ווקמי הישראלית נמכרת תמורת 1.5 מיליארד דולר ל-SAP

המחיר הוא בפרמיה של 45% על מחיר הנעילה של המניה אתמול בנאסד"ק • בתגובה עולה המניה של ווקמי בטרום מסחר בשיעור של מעל 40%

רפי סווירי (מימין) ודן עדיקא, מייסדי ווקמי / צילום: נאסד''ק
רפי סווירי (מימין) ודן עדיקא, מייסדי ווקמי / צילום: נאסד''ק

חברת התוכנה SAP  רוכשת את  WalkMe  הישראלית ב-1.5 מיליארד דולר. מחיר המניה בעסקה הוא 14 דולר, פרמיה של 45% על מחיר הנעילה האחרון בנאסד"ק. בתגובה עולה המניה של ווקמי בטרום מסחר בשיעור של מעל 40%.

פאגאיה מפטרת 100 עובדים, מעל 14% מכוח האדם שלה
המשקיעים שמהמרים על ישראל והולכים הפוך מגילעד אלטשולר

עם זאת, המכירה מתבצעת במחיר נמוך ממחיר ההנפקה של ווקמי בתקופת השיא של 2021, אז מחיר המניה היה 31 דולר ששיקף לחברה שווי של 2.6 מיליארד דולר. בסוף הרבעון הראשון היו לווקמי בקופה כ-340 מיליון דולר. החברה מצפה להכנסות של 279-283 מיליון דולר השנה. 

ווקמי פיתחה תוכנה שמפשטת שימוש בתוכנות ארגוניות מורכבות, ובכך היא מאפשרת להם להגביר את הפרודוקטיביות ולהקטין סיכונים. החברה הוקמה על-ידי המנכ"ל דן עדיקא, רפאל סווירי, יובל שלום אוזנה ואייל כהן, ונכון לדיווח האחרון, בעלי המניות הגדולים בה היו בעיקר קרנות הון סיכון, ביניהן ג'מיני ישראל, ועדיקא החזיק ב-3.8%, מניות ששווין בעסקה יגיע ל-50.6 מיליון דולר. אינסייט פרטנרס היא בעלת המניות הגדולה, עם 26.4% מהמניות ששווין בעסקה מגיע ל-354 מיליון דולר.

ווקמי העסיקה בסוף השנה שעברה כ-1,000 עובדים, מהם למעלה מ-400 בישראל, לאחר שביצעה שני סבבי פיטורים ב-2022-2023 במטרה לשים דגש על מעבר לרווח. בין לקוחות החברה נמצאים תאגידים גדולים כמו נסטלה, סימנס ולינקדאין.

"השילוב עם ווקמי ישלים את פתרונותיה של SAP"

הרוכשת SAP היא ענקית בינלאומית שבסיסה בגרמניה, שעוסקת בתחומי התוכנה לארגונים. היא נסחרת בשווי 209 מיליארד אירו בבורסה הגרמנית.

ל-SAP יש מרכז פיתוח בישראל, והיא מעסיקה בארץ כ-900 עובדים ברעננה ובתל אביב. מרכז הפיתוח בישראל עוסק בפלטפורמת הענן של החברה, בתחום ניהול זהויות משתמש, פרטיות וחווית משתמש. מקורו ברכישות של 11 סטארט-אפים בישראל ש-SAP ביצעה במהלך השנים. בין היתר, היא שילמה כ-350 מיליון דולר על הסטארט-אפ גיגיה ב-2017 ועוד קודם רכשה את הסטארט-אפ טופ טיר של שי אגסי ב-400 מיליון דולר. עסקת ווקמי היא הרכישה הגדולה ביותר של SAP בישראל.

ב-SAP מציינים כי השילוב עם ווקמי ישלים את פתרונותיה של SAP בתחום ויאפשרו ללקוחות לבצע טרנספורמציה בעסקים שלהם. כריסטיאן קליין, מנכ"ל SAP, מסר כי "אפליקציות, תהליכים, דאטה ואנשים הם ארבעה גורמי מפתח להצלחת טרנספורמציה עסקית", וציין כי הפתרונות של ווקמי יסייעו ל-SAP לתמוך במשתמשים שלה ולאמץ במהירות פתרונות ופיצ'רים חדשים שיאפשרו להם למקסם את הערך מהשקעות ה- IT שלהם.

"אנחנו נרגשים לאחד כוחות עם ענקית התוכנה SAP", מסר עדיקא. "הרכישה היא אבן דרך משמעותית במסע שלנו, ומספקת לנו את המשאבים ואת בסיס הלקוחות הנדרש להגדלת היצע המוצרים שלנו והרחבת השוק. המינוף של האקוסיסטם הנרחב של SAP יפתח בפנינו הזדמנויות צמיחה משמעותיות ונוכל לייצר ערך רב אף יותר ללקוחותינו".