בנק אוף אמריקה מסמן את המניות ה"קטנות" המבטיחות שלו, 4 מהן ישראליות

בבנק האמריקאי לא מתלהבים לרוב מחברות טכנולוגיה קטנות ובינוניות, שמציגות ביצועי חסר לעומת הגדולות בענף וניצבות בפני לא מעט אתגרים ● אבל הם מזהים הזדמנויות בכמה מהן, עם נציגות בולטת לחברות אבטחת סייבר ובדיקות שבבים מישראל

שירי חביב ולדהורן | 05.06.2024

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

בבנק אוף אמריקה לא מאוד מתלהבים מחברות טכנולוגיה קטנות ובינוניות, אך מסמנים שש מניות שעליהן הם כן ממליצים - מתוכן ארבע הן ישראליות: סייברארק , ג'יי פרוג , נובה וקמטק .

כלכלני בנק אוף אמריקה מציינים שחברות טכנולוגיה קטנות הציגו ביצועי חסר לעומת החברות הגדולות בענף בשלוש השנים האחרונות, ועל רקע תנאי המאקרו הנוכחיים עדיין ניצבים בפניהן אתגרים בטווח הקצר. יתרה מכך, בשנות בחירות לנשיאות ארה"ב, מניות הטכנולוגיה הקטנות נוטות לדבריהם להציג ביצועי חסר ביחס למדדים בשוק.

הכלכלנים מזכירים כי בשנים האחרונות חברות טכנולוגיה, בפרט הקטנות יותר, הפכו ליותר רגישות לסביבת המאקרו, בדגש על נושא הריביות, על רקע העובדה שחלקן אינן רווחיות ולחלק יהיה צורך בביצוע מחזורי חוב. הרגישות היא גם לאינפלציה, וכתוצאה מכך סימנים להקלה באינפלציה וריביות נמוכות יותר צפויים לסייע לביצועי מניות טכנולוגיה קטנות ובינוניות (SMID). עניין אחר הוא מיזוגים ורכישות - למרות עלייה במהלכי M&A לאחרונה, מספר הרכישות של חברות טכנולוגיה ירד החל מ־2021 ונמצא מתחת לממוצע; אם תהיה האצה, חברות טכנולוגיה קטנות עשויות ליהנות מכך ולהציג ביצועים משופרים.

שבבים לענן, רכב ו-AI

"כדאי להיות בררניים, אבל יש הזדמנויות למשקיעים", סבורים כלכלני בנק אוף אמריקה. בין ההזדמנויות מוזכרות כאמור ארבע חברות ישראליות: סייברארק העוסקת בתחום אבטחת הזהויות לארגונים, ג'יי פרוג שמאפשרת עדכוני תוכנה רציפים ושתי החברות הדואליות, נובה וקמטק, העוסקות בתחום הבדיקות בתהליך ייצור שבבים.

נושא נוסף שמשפיע על המניות הוא עליית הבינה המלאכותית, AI. "הרבה מהנהנות מ־AI הן חברות גדולות, אך יש גם חברות קטנות ובינוניות שצפויות ליהנות. חברות שבבים נהנות מהמרוץ לפיתוח generative AI (בינה מלאכותית יוצרת) שדורשת השקעות בתשתית", הם מציינים, ומזכירים את קמטק ונובה שחשופות לתחום.

באופן כללי, במחצית השנייה של השנה צפוי שוק השבבים להציג שיפור איטי בתחום הצרכני, הרכב והתעשייה, כשתחום ה־AI יישאר חזק, להערכת כלכלני הבנק, ובשל כך הם מתמקדים בחברות שחשופות לטכנולוגיות ענן/AI, שבבים מורכבים ורכב. אנבידיה היא המניה המועדפת עליהם בתחום ה־AI משום שהיא מציעה פתרון מקצה לקצה.

בשוק האבטחה הם מציינים שאבטחה מבוססת ענן ממשיכה לבלוט, וכי תקציבי האבטחה של חברות נותרו חזקים והן צפויות להמשיך להשקיע בהגנה על הנכסים שלהן. המעבר לענן ולעבודה מרחוק הם בין הגורמים שמובילים להמשך השקעות בטכנולוגיות אבטחה.

להיחשף גם באג"ח להמרה

שוק האינטרנט מוזכר גם הוא בסקירה. לפי כלכלני הבנק, המניות של חברות גדולות בתעשייה עקפו את ביצועי השוק, בניגוד לחברות הקטנות והבינוניות. עם זאת, להערכתם המשקיעים פתוחים לשמוע על הזדמנויות גם שם.

אגב, בבנק אוף אמריקה מציינים שהשקעה באג"ח להמרה היא דרך נוספת להיחשף לחברות טכנולוגיה SMID, עם סיכון נמוך יותר מהשקעה במניות. 

למה היא מומלצת

"סייברארק הופכת למובילה ברורה בתעשיית אבטחת הזהויות, שהוא וקטור מרכזי בניסיונות התקפות סייבר. חיזוק אבטחת הזהויות היא בעדיפות גבוהה עבור מנהלי אבטחה בארגונים. לסייברארק יש גישה מבודלת ואסטרטגית לצמיחה, והיא פונה לשווקים שצומחים במהירות". 


למה היא מומלצת

בבנק אוף אמריקה מציינים בין היתר את ההאצה בביקוש למארזים הקשורים ל־AI, מה שלדבריהם מצדיק מכפיל גבוה היסטורית במחיר היעד שהם מצמידים לחברה. לדבריהם יש לחברה ראות טובה קדימה בהקשר של הזמנות. 

למה היא מומלצת 

"החשיפה של נובה למטרולוגיה בתחום ה־AI, לרכיבי זיכרון בפס רחב (HBM) ומארזים מתקדמים (advanced packaging) - אמורים להוביל לצמיחה מעבר לצמיחת התעשייה, בשיעור mid-teens (סביב 15%, ש'ח'ו') ב־2024-2025, לעומת שיעור חד־ספרתי בתעשייה". 

למה היא מומלצת

להערכת הבנק, ג'יי פרוג מגדילה את נתח השוק שלה וההיצע שלה הוא המוביל בתחום. "ארגונים מכל הגדלים משתמשים בפתרונות של ג'יי פרוג לניהול הסיכונים שלהם, ויש לחברה ראות גבוהה קדימה. הסקטור היה תנודתי בחודשים האחרונים, אך התזה שלנו בנוגע לחברה לטווח הארוך לא השתנתה", הם מוסיפים. 


למה היא מומלצת

בבנק אוף אמריקה סבורים שנוטניקס היא שחקנית מפתח בתחום האחסון בתשתית אחודה (Hyperconverged Infrastructure, HCI). להערכתם, הרכישה של המתחרה VMWare על ידי ברודקום יוצרת לנוטניקס הזדמנות לזכות בנתחי שוק. 

למה היא מומלצת

"ווייפייר היא הבחירה המועדפת שלנו במניות SMID בסקטור האינטרנט", כותבים בבנק אוף אמריקה, "בשל הפוטנציאל להאצת הכנסות שיוביל לגידול משמעותי ברווח - מה שלהערכתנו מוערך בשלב זה בחסר על ידי השוק". 

צרו איתנו קשר *5988