יותר מחצי מההזמנות מישראל: הרווח הנקי של רפאל זינק פי 5 ברבעון

החברה סיימה את הרבעון עם רווח נקי בסך כ-232 מיליון שקל כאשר המכירות הסתכמו בכ-3.9 מיליארד שקל • "עליית הרווח הנקי הושפעה מהביצועים העסקיים של 37 חברות הבנות, חלקן בארץ וחלקן בחו"ל", אומר מנכ"ל החברה יואב תורג'מן

צילום: רפאל
צילום: רפאל

רווח נקי שזינק פי חמישה תוך שנה ועלייה של 31.5% בהיקף המכירות. עם נתונים מרשימים אלו סיימה רפאל את הרבעון הראשון של שנת 2024, שבו תפסה מדינת ישראל יותר ממחצית מההזמנות. 

איפה הממשלה הייתה במלחמה? "המוניטור" במעקב מיוחד
נקודות זיכוי או קדימות במכרזים: המחלוקת באוצר בנוגע להטבה למילואימניקים
השבוע בתעשיות הביטחוניות | טורקיה מאחרת באספקת מסוקים והרובוט הישראלי שבדרך לארה"ב 

החברה סיימה את הרבעון עם רווח נקי בסך כ-232 מיליון שקל, 5.9% מהמכירות, לאחר 48 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בה בעת, המכירות הסתכמו בכ-3.9 מיליארד שקל, כאמור עלייה של 31.5%. פילוח המכירות ברבעון מצביע כי בצל מלחמת חרבות ברזל, 59% היו מישראל, 20% מאירופה, 17% מאסיה וכ־3% מאמריקה. 

היקף ההזמנות הסתכם בכ-7.79 מיליארד שקל, עלייה של 16% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, ואילו צבר ההזמנות עמד על כ-55.5 מיליארד שקל - עלייה של כ-3.1 מיליארד שקל בשלושה חודשים. 

"עליית הרווח הנקי הושפעה מהביצועים העסקיים של 37 חברות הבנות, חלקן בארץ וחלקן בחו"ל", מספר לגלובס יואב תורג'מן, מנכ"ל רפאל. "מעבר לכך, מצב הקופה טוב ויש הכנסות מימון גדולות משנה שעברה שתרמו. כל זאת, תוך שהצלחנו לרסן חלק מההוצאות התפעוליות". לתורג'מן חשוב גם לחלוק שבחים לעובדיו: "המדענים והמדעניות של רפאל, למרות 20% גיוס למילואים, פינויים של חלק מהבתים והרוגים מקרבה ראשונה, עובדים לילות כימים ומספקים לצה"ל וללקוחות את כל מה שרפאל התחייבה".