התייקרות המוצרים תעזור? הרווח הנקי של דיפלומט נחתך בכ-70%

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם • החברה הציבורית שמחזיקה בחברת הביטוח ווישור ובשליטה באיילון הציגה זינוק של 235% ברווח הנקי • גם מנורה מבטחים הציגה זינוק בשורת הרווח הודות לשיפור בתחום הביטוח הכללי • ברן דיווחה על תוצאות חזקות וצמיחה משמעותית בפעילות בישראל • דיפלומט הציגה גידול בהכנסות אך הרווח הנקי נחתך • וכלל עברה מהפסד לרווח של 164 מיליון דולר מדור חדש

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock
מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock
העדכונים החשובים
14:09
רכישת מקס ושיפור בתוצאות הביטוח: כלל עברה מהפסד לרווח של 164 מיליון שקל

חברת הביטוח שברבעון המקביל אשתקד רשמה הפסד של כ-100 מיליון שקל, הכפילה את הרווח מפעילות הליבה ונהנתה מרווח של 93 מיליון שקל מחברת כרטיסי האשראי. במקביל, כלל עברה מהפסד לרווח גם בתחום הביטוח הכללי

הרווח הכולל של כלל ביטוח   עמד ברבעון הראשון של שנת 2024 על כ-164 מיליון שקל לאחר מס, לעומת הפסד של כ-102 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, כך עולה מהדוחות הכספיים של החברה שפורסמו היום (ה'). המעבר מהפסד לרווח התאפשר הן כתוצאה משיפור בתוצאות החיתומיות, כלומר מפעילות הליבה של החברה, והן בשל רווח שרשמה חברת כרטיסי האשראי מקס, שאת רכישתה השלימה כלל ברבעון המקביל אשתקד.

ברבעון הראשון הכפילה כלל את סך הרווח לפני מס בגין תחומי הביטוח והחיסכון לכ-136 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-65 מיליון שקל אשתקד. בתחום הביטוח הכללי, שהיה הפסדי עבור רוב חברות הביטוח בשנה שעברה, רשמה כלל מעבר מהפסד של 44 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד, לרווח של 87 מיליון שקל. חלק גדול מהשיפור הזה נובע מתחום ביטוח הרכב, שם כלל ייקרה תעריפים כפי שעשו כל החברות הפעילות בענף. כך, בענף רכב חובה עברה כלל מהפסד של 21 מיליון שקל לרווח של 23 מיליון שקל ובענף רכב רכוש (מקיף וצד ג') עברה מהפסד של 27 מיליון שקל לרווח של 10 מיליון שקל.

בתחום החיסכון ארוך הטווח ירד הרווח החיתומי מ-118 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2023 לכדי 81 מיליון שקל ברבעון הראשון השנה. הקיטון ברווח נובע בעיקר מקיטון בעתודות אשתקד בסך של כ-104 מיליון שקל בשל עליית הריבית. ברבעון הראשון השנה ירדה הריבית ב-0.25%, כך שהחברה נאלצה להגדיל עתודות. השפעה דומה הורגשה בתחום ביטוחי הבריאות, שם גדל ההפסד מ-9 מיליון שקל אשתקד ל-32 מיליון שקל השנה. זאת כתוצאה מגידול בהתחייבויות בענף סיעוד בסך של כ-44 מיליון שקל בשל השפעת הריבית.

הזרוע השנייה של כלל היא כאמור מגזר כרטיסי אשראי. הרווח של המגזר, לפני מס, הסתכם ברבעון הראשון 2024 בכ-93 מיליון שקל.

היקף הנכסים המנוהלים של החברה הגיע בסוף הרבעון לכ-348 מיליארד שקל, לעומת סך נכסים של כ-338 מיליארד שקל בסוף שנת 2023- גידול של כ-3%, וגידול של כ-10% אל מול הרבעון המקביל אשתקד, בו היקף הנכסים המנוהלים עמד על כ-316 מיליארד שקל.

רועי ויינברגר

14:16
ההכנסות של דיפלומט גדלו אך הרווח הנקי נחתך בחדות
קבוצת דיפלומט שהכריזה באפריל האחרון על התייקרות חלק ממוצריה, הציגה גידול בהכנסות הרבעון. עם זאת, הרווח הנקי נחתך לאור השחיקה ברווחיות הגולמית של חלק ממוצרי החברה בישראל, והעיצום הכספי בסך 9 מיליון שקל ששילמה לרשות התחרות

קבוצת דיפלומט , יבואנית המזון והטואלטיקה, פרסמה את דוחות הרבעון הראשון של השנה והציגה גידול בהכנסות אולם ירידה ברווח הנקי. החברה, שהודיעה באפריל האחרון על התייקרויות בחלק ממוצריה, ביניהם שוקולד, קפה וצבעי שיער, דיווחה על צמיחה של 4.9% בהכנסות, שעמדו ברבעון הראשון על כ-830 מיליון שקל לעומת 791 מיליון שקל ברבעון הראשון של שנת 2023.

הרווח הנקי נחתך בכ-68% והסתכם בכ-6 מיליון שקל, בהשוואה לכ-19 מיליון שקל בשנה הקודמת. הסיבות העיקריות לירידה המהותית ברווח הינן שחיקה ברווחיות הגולמית של חלק ממוצרי החברה בישראל, גידול בהוצאות התפעול והמימון והעיצום הכספי בסך 9 מיליון שקל ששילמה היבואנית לרשות התחרות בגין הפרות לכאורה של חוק המזון. הרווח הגולמי הסתכם בכ-175 מיליון שקל, בהשוואה לכ-164 מיליון שקל ברבעון המקביל, בעקבות גידול בהיקף המכירות ושינויים בתמהיל, וכן מאיחוד חברת דורות בדוחות מהרבעון השני של 2023.

בחלוקה גאוגרפית, עיקר הצמיחה בהכנסות מיוחסת לפעילות בישראל. בעוד ההכנסות בדרום אפריקה, גאורגיה, ניו זילנד, קפריסין ויוון הסתכמו בכ-304 מיליון שקל, בדומה לרבעון הראשון של 2023, ההכנסות בישראל צמחו בכ-7.7% ועמדו על 526 מיליון שקל בהשוואה ל-488 ברבעון המקביל.

בדוחות מצוינים מספר אירועים בעקבות המלחמה, שלדברי החברה לא השפיעו מהותית על תוצאותיה. כך למשל התקפות החות'ים בים האדום שעלולות למנוע או לעכב הגעת סחורות אותן היא מייבאת מהמזרח הרחוק, וכן השפעת המלחמה על הסכמי סחר ושיתופי פעולה עם מדינות אחרות, כמו עם טורקיה שהיקף הסחר שלה עם ישראל מוערך בכ-6.5 מיליארד דולר בשנה. ההודעה של טורקיה על הפסק הסחר עם ישראל לא משפיעה מהותית על דיפלומט והיא גם אינה צופה השפעה מיידית, הודות למלאי מספיק והעובדה שמצאה פתרונות חלופיים למוצרים המיובאים מטורקיה.

שירה ספיר

14:15
ברן הציגה דוחות חזקים; הפעילות בישראל רשמה צמיחה משמעותית
ברן, העוסקת במתן שירותים הנדסיים של ניהול וביצוע פרויקטים בתחומים שונים, וכן בתחום האנרגיה המתחדשת הציגה זינוק מרשים בשורת הרווח בהשוואה לרבעון המקביל. גם שורת ההכנסות של החברה צמחה בהשוואה לאותה תקופה. מנכ"ל החברה: "אנחנו שמחים לדווח על תוצאות מעולות לרבעון, חרף האתגרים הרבים שמזמנת לנו המלחמה"

חברת ברן  פרסמה הבוקר את תוצאותיה הכספיות לרבעון בהן רשמה עלייה של 175% ברווח הנקי שזינק ל-16.8 מיליון שקלים לעומת 6.1 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד ו-14 מיליון שקלים ברבעון האחרון אשתקד, כאשר הרווח הגולמי עומד על כ-28.5 מיליון שקל לעומת כ-16 מיליון שקלים ברבעון הראשון של שנת 2023.

גם הרווח התפעולי רשם זינוק נאה, והתייצב בסוף הרבעון הנוכחי על כ-21 מיליון שקל לעומת כ-6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד ו-18 מיליון שקל ברבעון האחרון בשנת 2023. בהתאם, גם ה-EBITDA גדל לכ-21.6 מיליון שקל לעומת כ-6.5 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד, זינוק של 232%.

ההכנסות של קבוצת ברן גדלו גם הן ברבעון הראשון, ועמדו על כ-186 מיליון שקל לעומת 120 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2023.

עוד צוין בדוחות החברה כי הפעילות בישראל של החברה רשמה ברבעון הנוכחי צמיחה משמעותית והמשיכה את מגמת הרווחיות שהחלה ברבעון האחרון של שנת 2023. כך, תרמה הפעילות בישראל ברבעון החולף כ-98 מיליון שקלים להכנסות הקבוצה, עליה של כ-39% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

במקביל, הרווח התפעולי הגיע לכ-4.2 מיליון שקלים, לעומת מיליון שקלים ברבעון האחרון של שנת 2023, והפסד תפעולי של 600 אלף שקלים ברבעון הראשון של שנת 2023. 

 איציק פרנק, מנכ"ל קבוצת ברן, התייחס לתוצאות הכספיות וציין: "אנחנו שמחים לדווח על תוצאות מעולות לרבעון, חרף האתגרים הרבים שמזמנת לנו המלחמה. אנחנו גאים לעמוד פעם נוספת בהערכות שלנו ולציין את המשך הצמיחה והשיפור בפעילות שלנו במגזר ישראל".

מאיה לוין

14:16
מנורה מבטחים: הרווח הרבעוני זינק ב-51% ל-231 מיליון שקל, תשואה להון של 14.3%
הרווח הגדול הושג בעיקר הודות לשיפור בתחום הביטוח הכללי שתרם 174 מיליון שקל לעומת 40 מיליון ברבעון המקביל. הרווח מפעילות הליבה של החברה צמח ב-147%

קבוצת מנורה מבטחים  פרסמה הבוקר (ה') את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של השנה, בהם היא מציגה גידול משמעותי בתשואה על ההון, ברווחיות החיתומית וברווח הכולל. הרווח הכולל לאחר מס ברבעון גדל ב-51% והסתכם לסך של כ-231 מיליון שקל, בהשוואה לכ-153 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

התשואה על ההון (במונחים שנתיים) ברבעון עומדת על 14.3% - זאת בהשוואה ל-10.4% ברבעון המקביל אשתקד. מבין ארבע חברות הביטוח הגדולות שפרסמו עד עתה את תוצאות הרבעון, זו התשואה להון הגבוהה ביותר.

הרווחיות החיתומית של החברה, זו שמגיעה מפעילות הליבה שלה, גדלה ברבעון ב-148% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד והסתכמה לכ-313 מיליון שקל (לפני מס). נציין כי הרווחיות הגבוהה לא מגיעה כתוצאה מפעולות חד פעמיות.

חלק ניכר מאותה רווחיות מגיע ממגזר הביטוח הכללי, שם נרשם זינוק ברווח החיתומי של 142 מיליון שקל לעומת 40 מיליון שקל ברבעון הראשון של שנת 2023, בין היתר בשל ייקור תעריפים בביטוחי הרכב (כפי שקרה בכל הענף, כשלמכת גנבות הרכב השפעה משמעותית על כך). בביטוח רכב רכוש (מקיף וצד ג') הרווח החיתומי עמד על 83 מיליון שקל אל מול הפסד של 44 מיליון שקל ברבעון המקביל. מנגד, בביטוח רכב חובה נרשם קיטון ברווח החיתומי, מ-63 מיליון שקל אשתקד ל-15 מיליון שקל בשלושת החודשים הראשונים של השנה. יחד עם תוצאות טובות בשוקי ההון, הרווח הכולל ממגזר הביטוח הכללי הגיע ל-174 מיליון שקל.

הרווח מהשקעות של הקבוצה הסתכם ל-89 מיליון שקל, פי שניים לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הכולל ממגזר החיסכון ארוך הטווח הסתכם ברבעון הראשון ב-85 מיליון שקל, עלייה של 10 מיליון שקל אל מול התקופה המקבילה. בביטוחי הבריאות לא נרשם רווח במהלך הרבעון.

סך הנכסים הפיננסיים המנוהלים על ידי הקבוצה ממשיך לצמוח והסתכם לתאריך הדוח בסך של כ-332 מיליארד שקל, עלייה של 5.4% למול סך הנכסים בסוף שנת 2023.

רועי ויינברגר

14:16
הרווח של ווישור גלובלטק זינק ב-235%; ההכנסות מפרמיות בביטוח כללי קפצו בזכות איילון
החברה הציבורית שמחזיקה בחברת הביטוח ווישור ובשליטה באיילון הגדילה את הרווח הכולל לעומת 9 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. 80% מההכנסות מפרמיות בביטוח כללי, שהגיעו לכ-800 מיליון שקל, מגיעים מאיילון

קבוצת הביטוח ווישור גלובלטק , שמחזיקה בחברת הביטוח ווישור וב-67% מחברת הביטוח הוותיק איילון , רשמה ברבעון הראשון של השנה רווח כולל של 31.5 מיליון שקל, זינוק של 235% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, אז עמד הרווח הכולל על 9 מיליון שקל. הרווח הכולל משקף תשואה שנתית על ההון העצמי של 27%.

סך הפרמיות שהורווחו ברוטו ברבעון הראשון של 2024 עלה בכ-15% והסתכם בכ-1.16 מיליארד שקל, ביחס כ-1.01 מיליארד שקל ברבעון הראשון אשתקד. עיקר הפעילות של הקבוצה הוא בביטוח כללי - בעיקר רכב ודירה.

ההכנסות מפרמיה מורווחת ברוטו עלו בכ-20% והסתכמו בכ-796.1 מיליון שקל. העלייה נובעת מגידול בפעילות הביטוח הכללי של איילון ביטוח, אשר גדלה בכ-21% והסתכמה בכ-639.4 מיליון שקל ומגידול בפעילות הביטוח הכללי של ווישור ביטוח, אשר גדלה ברבעון הראשון של השנה בכ-17% ביחס לרבעון המקביל והסתכמה בכ-156.6 מיליון שקל,

לצד הצמיחה בפרמיות, נרשם בתקופת הדוח שיפור ניכר ברווחים במגזר זה. החברה רשמה במגזר ביטוח כללי ברבעון הראשון של 2024 עלייה של כ-111% ברווח כולל לפני מס של לסך של כ-68.1 מיליון שקל, לעומת כ-32.3 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד. חלק מגידול זה נרשם הודות לייקור התעריפים בביטוחי רכב, כפי שעשו יתר חברות הביטוח.

במגזר ביטוח חיים נרשם רווח כולל לפני מס של כ-17.6 מיליון שקל, עלייה של כ-53%. מנגד, במגר ביטוחי הבריאות נרשם הפסד כולל לפני מס של כ-7.6 מיליון שקל, כך שהחברה צמצמה את ההפסדים לעומת כ-9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

נזכיר כי החברה עומדת בפני שינוי מבני, במסגרתו תוכנס ווישור ביטוח תחת איילון ותפעל כחברה עצמית לצדה של איילון ביטוח. בתמורה, החברה האם ווישור גלובלטק תגדיל את החזקותיה באיילון. במסגרת העסקה, שאושרה על ידי בעלי המניות של איילון, צפויה להעלות את שיעור החזקת ווישור גלובלטק באיילון ביטוח מכ-67.3% כיום לכ-73.9%, לאחר השלמת העסקה.

רועי ויינברגר