יצרנית הזכוכית החכמה מתל אביב שמתחילה להיסחר בנאסד"ק היום

חברת גאוזי הישראלית תתחיל להיסחר היום בנאסד"ק לפי שווי של 319 מיליון דולר • החברה, שהוקמה בשנת 2009 על-ידי המנכ"ל אייל פסו ומנהל הטכנולוגיה הראשי אדריאן לופר, מפתחת טכנולוגיה שמאפשרת שליטה במעבר של אור דרך הזכוכית

אייל פסו - בעלים ומנכ''ל גאוזי Gauzy / צילום: יח''צ
אייל פסו - בעלים ומנכ''ל גאוזי Gauzy / צילום: יח''צ

גאוזי (Gauzy) מתל אביב תתחיל להיסחר היום (ה') בנאסד"ק תחת הסימול GAUZ. יצרנית הזכוכית החכמה מגייסת 75 מיליון דולר לפי שווי של 319 מיליון דולר, לאחר שהתמחור בהנפקה נקבע על 17 דולר למניה - הרף התחתון של השווי שאליו כיוונה החברה - אך מספר המניות המונפקות היה גבוה מהתכנון המקורי.

ההנפקה המבטיחה, המניה שצללה והאקזיט: ווקמי הישראלית נמכרת ל-SAP 
פאגאיה מפטרת 100 עובדים, מעל 14% מכוח האדם שלה 

לחתמים בהנפקה יש אופציה לרכישת עוד מניות, באופן שעשוי להגדיל את היקף הגיוס ב-11.3 מיליון דולר (החתמים הם הבנקים ברקליס, TD Cowen, סטיפל, B. Riley Securities ו-Beech Hill Securities). החברה מציינת שהיא מתכננת להשתמש בכספי הגיוס לרכישת ציוד וחומרים לצורך הרחבת קווי הייצור שלה, וכן למחקר ופיתוח, פרסום ושיווק ועוד.

גאוזי הוקמה בשנת 2009 על-ידי המנכ"ל אייל פסו ומנהל הטכנולוגיה הראשי אדריאן לופר, והיא פיתחה טכנולוגיה שלדבריה מאפשרת שליטה במעבר של אור דרך הזכוכית. השווקים אליהם היא פונה הם הרכב והתעופה, אך היא מעריכה שיש למוצרים שלה פוטנציאל להגיע לשווקים נוספים. לפי החברה, באמצעות הפתרונות הטכנולוגיים שלה היא מחליפה מוצרים מכניים מסורתיים. מטה החברה ממוקם בתל אביב ויש לה פעילויות גם בגרמניה, צרפת, ארה"ב, קנדה, סין, סינגפור ודובאי.

המנכ"ל פסו מחזיק במניות ששווין בהנפקה הוא 14.8 מיליון דולר, ושותפו לופר מחזיק במניות בשווי של 5.8 מיליון דולר. בעלי המניות הגדולים בחברה הם Ibex Partners עם החזקה ששוויה בהנפקה הוא 60 מיליון דולר, Infinity Holdings עם החזקה בשווי 23.8 מיליון דולר, Olive Tree עם 22.4 מיליון דולר, Blue-Red Capital עם 15.9 מיליון דולר והחברה האמריקאית Avery Dennison עם 14.8 מיליון דולר.

בשנת 2023 הכנסות החברה צמחו ב-59% ל-78 מיליון דולר וההפסד הנקי שלה גדל ל-79.3 מיליון דולר. ברבעון הראשון של 2024 ההכנסות צמחו ב-41.9% ל-24.7 מיליון דולר וההפסד צומצם ב-28.6% ל-13.2 מיליון דולר.