המטרה - בחירות עד אוקטובר: המחנה הממלכתי הגיש הצעה לפיזור הכנסת

יו"ר הסיעה פנינה תמנו-שטה הגישה את ההצעה ולפיה יש לקיים בחירות עד חודש אוקטובר • המחנה הממלכתי: "המשך למהלך שמוביל יו"ר המפלגה השר בני גנץ להגיע לבחירות בהסכמה רחבה, עד לחודש אוקטובר, שנה לטבח" • חה"כ תמנו-שטה: שבעה באוקטובר הוא אסון שמצריך מאיתנו לחזור ולקבל את אמון העם • הליכוד: "פירוק ממשלת האחדות הוא פרס לסינוואר ופגיעה אנושה במאמץ לשחרור החטופים"

יו''ר המחנה הממלכתי בני גנץ / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט
יו''ר המחנה הממלכתי בני גנץ / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

יו"ר סיעת המחנה הממלכתי חה"כ פנינה תמנו שטה הגישה היום (חמישי) הצעת חוק לפירוק הכנסת ה-25. "7.10 הוא אסון שמצריך מאיתנו לחזור ולקבל את אמון העם", כתבה חברת הכנסת. "עלינו להקים ממשלת אחדות רחבה ויציבה שתוכל להוביל אותנו בבטחה מול האתגרים האדירים בביטחון, בכלכלה ובעיקר - בחברה הישראלית. הגשת הצעת החוק כעת, תאפשר לנו להעלות אותה עוד בכנס הנוכחי". להצעת החוק המלאה

הגשת הצעת החוק מגיעה אחרי המהלך שמוביל יו"ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ להגיע לבחירות בהסכמה רחבה, עד לחודש אוקטובר. בפועל אין סיבה להעלות את הצעת החוק לפיזור הכנסת להצבעה עד שיהיה לה רוב מובטח בכנסת, אחרת - לא ניתן יהיה להעלות הצעה דומה במשך חצי שנה.

גורמים במחנה הממלכתי הסבירו כי הסיבה להגשת החוק לפיזור הכנסת כעת היא טכנית בעיקרה. לדבריהם, אם הם לא היו מגישים את ההצעה עכשיו, לא הייתה אפשרות להעלות אותה בכנס הקיץ. עם זאת חשוב לציין שהצעות של מפלגות אחרות לפיזור הכנסת כבר הונחו על שולחנה.

שרת הקליטה פנינה תמנו שטה / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט
 שרת הקליטה פנינה תמנו שטה / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בליכוד הגיבו על הצעת החוק: "בעיצומה של מלחמה, ישראל זקוקה לאחדות ולא לפילוג. פירוק ממשלת האחדות הוא פרס לסינוואר, כניעה ללחצים הבין-לאומיים ופגיעה אנושה במאמצים לשחרור חטופינו".

הודעת המחנה הממלכתי היום מגיעה גם לאחר שאתמול תקף חבר המפלגה השר גדי איזנקוט את רה"מ בנימין נתניהו . "הוא נכשל בביטחון ובכלכלה, זורע אשליות שווא על רפיח והחטופים", האשים איזנקוט וטען כי רה"מ לא הציג לציבור את האמת ונכשל ב-4 מטרות העל של הממשלה.

בתום הנאום של איזנקוט, נשמעו חילופי האשמות בין הליכוד למחנה הממלכתי. הליכוד תקף: "איזנקוט וגנץ מחפשים תירוצים לסיים את המלחמה ללא השגת מטרותיה, ולפרוש מהממשלה בעיצומה של המלחמה. במקום לעסוק בחתירה לניצחון, הם עוסקים בפוליטיקה קטנה".

בתגובה, ענו במחנה הממלכתי: "במקום להוביל להישגים בעקבות התמרון בשדה הקרב, נתניהו מתמרן בין מוקשים פוליטיים ונמנע מלקבל החלטות למען המדינה. בסיסמאות לא מנצחים מלחמות. עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה".

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12