תשואה של 25-30%: כך האולטרה עשירים משקיעים את כספם

"עושר רב, במיוחד מאנשים עם שווי נטו גבוה, עובר לדובאי", אמר בריאיון ל-CNBC דרובה ג'יוטי סנגופטה, מנכ"ל Wrise Private Middle East • דובאי, העיר המאוכלסת ביותר באיחוד האמירויות, משמשת שער לחלקים אחרים במזרח התיכון ואפריקה • במהלך 10 השנים האחרונות חל זינוק של 78% באוכלוסיית המיליונרים שמתגוררים בה

דובאי / צילום: Shutterstock, Rasto SK
דובאי / צילום: Shutterstock, Rasto SK

שווקים מתפתחים כמו הודו ודרום קוריאה מושכים הרבה משקיעים ובנקים, מה שהפך אותם לשוריים. אבל יש גם כאלה שמתמקדים במקומות אחרים: "עושר רב, במיוחד מאנשים עם שווי נטו גבוה, עובר לדובאי", אמר בריאיון ל-CNBC דרובה ג'יוטי סנגופטה, מנכ"ל Wrise Private Middle East.

ניתוח | הנתונים נחשפים: האח הקטן והתנודתי של S&P 500 סוחף את שוק הקרנות 
כך נראים החיים בעיר בה נעצרה המתקפה הרוסית 

החברה של סנגופטה משרתת אנשים עשירים במיוחד ברחבי אסיה, המזרח התיכון ואירופה. לדבריו, הוא מקבל באופן קבוע פניות מאנשים על השקעות בדובאי. "דובאי ממנפת את חוסר היציבות הפוליטית ברחבי העולם. יש הרבה כסף רוסי וסיני שהגיע לשוק שם", סיפר. "העושר החדש שנכנס כעת הוא מקהילת הסטארט-אפים של הודו, עסקים סיניים, קרנות גידור אירופיות, פמילי אופיס ואפילו קונגלומרטים מאינדונזיה", הוסיף.

דובאי, העיר המאוכלסת ביותר באיחוד האמירויות, משמשת שער לחלקים אחרים במזרח התיכון ואפריקה. לפי הנלי אנד פרטנרס, במהלך 10 השנים האחרונות חל זינוק של 78% באוכלוסיית המיליונרים שמתגוררים בה - וכעת היא ביתם של כ-72,500 מיליונרים. חברת הייעוץ, העוקבת אחרי מגמות ההגירה של עושר פרטי ומגמות השקעות גלובליות, דירגה אותה כעיר ה-21 העשירה בעולם.

מדד ה-DFMGI של דובאי ירד בסביבות 1.64% מתחילת 2024 ועד היום, אך ב-12 החודשים האחרונים הוא זינק ביותר מ-10%. לפי סנגופטה, מה שהופך את דובאי לאטרקטיבית עבור המשקיעים הוא הקלות בהקמת עסקים והשקעה בהם, מדיניות הפטוס ממס והגישה לשווקים אחרים. "אנחנו לא וראים את תנועת העושר במלואה", הוא ציין, והסביר: "הסופר-עשירים מגוונים ומשקיעים בגיאוגרפיות ובנכסים שונים תוך שהם משתמשים בדובאי כשער".

סנגופטה חשף כיצד אנשים עם 10 מיליון דולר להשקעה מקצים בדרך כלל את כספם: 3 מיליון דולר עבור צבירת עושר, כלומר לנכסים עם תשואה גבוהה יחסית כמו מניות, נדל"ן וסחורות. לדבריו, חלק מהכספים מנותבים גם לנכסים "אלטרנטיביים", כשהמועדפים מביניהם הם ביטקוין ואת'ריום. 3 מיליון דולר מושקעים עבור שימור עושר - נכסים "בטוחים יחסית" כמו אג"ח אמריקאי ומוצרים המנוהלים באופן פסיבי, המוצעים ע"י קרנות גידור וחברות הון פרטיות. 3 מיליון דולר נוספים מושקעים במזומן, ומיליון הדולר שנותרו מושקעים בעסק משלם במידת הצורך. "המשקיעים רואים בדרך כלל תשואות של 23-25% בעסק שלהם, שהם שולטים בו ומבינים בו היטב", אמר סנגופטה, לשעבר בכיר בסיטיבנק.