נשארים ביחד: אל על בחרה שוב במשרד הפרסום מקאן ת"א

הקשר בין חברת התעופה למקאן נמשך כבר כ-21 שנים, והחוזה החדש הוא למספר שנים נוספות • היקף תקציב הפרסום של אל על עומד על כ-50 מיליון שקל בשנה, בדומה לזה של בנקים בישראל

מנכ"לית אל על, דינה בן טל גננסיה, ומנכ"ל קבוצת מקאן, עמית משיח / צילומים: גיא כושי ויריב פיין, איל יצהר
מנכ"לית אל על, דינה בן טל גננסיה, ומנכ"ל קבוצת מקאן, עמית משיח / צילומים: גיא כושי ויריב פיין, איל יצהר

בתום מכרז שנערך בין כמה משרדי פרסום, נבחר מקאן תל אביב כמי שימשיך לטפל בתקציב הפרסום של חברת התעופה אל על. היקף התקציב עומד על כ-50 מיליון שקל בשנה, בדומה לזה של בנקים בישראל. בין לקוחות מקאן הבולטים נמנים גם פרטנר, תנובה, קבוצת לאומי, טורנדו, ביטוח ישיר ומכבי.

השליטה בשמיים סידרה לאל על את הרבעון הכי טוב שלה מעולם
הזוכים הגדולים בתחרות הפרסום גרנות: באומן-בר-ריבנאי, בלאנקו ומנצ'

במכרז התמודדו גיתם BBDO, פובליסיס, אדלר-חומסקי ומקאן, ולגמר עלו אדלר-חומסקי ומקאן תל אביב, שכאמור בסופו של דבר זכה במכרז.

הקשר בין חברת התעופה למקאן נמשך כבר כ-21 שנים, והחוזה החדש הוא למספר שנים נוספות.

לפני קצת יותר משנה עברה אל על מיתוג מחדש, שלווה בקמפיין רחב-היקף בהובלת הפרזנטור חנן בן ארי, אשר רשם נוכחות מרשימה במדד הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס.

לדברי עמית משיח, מנכ"ל קבוצת מקאן, "אנחנו מודים לאל על על הבחירה המחודשת במקאן. נעשה הכול כדי להצדיק אותה".

שליטה באוויר

אל על היא בין חברות התעופה הבודדות שפעלו בנתב"ג באופן רציף במשך כל תקופת המלחמה. לפי נתוני רשות שדות התעופה, בדצמבר 2023 הייתה אחראית החברה ל-80% מהטיסות הבינלאומיות בנתב"ג, ובינואר 2024 ל-73% מהן. עם זאת, בחודשים האחרונים עוד ועוד חברות בינלאומיות חזרו לטוס לישראל וממנה, כך שבאפריל - הנתונים המעודכנים ביותר - כבר היה מדובר ב-43% "בלבד".

המציאות הזו הפכה עבור אל על את הרבעון הראשון של שנת 2024 לרבעון הטוב בתולדותיה. מדוחות אל על שפורסמו היום (ד') עולה כי הכנסות החברה ברבעון עמדו על 738 מיליון דולר - זינוק של 47% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הרווח נקי עמד על 80.5 מיליון דולר, לעומת הפסד של כ-34.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

אל על נמצאת בשליטת איש העסקים היהודי-אמריקאי קני רוזנברג (47.4%), ובראשה עומדת המנכ"לית דינה בן טל גננסיה.