בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה אדומה בוול סטריט; אנבידיה ירדה ב-3.7%, סיילספורס צללה ב-19%

דאו ג'ונס ירד ב-0.9% • היום הכי גרוע של סיילספורס מזה 20 שנה, השילה 55 מיליארד דולר בשווי • בעקבות הדוחות: יו.איי פאת' התרסקה, פוט לוקר ו-C3.AI זינקו •  ישראליות: סטרטסיס הישראלית זינקה בעקבות הדוחות, צים משלימה עלייה של 65% בחודש • מחר צפוי להתפרסם מדד ה-PCE בארה"ב

וול סטריט / צילום: Shutterstock
וול סטריט / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

נעילה אדומה היום בוול סטריט. נפילת מניית סיילספורס  והדאגה מהאינפלציה הגבוהה בארה"ב שלחו את המדדים לירידות -  מדד הדאו ג'ונס ירד ב-0.9%, נאסד"ק ב-1% ו-S&P 500 ב-0.8%. 

גם יקירת וול סטריט אנבידיה  השילה היום יותר מ-3%, היום הראשון שהיא יורדת כשבוע לאחר הדוחות הטובים שלה. 

מחר יום עמוס בנתוני מאקרו בכל העולם, כולם יתפרסמו לפני פתיחת המסחר בוול סטריט - זה יתחיל לפנות בוקר שעון ישראל ביפן, מדד המחירים לצרכן, אחר כך מדדי הייצור והשרותים בסין, מדד המכירות הקמעונאיות בגרמניה, מדד המחירים לצרכן, תוצאות מקדמיות בגוש האירו, התוצר הגולמי המקומי בקנדה.

הנתון החשוב מכולם בשלוש וחצי אחר הצהריים שעון ישראל - בארה"ב, מדד ההוצאה הפרטית, PCE, מדד האינפלציה המועדף על ידי הפדרל ריזרב.

22:09

יו.איי פאת'  (PATH) עקפה את צפי האנליסטים והציגה הכנסות של 335 מיליון דולר לעומת צפי של 335 מיליון דולר ורווח של 0.13 דולר למניה, מעט מעל הצפי, אך התחזית והתפטרותו של המנכ"ל הותירו את המשקיעים פסימיים.

החברה מצפה להכנסות של 302.5 מיליון דולר ברבעון הקרוב ו-1.41 מיליארד בשנה הנוכחית, המספרים מהווים אכזבה למשקיעים שציפו ליותר. החברה רואה התארכות מחזוריות המכירה עבור עסקאות גדולות, ובשל השפעות הסביבה המאקרו כלכלית והשינוי בהנהגת החברה עודכנו ההנחיות להמשך השנה . במילים פשוטות, החברה לא מצליחה לצמוח בקצב מספק למרות שהיא נמצאת באחד התחומים החמים בשוק, והמנכ"ל לוקח אחריות ומתפטר .

במבט על ההכנסות, אפשר לראות את הירידה מהרבעון הקודם והחברה מצפה לירידה בהכנסות גם ברבעון הבא ובסיכום שנתי, דבר שמעלה את חששות המשקיעים שלא מדובר ברבעון חלש נקודתי. סיפור הצמיחה של החברה הופך לסימן שאלה והמניה מגיבה בהתאם. 

21:07

מניית HP  מזנקת בעקבות הדוח הרבעוני - החברה נהנתה מההתאוששות שוק המחשבים האישיים ודיווחה על רווח רבעוני מתואם של 82 סנט למניה, בסנט אחד מעל הצפי וב-4% יותר מהשנה שעברה. 

הכנסות החברה עמדו על 12.8 מיליארד דולר ומעבר לצפי אך מעט פחות מההכנסות בשנה שעברה. 

20:38

מניית צים  עולה גם היום ומשלימה זינוק של 60% בחודש בעוד מחירי השילוח ממשיכים לצבור תאוצה. מהנתונים בבלומרג נראה כי הקיבולת הימית נמתחה בחודשים האחרונים בחסות תקיפות החות'ים בים האדום שאילצו את הספינות להאריך את המסע וזמני השילוח.

כעת, תעשיית השילוח מתקשה לעמוד בביקוש שנצבר בארה"ב ובאירופה בפרט, דבר שהקפיץ שוב את המחירים לשיא של התקופה האחרונה.

בראיון לבלומברג, חלק ממנהלי הרכש מציינים כי הם מגדילים את מספר ההזמנות העתידיות כדי להבטיח מקום, דבר שמקפיץ את הביקוש ומעלה את התעריפים.

בעוד שתחזיות חברות השילוח לא היו אופטימיות במיוחד, שכן קשה להעריך כמה זמן המצב עשוי להימשך, מנכ"ל הפאג-לויד אמר כי "זה יכול להימשך עוד כמה חודשים אם מצב הים האדום לא ישתפר".

19:55

המסחר בוול סטריט מתנהל הערב בירידות ובעיקר במדד הדאו  ג'ונס שיורד ב-0.8% בעקבות נפילת מניית סיילספורס  החברה בו. נאסד"ק ו-S&P 500 יורדים ב-0.4%. 

מניית בסט ביי  מזנקת היום במסחר בעקבות הדוח הרבעוני שפרסמה - קמעונאית האלקטרוניקה הרוויחה 246 מיליון דולר או 1.13 דולר למניה, עלייה קטנה מהרבעון המקביל אשתקד. 

הרווח המתואם, שמוציא הכנסות או הוצאות חד פעמיות היה 1.2 דלר למניה, יותר מצפי האנליסטים, 1.08 דולר למניה. מנכ"ל החברה קורי בארי אמר שהחברה שמה דגש על רווחיות בעוד סביבת העסקים נותרה מאתגרת. ההכנסות הרבעוניות ירדו ל-8.85 מיליארד דולר לעומת 9.47 מיליארד דולר לפני שנה. 

18:57

המהפך בפוט לוקר  מתחיל לשאת פרי. לפי הדוח הרבעוני שפירסמה היום הרווח המתואם למניה היה 22 סנט למניה, כמעט פי שניים מהצפי וההכנסות היו 1.88 מיליארד דולר, כפי שציפו ממנה ומעט פחות מהרבעון המקביל אשתקד. 

לשנת 2024 מצפה החברה לרווח מתואם של 1.5-1.7 דולר למניה, יותר מהצפי ולצמיחה של 1%-3% בהכנסות. 

באירופה, המדדים התאוששו מהירידות של אתמול - מדד דאקס עלה ב-0.2%, קאק ב-0.5% ופוטסי ב-0.6%.

18:06

סטרטסיס  הישראלית פירסמה היום את התוצאות הכספיות לרבעון הראשון של 2024. ההכנסות ברבעון הראשון הסתכמו ב-144.1 מיליון דולר, ללא שינוי ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, וזאת בנטרול פעילויות שנמכרו. 

ההפסד הנקי GAAP הסתכם ב-26.0 מיליון דולר, או 0.37 דולר למניה מדוללת, וההפסד הנקי Non-GAAP הסתכם ב-1.7 מיליון דולר, או 0.02 דולר למניה מדוללת. תזרים מזומנים מפעילות שוטפת של 7.3 מיליון דולר ותזרים מזומנים חופשי חיובי של 4.3 מיליון דולר. 

ד"ר יואב זייף, מנכ"ל סטרטסיס אופטימי: "כאשר סביבת המאקרו תירגע וההשקעות בציוד יחזרו לרמתם הרגילה, היצע המוצרים המבודל וחוזקות השיווק הבולטות שלנו יעמידו אותנו בעמדה נוחה להאצה משמעותית בצמיחה הרווחית". 

החברה צופה שבהתבסס על תנאי השוק הנוכחיים ובהנחה שההשפעה המצטברת של לחצי האינפלציה העולמיים, שערי הריבית הגבוהים יחסית ועלויות שרשרת האספקה לא יפגעו עוד בפעילות הכלכלית, החברה חוזרת על התחזית שלה לשנת 2024: הכנסות בשנה כולה של 630-645 מיליון דולר, וזאת בהשוואה להכנסות של כ-616 מיליון דולר בשנת 2023. 

17:26

המשקיע האקטיביסט נלסון פלז מכר את כל אחזקותיו בוולט דיסני  בשווי של כמיליארד דולר. זאת לאחר שלפני כחודש הפסיד במאבקו מול בעלי המניות של דיסני. פלז דרש ללרענן את מועצת המנהלים במושב לו ולמנהל הכספים הקודם של דיסני. המאבק הזה היה מתוקשר ויקר, אך הסתיים בניצחון בעלי המניות.

17:04

C3.AI מזנקת בכ-13% לאחר שעקפה את התחזיות והציגה הכנסות של 86.6 מיליון דולר לעומת צפי של 84.4 מיליון דולר והפסד למניה של 0.11 דולר לעומת צפי להפסד של 0.3 דולר למניה.

ההכנסות ממנויים היוו 92% מסך ההכנסות, כאשר החברה הציגה רבעון חמישי ברציפות של צמיחה. המרווח הגולמי עמד על 60% והתחזית לשנה נמצאת בקצה העליון של צפי האנליסטים.

בחברה ציינו עי הביקוש למוצרי בינה מלאכותית ארגונית גובר, והיתרון התחרותי של החברה ממצב אותה היטב כדי ליהנות מהביקוש הזה. פתרונות החברה אומצו ב-19 תעשיות, מה שמדגיש את הביקוש הרחב והגיוון ליישומי בינה מלאכותית.

החברה עדיין צופה השקעות בפיתוח המוצרים, כך שהרווחיות עדיין לא קרובה, אך הגדלת ההכנסות היא בהחלט צעד נכון בכיוון עבורה.

16:32

המסחר בוול סטריט נפתח אחר הצהריים בירידות ובעיקר במדד הדאו  ג'ונס שיורד ב-1% בעקבות נפילת מניית סיילספורס  החברה בו. נאסד"ק ו-S&P 500 יורדים ב-0.2%. 

תנודתיות האג"ח הממשלתי בארה"ב מהווה איום על שוק המניות בארה"ב, כשעליית התשואות הן בארה"ב והן בעולם מעיקים על השוק. המשקיעים מחכים בעצם ל"חדשות רעות על הכלכלה שיהיו חדשות טובות לשוק" - אך בינתיים הכלכלה האמריקאית חזקה ולא מאפשרת לפד מקום להורדת ריבית. היום תשואת האג"ח לעשר שנים התייצבה וחזרה אל מתחת ל-4.6%.

הממשל בארה"ב מכר אתמול 44 מיליארד דולר של אג"ח ל-7 שנים כדי לממן את הגרעון שלו בתקציב. הביקוש היה חלש והתשואות על האג"ח עלו. זה הטריד את השוק. הוא חשב: "אם הפד לא ממהר להוריד ריבית ואף אחד לא מתלהב לקנות את האג"ח הממשלתי, זה עלול לגרום לעלייה מתמשכת בתשואות"

15:55

סיילספורס צונחת בטרום מסחר ב-17% לאחר שחתכה את תחזית הרווח. בנוסף, הכנסות החברה ברבעון האחרון, 9.13 מיליארד דולר לא עמדו בתחזית האנליסטים. לפי החברה ישנה התקררות בביקושים וללקוחות נדרש זמן ארוך יותר כדי לבצע הזמנות לשירותי התוכנה של החברה.

הרווח הרבעוני של החברה היה 1.53 מיליארד דולר ו-1.56 דולר למניה, הרבה יותר מהרבעון המקביל אשתקד.

15:37

מאקרו ארה"ב - תוצאות מקדמיות של התוצר הגולמי המקומי מראים על שהכלכלה האמריקאית צמחה ברבעון הראשו ב-1.3% בחישוב שנתי, לעומת 1.6% ברבעון הקודם ובהתאם לצפי. 

מספר דורשי העבודה החדשים בארה"ב עמד על 219 לעומת 215 אלף בשבוע שעבר וצפי של 218 אלף. 

התוצאות המקדמיות של מדד ה-PCE, הוצאות הצריכה הפרטית הראו על צמיחה של 3.6% ברבעון הראשון לעומת צפי של 3.7% כפי שהיה ברבעון הקודם. 

15:04

המסחר באירופה מתנהל לפי שעה בעליות קלות. בוול סטריט, החוזים העתידיים נסחרים בירידות קלות.

חברת רי אוטומוטיב , שמוביל המייסד דניאל בראל (שהקים אותה לצד אחישי סרדס) שפיתחה פלטפורמה מודולרית הכוללת את מכללי ההנעה לרכב חשמלי, דיווחה בתוצאותיה הכספיות כי ברבעון הראשון ההפסד הנקי לפי GAAP הצטצמם ב-29% לעומת רבעון קודם וההפסד הנקי Non-GAAP הצטמצם ב-33% בהשוואה לאותה תקופה. בחברה מציינים כי הצמצום בהפסד נובע מסיום שלב הפיתוח ההנדסי והתייעלות תפעולית של החברה. 

לצד פרסום דוחות החברה, צוין כי רי החלה לספק את משאיותה החשמליות לציי הרכב בארה״ב ובמקביל השיקה עם ענקית התעופה, איירבוס, תוכנית פיתוח לנהיגה אוטונומית, המבוססת על משאית של החברה.

13:57

מניית פוט לוקר  קופצת בכ-6% במחסר המוקדם בוול סטריט לאחר שענקית נעלי הספורט הציגה את תוצאותיה לרבעון: החברה רשמה ירידה של 1.8% במכירות ברבעון הראשון הפיסקאלי שלה, כשהאנליסטים ציפו כי תציג ירידה של 3.1%.

במקביל, החברה פירסמה את התחזית שלה להמשך השנה בה היא צופה שמכירות החברה הסתכמו בעלייה של 1% ובין טווח של ירידה של 1% כשהצפי המוקדם ציפה כי התחזית תציג ירידה של 0.6% בהכנסות. הרווח למניה של פוט לוקר הסתכם ב-22 סנט לעומת צפי של 12 סנט והכנסות החברה עמדו בציפיות כשהסתכמו ב-1.88 מיליארד דולר. 

12:24

בורסות אירופה נסחרות לפי שעה בעליות קלות: הדאקס מוסיף לערכו 0.1%, הפוטסי עולה ב-0.3% והקאק הצרפתי עולה ב-0.2%.

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים בירידות.

במסחר המוקדם בוול סטריט, ענקיות הטק נסחרות בירידות. אנבידיה  יורדת בכ-1%, טסלה  ב-0.3%, מיקרוסופט  ב-0.8%, אמזון  ב-0.3% ומטא  ב-0.7%.

10:44

יום המסחר באירופה נפתח במגמה מעורבת. הדאקס יורד ב-0.3%, הפוטסי משיל מערכו 0.1% והקאק הצרפתי עולה ב-0.1%.

בארה"ב, החוזים העתידיים נסחרים בירידות.

בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתיות יורדות קלות לאחר שאמש טיפסו. התשואה על אג"ח ל-10 שנים עומדת על 4.59% והתשואה על אג"ח לשנתיים עומדת על 4.96%. 

בסקירתם השבועית ציינו מומחי הבנק השוויצרי לומברד אודייר שתשואות גבוהות על אג"ח ממשלתיות הופכות אותן לאופציה אטרקטיבית עבור משקיעים המחפשים לרכוש ולהחזיק נכסים לטווח ארוך או משקיעים מוטי הכנסה. "עם התשואות הנוכחיות שעולות על הממוצעים ההיסטוריים, אג"ח ממשלתיות מבטיחות כעת תשואות צפויות גבוהות יותר, מה שהניע אותנו להמליץ על הגדלת החשיפה שלנו לנכסי אג"ח בהקצאת הנכסים האסטרטגית שלנו בסוף השנה שעברה".

להערכתם, "הזדמנויות בעולמות האג"ח נותרו אטרקטיביות, כאשר אג"ח של ארה"ב מציעים תשואות גבוהות יותר ופחות מסוכנות בהשוואה לרווחים. הרווחים של חברות ה-S&P 500 משקפים תשואה של כ-4%, בעוד החוב הריבוני בארה"ב מציע תשואות גבוהות יותר, ופחות מסוכנות, של 4.7%.

"נתונים כלכליים חלשים יותר לאחרונה תומכים עוד יותר בהעדפה של איגרות חוב על פני מניות. עם זאת, תשואות האשראי הארגוניות מצומצמות יחסית לרמות ההיסטוריות, מה שמצביע על תשואות מוגבלות לסיכונים הנלווים. התאמנו את החשיפה שלנו לאג"ח של שווקים מתעוררים לרמות אסטרטגיות, תוך העדפת איגרות חוב קונצרניות בשל הטבות הגיוון שלהן ופרמיות התשואות שלהן. לניהול סיכונים, משקיעים עשויים לשקול אג"ח קצרות או צמודות לאינפלציה, בעוד שהזדמנויות באיכות גבוהה יותר באשראי עם תשואה גבוהה פותחות צוהר של תשואות מותאמות סיכון למשקיעים סבלניים יותר".

08:48

הבוקר באסיה, המדדים המרכזיים נסחרים בירידות שערים. הניקיי יורד ב-1.4%, ההנג סנג משיל מערכו 1.2%, בורסת שנגחאי יורדת ב-0.1%, והקוספי משיל מערכו 1.4%.

איך הצליחה בעלת TEMU להביס את עליבאבא ולהפוך לחברת האיקומרס עם שווי השוק הגבוה ביותר בסין  

בארה"ב, החוזים העתידיים נסחרים במגמה שלילית.

אמש (ד') בוול סטריט, המסחר ננעל בירידות שערים: מדד ה-S&P 500 ירד ב-0.6%, הדאו ג'ונס ירד ב-1% והנאסד"ק ירד ב-0.6%.

נטפליקס  ריכזה עניין אמש (ד') במסחר לאחר שבמורגן סטנלי עידכנו את המלצתם על מניית החברה ל"משקל יתר". לפי בית ההשקעות, נטפליקס עשויה להציג צמיחת הכנסות בת שתי ספרות. שווי השוק של נטפליקס עומד על 285 מיליארד דולר, מניית החברה זינקה ב-74% ב-12 החודשים האחרונים. מכפיל הרווח החזוי של החברה הוא 45. 

אנבידיה  לא עוצרת. ענקית השבבים שברה אמש שיא נוסף כשנסחרה במחיר של  1,148 דולר למניה. בשנתיים האחרונות נראה שאין שיא שאנבידיה לא יודעת לשבור. פעם אחר פעם, דוח אחר דוח, היא מפתיעה את השוק ובשבוע האחרון היא עשתה זאת שוב - פעמיים. 

מניית אנבידיה לא מפסיקה לזנק? זאת התחזית של בנק אוף אמריקה  

אחרי פרסום הדוחות הכספיים של ענקית השבבים בשבוע שעבר, מניית החברה עקפה את רף ה1,000 דולר למניה ומאז היא רק ממשיכה לעלות. בשבוע האחרון מניית אנבידיה זינקה בכ-20% לשווי שוק של 2.8 טריליון דולר. בינתיים המספר הזה מציב את אנבידיה בתור החברה השלישית בשוויה בארה"ב, והיא נושפת בעורפן של מיקרוסופט (3.2 טריליון דולר) ואפל (2.9) טריליון דולר. נזכיר כי את רף 2 טריליון הדולר עקפה אנבידיה לפני שלושה חודשים בלבד. 

מניית סיילספורס  צללה אמש בכ-16% לאחר שפספסה את התחזיות בשורת ההכנסות לראשונה מאז שנת 2006. הרווח למניה הסתכם בכ-2.44 דולר לעומת הצפי המוקדם שעמד על 2.38 דולר והכנסות החברה הסתכמו סביב 9.13 מיליארד דולר לעומת תחזית של 9.17 מיליארד דולר.

תשואות איגרות החוב הממשלתיות בארה"ב עלו אמש. נתוני המאקרו האחרונים אינם מעודדים ועיני המשקיעים נשואות לנתון החשוב השבוע שיתפרסם בעוד יומיים, מדד ה-PCE, מדד הוצאות הצריכה הפרטיות, זהו מדד האינפלציה המועדף על הפד. תשואת האג"ח ל-10 עלתה ל-4.61% ותשואת האג"ח לשנתיים נסחרה סביב רמה של 4.97%. 

בשוק הסחורות, מחירי הנפט נסחרו בעלייה כשחבית מסוג ברנט נמכרה ב-84 דולרים, ומחיר הנפט הגולמי עלה ל-80 דולרים לחבית.

בבנק ניהול העושר השוויצרי, פיקטה, מתייחסים למדיניות המוניטרית בארה"ב. לפי הכלכלנית הבכירה שיאו צ'ואי השפעתה נחלשת, אך עדיין מגבילה: "נתוני המאקרו תואמים את ציפיותינו. הצמיחה נותרת איתנה אך לא מאיצה מחדש, וישנם סימנים ראשוניים לחידוש ההתקדמות לקראת דיסאינפלציה, לאחר עלייה ברבעון הראשון. עם זאת, נאומי בכירי הפדרל ריזרב מצביעים על כך שהסף להורדת ריבית עלה, כשהם נותרים סבלניים לגבי תחילת מחזור ההקלה.

"העיתוי של ההפחתה תלוי בתוואי האינפלציוני, ונע בין יולי לספטמבר. אנו צופים שתי הפחתות ריבית של 25 נקודות בסיס, בספטמבר ובדצמבר. אם האינפלציה תתגלה כדביקה יותר מהערכתנו, הסיכון להורדה אחת בלבד בדצמבר, או בלי הפחתת ריבית כלל השנה, יעלה משמעותית. באשר להעלאת ריבית עתידית, אנו דבקים בהשקפה שהרף לכך גבוה, שכן תידרש האצה חזקה באינפלציה, ולא רק שיעור שנתקע מעל היעד, כדי להצדיק העלאת ריבית".