מה צופים האנליסטים לוול סטריט בחודשים הקרובים?

וול סטריט סגרה את חודש מאי בעליות נאות • מדד ה-S&P 500 זינק ב-4.8%, הרבה מעל הממוצע בעשור האחרון • מה צופים האנליסטים לחודשי הקיץ, ואיזה סקטור צפוי לבלוט?

וול סטריט, ניו יורק. מה צפוי בחודשי הקיץ? / צילום: Shutterstock, Christopher Penler
וול סטריט, ניו יורק. מה צפוי בחודשי הקיץ? / צילום: Shutterstock, Christopher Penler

וול סטריט סגרה את חודש מאי במסכים ירוקים עם עליות נאות של המדדים המובילים. מדד הדאו ג'ונס הוסיף 2.3% במאי, הנאסד"ק טיפס ב-6.9% ומדד ה-S&P זינק ב-4.8%, גבוה בהרבה מהתשואה הממוצעת של המדד בחודש מאי ב-10 השנים האחרונות, שעמדה על 0.7%.

ניתוח | הנתונים נחשפים: האח הקטן והתנודתי של S&P 500 סוחף את שוק הקרנות
המשקיע האינטליגנט | כאשר ביצועי העבר לא מנבאים אפילו את ביצועי העבר

על פי ההערכות, המגמה הירוקה בוול סטריט צפויה להימשך גם בחודש יוני שצפוי להיות גדוש באירועי מאקרו בארה"ב, ויש המאמינים שהמדדים המרכזיים יניבו תשואות של כ-4%. 

במבט היסטורי, העליות בחודשי הקיץ (יוני-אוגוסט) במדד ה-S&P 500 נוטות להיות חלשות יותר. כך לדוגמה, התשואה הממוצעת שהניב המדד ב-10 שנים האחרונות בחודש יוני עמדה על 0.2% לפי נתוני FactSet, מה שמציב את יוני כאחד מהחודשים הכי פחות טובים לוול סטריט ב-10 השנים האחרונות. התשואה הממוצעת של חודש גרועה אף יותר, ומסתכמת בכ-0.1% בלבד, בעוד שחודש יולי נחשב היסטורית כחודש מוצלח למדד S&P 500 - עם עליה ממוצעת של 3.3% בתקופת הזמן שנמדדה על ידי FactSet.

עם זאת, ישנם סקטורים במדד S&P 500 שמניבים תשואות נאות גם בחודשי הקיץ כמו סקטור הטכנולוגיה וסקטור הצריכה המחזורית (ביגוד, מלונאות, מסעדות, מוצרי צריכה ועוד). בעוד שיוני נחשב לחודש חלש יחסית בסקטור הטכנולוגיה, יולי נחשב לחודש חזק עם עליה ממוצעת של 4.8%, ובאוגוסט התשואה הממוצעת בסקטור עומדת על 1.5%. בסקטור הצריכה המחזורית העליה הממוצעת ביוני עומדת על 0.5%, וביולי, שנחשב לחודש הטוב ביותר לסקטור, התשואה הממוצעת עומדת על 4.5%. 

ה-S&P 500 יזנק ב-4% בחודש יוני?

למרות הממוצע ההיסטורי של המדד, שמצביע על כך שבחודש יוני ה-S&P 500 מניב תשואות חלשות, ישנם אנליסטים שסבורים שלא כדאי להסתמך רק על ניתוח העבר. טום לי, אנליסט בפאנדסטראט (Fundstrat) מדגיש כי להערכתו המדד יזנק בכ-4% ביוני, ותולה את התחזית שלו לעליות ב-4 גורמים:

1. שוק שורי עונתי

לפי לי, מאז 1927, ב-17 הפעמים בהן מדדי המניות המרכזיים סיכמו רבעון ראשון חזק, ואחריו נפילה באפריל (כמו שקרה השנה) הדבר ניבה עליות במאי וביוני.

2. התמתנות הלחצים האינפלציוניים בארה"ב

להערכת לי, המשך הירידה בשיעורי האינפלציה, אליה היינו עדים במדד ה-PCE (מדד האינפלציה המועדף על הפד) שפורסם בשישי האחרון, תבוא לידי ביטוי גם במדד המחירים לצרכן של חודש מאי בארה"ב (CPI), שצפוי להתפרסם ב-12 ביוני.

נזכיר כי מדד ה-PCE עלה בחודש אפריל ב-0.3% בקצב חודשי, בהתאם לצפי. בחישוב שנתי עלה המדד ב-2.7% בהתאם לציפיות המוקדמות ובדומה לשיעור שפורסם בחודש אפריל. 

הירידה בשיעורי האינפלציה שצופה לי, תגביר את הסיכוי להורדת הריבית על ידי הפד במחצית השנייה של 2024. כזכור, חברי הפד וביניהם נשיא הפד של סניף מינאפוליס, ניל קשקארי, ממשיכים להדגיש כי הם ממתינים ל"מספר חודשים רצופים של ירידה באינפלציה לפני שישקלו הורדת ריבית.

כרגע השוק מתמחר הורדת ריבית אחת של הפד ב-2024, סביב חודש דצמבר, ובמידה ותתממש, הדבר צפוי להשפיע לחיוב על שוק המניות. לי אמר על כך כי הוא מאמין ש"התחזיות למספר הורדות הריבית הצפויות השנה יטפסו שוב".

3. הלוואות המשקיעים למסחר רחוקות מהשיא

הסיבה השלישית שמעידה על המשך העליות בוול סטריט ביוני לפי לי היא כמות ההלוואות שנלקחו לצורך מסחר בבורסות. אחד הסימנים לבועה בוול סטריט (כמו מניות המם וכמו שאנשים חוששים מההייפ סביב ה-AI) הוא קניית מניות על ידי הלוואות מהבנק או הברוקר. בשיטה זו, המשקיעים לווים כסף כדי לסחור בבורסה, והרווחים שהם גורפים משמשים כערבון ובטוחה עבור הבנק או הברוקר.

נכון להיום, החוב הכולל למסחר במניות בניו יורק עומד על 775 מיליארד דולר, כ-17% פחות מהשיא שנרשם ב-2021, אז החוב עמד על 936 מיליארד דולר.

4. תוצאות כספיות חזקות ברבעון הראשון של השנה

הנתון הרביעי, על פיו לי צופה עלייה ביוני הוא הדוחות הכספיים החזקים שפורסמו החודש, שהציגו עליה ברווח החברות. "עונת הדוחות הציגה תמונה של כלכלה חזקה, ואני צופה כי תחום ה-AI רק ימשיך להתחזק" אמר לי. כ-97% מהחברות במדד ה-S&P 500 כבר פרסמו את הדוחות, וממוצע הרווח פר מניה עקף את תחזיות האנליסטים ב-3%. אמנם 7 המופלאות הן שהובילו את עליות הרווח, אבל לפי ניתוח של בנק אוף אמריקה, מניות האחרות במדד הציגו נתונים טובים אף הן.

לא כולם אופטימים

עם זאת, לא כולם אופטימים לגבי התשואות העתידיות שצפוי להניב מדד הדגל של וול סטריט. אנליסטים באברקור ובמורגן סטנלי צופים כי מדד ה-S&P 500 יסיים את שנת 2024 ברמה של 4,750 ו-4,500 נקודות בהתאמה, כלומר, ירידה של 10% ו-15% מהרמה שנרשמה ביום רביעי של 5,266 נקודות. התחזית של בנק ג'יי. פי מורגן חמורות אפילו יותר, שם צופים כי המדד ירד בכ-20% עד סוף השנה, לרמה של 4,200 נקודות - מצב בו המדד יכנס לשוק דובי.