורמות מתמשכות של החברות המקומיות שיכולות לתרום לביצועים. רגישות מוגברת בשוק לפרסום נתונים כלכליים עוררה תנודתיות משמעותית, במיוחד באגרות החוב הממשלתיות. בסביבה זו, ציפיות אינפלציה חיוביות לטווח ארוך תומכות בהעדפה להשקעה באגרות חוב צמודות אינפלציה. בסך הכל, האסטרטגיה נוטה לכיוון מניות השווקים המתפתחים על פני מניות השווקים המפותחים, אגרות חוב צמודות אינפלציה בסביבת ריבית גבוהה, ואגרות חוב ממשלתיות של שווקים מפותחים על פני אשראי בדרגת השקעה, כאשר קיימת העדפה ספציפית לאגרות חוב ממשלת בריטניה".

10:51

המדדים המרכזיים באירופה נסחרים לפי שעה בירידות שערים. הפוטסי הבריטי יורד ב-0.3%, הדאקס מאבד מערכו 0.5% והקאק הצרפתי יורד ב-0.6%.

גם בחוזים העתידיים בארה"ב נרשמת מגמה דומה.

08:37

הבוקר באסיה, המדדים המרכזיים נסחרים בירידות שערים. הניקיי יורד ב-0.4%, ההנג סנג מאבד מערכו 1.5%, בורסת שנגחאי עולה ב-0.3% והקוספי יורד ב-1.3%.

בארה"ב, החוזים העתידיים נסחרים הבוקר בירידות קלות.

אמש בוול סטריט, המדדים המרכזיים ננעלו במגמה מעורבת: הנאסד"ק עלה ב-0.6% ושבר את שיא כל הזמנים כשנסחר סביב 18,815 נקודות. ה-S&P 500 עלה ב-0.1% והדאו ג'ונס איבד מערכו 0.6%. 

מניית אנבידיה  המשיכה במומנטום החיובי וזינקה בכ-7% לאחר שפרסמה את תוצאותיה הכספיות בשבוע שעבר. מתחילת השנה מניית ענקית השבבים זינקה בכ-137%. 

חמש המניות הגדולות במדד ה-S&P 500 מהוות כ-27% משוויו. לפי אנליסטים של Strategas ETF, משקל 5 המניות הגדולות במדד (מיקרוסופט , אפל , אנבידיה , אמזון  ומטא פלטפורמס (פייסבוק) ) נמצא ברמה הגבוהה ביותר מאז 1980, בעיקר בגלל הזינוק של מניית השבבים אנבידיה. "העליות הנמשכות של מניית אנבידיה גרמו לשני דברים חשובים: שיא חדש לשווין של 5 המניות הגדולות ב-S&P 500, וזינוק בשווין של מניות השבבים בתוך המדד, מ-2% לפני עשור ל-11%". כך כתב אנליסט החברה טוד שון. 

בארה"ב, תשואות האג"ח הממשלתיות עולות קלות הבוקר. התשואה ל-10 שנים עומדת כעת על 4.56% והתשואה לשנתיים נסחרת סביב 4.42%.

רודפים אחר תשואה ומתעלמים מהסיכונים הגוברים: נורות אזהרה למשקיעי האג"ח 

בסקירה של בנק אוף אמריקה מציינים הכלכלנים ש"הדולר נחלש במאי, בניגוד למגמה העונתית החיובית בדרך כלל, בהשפעת נתונים כלכליים אמריקאיים חלשים יותר (שכר, מדד המחירים לצרכן, מכירות קמעונאיות) לצד שיפור בסנטימנט בסין". להערכתם, "הירידות האחרונות בדולר עשויות להיעצר בטווח הקצר, שכן הכלכלה האמריקאית נותרה עמידה והפד צפוי להותיר את הריבית ללא שינוי בחודשים הקרובים. התנודתיות הנמוכה בשווקים ותשואות יציבות מחלישות את כוחם של סוחרי שורט בדולר".

"התאוששות בסין עשויה לתמוך בצמיחת היבוא משאר העולם, שלרוב מובילה להיחלשות הדולר. עם זאת, ההשפעה של הגירוי בסין על היבוא עשויה להתעכב, ואי הוודאות סביב ההשפעה של הקלת מדיניות הנדל"ן מצביעה על כך שכדאי להמתין בסבלנות בשלב זה.

"לסיכום, בעוד שהדולר עשוי להיחלש לקראת סוף השנה, במיוחד לאור הפער מול גורמים מרכזיים, הדבר צפוי לקרות קרוב יותר למועד הורדת הריבית על ידי הפד".

בשוק הסחורות, מחירי הנפט רשמו עלייה של כ-1%. מחירה של חבית מסוג ברנט נסחר סביב 83 דולר וחבית מסוג WTI נסחרה ב-79 דולר. בחודש האחרון מחירי הנפט ירדו, ובבנק לאומי מייחסים זאת למספר גורמים: "נראה שההשפעה של החלטת ריבית הפד ופרסום הפרוטוקול של ישיבת הפד מאפריל, תרמה לירידה".

הראלי במניות הבינה המלאכותית בהובלת אנבידיה , נראה כחזק ביותר שראה סקטור כלשהו בשנים האחרונות. החברות הגדולות מוציאות סכומי עתק על מרכזי מידע במטרה לא להישאר מאחור. במורגן סטנלי מציינים שני סגמנטים שצפויים להנות מהגל הבא של הראלי: הראשון, תחום הסמארטפונים והמחשבים האישיים שעשוי לעבור שדרוג שיאפשר פעולות מתקדמות יותר.

חברות כמו דל טכנולוג'יס , שפועלת בתחום המחשבים האישיים ונהנית כעת מהביקוש לשרתים לשבבי בינה מלאכותית, יותר מהכפילו את ערכן בשנה האחרונה. השני, שכבת התוכנה וטייסי המשנה (co-pilots) שיאפשרו למשתמשים לנצל את הקידמה הטכנולוגית.