מנתיבי איילון לניהול פרויקט המטרו: איתמר בן מאיר נבחר למנכ״ל נת״ע

דירקטוריון נת״ע בחר במנכ״ל נתיבי איילון לשעבר לניהול החברה במקומו של חיים גליק • האתגר הגדול שמחכה לו: הקמת פרויקט התחבורה הגדול בתולדות המדינה

איתמר בן מאיר / צילום: יונתן בלום
איתמר בן מאיר / צילום: יונתן בלום

דירקטוריון נת"ע אישר הערב (ד') את המלצת ועדת האיתור שמונתה על ידו, למנות את 
איתמר בן מאיר למנכ"ל נת"ע, עם פרישתו של המנכ"ל הנוכחי מר חיים גליק. 

מה הציבור חושב על השרה מירי רגב לאחר שידור התחקיר עליה? 
בדיקות האזנה בלשכה וזימון ראשי רשויות "לבנות": כך רגב מתמודדת עם תחקיר "המקור" 

לגלובס נודע כי למקום השני הגיע מיכאל מייקסנר לשעבר מנכ"ל רכבת ישראל. עוד עלו לשלב הסופי גלעד בר אדון מנכ"ל חברת מוריה, ושרון קדמי לשעבר מנכ"ל אלסטום ישראל. 

בן מאיר (47) הוא רואה חשבון וכלכלן במקצועו. בשנת 2021 סיים קדנציה בת 4 שנים כמנכ״ל חברת נתיבי איילון. בדצמבר 2021 מונה לתפקיד מנכ״ל קבוצת דרייב, המוחזקת על ידי שיכון ובינוי, קרן קיסטון, חברת כלל וחברת הפניקס. דרייב מחזיקה מספר חברות מובילות בתחום התשתיות והתחבורה, ביניהן דרך ארץ, המפעילה את כביש 6, ונתיבי כרמל, המפעילה את מנהרות הכרמל.

הדירקטוריון ציין כי במכרז על התפקיד התמודדו עשרות מתמודדים ראויים ובעלי ניסיון מקצועי מרשים, אך מר בן מאיר זכה בניקוד הגבוה ביותר. כעת תעבור החלטת הדירקטוריון לבחינת הוועדה למי נוי בכירים ברשות החברות ובהמשך לאישור שרת התחבורה מירי רגב והשר המקשר בין הממשלה והכנסת דודי אמסלם.

יו"ר הדרקטוריון עו"ד מיה ליקוורניק מסרה: "אני גאה בחברי לוועדה על קיום הליך בחירה אפקטיבי מקצועי ונקי, שיאפשר רציפות ניהולית בחברה, וזאת בתקופה דרמטית ומאתגרת. אני מבקשת להודות למנכ"ל גליק על פועלו, ולאחל בהצלחה למנכ"ל העתידי, בהתמודדות עם האתגרים האדירים העומדים לפתחה של נת"ע".

איתמר בן מאיר מסר: "אני נרגש ומודה לדירקטוריון נת"ע על הבחירה והאמון. נת"ע היא חברת התשתיות הגדולה בישראל, האמונה על הקמת קווי הרק"ל והמטרו, אתגר הנדסי לאומי גדול ומורכב בכל קנה מידה, ואני חש גאווה עצומה ואחריות אין קץ לעמוד".